Max Verstappen a revenit în fruntea clasamentului piloților, după ce a câștigat Marele Premiu al Olandei la Zandvoort în fața rivalului Lewis Hamilton, care și-a trimis fanii de acasă în extaz, în timp ce al doilea Mercedes a lui Valtteri Bottas a completat podiumul.
În primul mare premiu al Olandei din 1985, Verstappen a condus cursa din pole, ținându-l la distanță pe Hamilton pe tot parcursul întâlnirii de 72 de ture din jurul pistei Zandvoort, pentru a aduce acasă cea de-a șaptea victorie a sezonului, întrucât Hamilton a trebuit să se mulțumească cu P2, multiplul campion mondial oprindu-se cu două înainte de finish pentru soft-uri.
Bottas a fost un al treilea confortabil, în ciuda propriei opriri târzii pentru anvelopele moi, Bottas părând să ignore apoi ordinele echipei de a nu încerca să ia bonusul pentru cel mai rapid tur de la Hamilton – doar pentru ca Hamilton să îl revendice oricum în ultima tură.
Bottas a condus AlphaTauri-ul lui Pierre Gasly, care a avut o cursă strălucitoare pentru a ocupa locul patru, înaintea Ferrari-ului lui Charles Leclerc.
Fernando Alonso a fost al șaselea pentru Alpine, după ce a trecut de al doilea Ferrari al lui Carlos Sainz în ultimul tur. Sainz a fost înaintea celui de-al doilea Red Bull al lui Sergio Perez, care și-a revenit bine de la startul său din pit lane și un loc plat timpuriu în cursă pentru a lua P8, cu al doilea Alpine și al lui Esteban Ocon și McLaren-ul lui Lando Norris, căruia i s-a permis să treacă de colegul său pe locul 11, Daniel Ricciardo, mai devreme în cursă – completând primii 10.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Lance Stroll a fost al 12-lea, înaintea coechipierului Aston Martin, Sebastian Vettel, apoi alăturarea Alfa Romeo a lui Antonio Giovinazzi şi înlocuitorul lui Kimi Raikkonen, Robert Kubica în P14 și P15, Nicholas Latifi ocupând locul 16 – George Russell fiind clasat pe locul 17, înaintea lui Mick Schumacher, cu Yuki Tsunoda și Nikita Mazepin DNF.
Dar fanii olandezi au avut ochi doar pentru un singur pilot, salutând victoria lui Verstappen cu jubilare, în timp ce el s-a îndepărtat la trei puncte de Hamilton în clasament.
Era aproape o atmosferă de stadion la Zandvoort, în timp ce mulțimea în așteptare a olandezilor, cu flăcări portocalii aprinse, îl urmăreau pe omul lor Max Verstappen ocupându-și locul în pole position. Și eroul lor și-a atins primul obiectiv al după-amiezii cu un început strălucit, măturând decisiv în fața Mercedes-ului lui Lewis Hamilton, începând alături de el până în primul viraj.
În ciuda faptului că au existat șase steaguri roșii în antrenamente și sesiunile de calificare care au dus la cursă, a fost o surpriză să vedem că piloţii a reușit să treacă prin primul tur fără incidente majore. Singura dramă reală centrată în jurul lui Fernando Alonso de la Alpine, care a evitat îngust contactul cu George Russell de la Williams în virajul 2, înainte de a-și folosi experiența Indy 500 pentru a trece prin virajul 3 pe linia înaltă, permițându-i lui Alonso să urce din slotul său de P9 la P7.
Între timp, după excelentele sale calificări, Antonio Giovinazzi a mers pe cealaltă direcție în turul 1, coborând de la P7 la P10 după ce a fost strâns de Carlos Sainz și apoi a apărut pentru a intra în contact ușor cu Alonso în timp ce spaniolul s-a forțat să treacă pe lângă Alfa Romeo.
În față, totuși, Verstappen a fost rapid în cursa sa, extinzându-și avantajul la aproximativ 3s față de Hamilton până la turul 10, Hamilton însuși cu 5s între el și coechipierul Bottas. În AlphaTauri, Pierre Gasly se ținea confortabil pe locul al patrulea de Ferrari-ul lui Charles Leclerc și Sainz, dar căzuse la peste 10s în spatele lui Bottas – deși Gasly era încă poziționat util pentru a-i oferi Mercedes o potențială durere de cap strategică pentru a-l ajuta pe Verstappen în echipa soră Red Bull.
Sergio Perez a fost prăbușit sâmbătă pentru a nu ieși din Q1. Dar după ce a montat o nouă unitate de putere și a pornit de pe linia boxelor, weekendul lui Perez a luat o altă lovitură când și-a văzut cauciucurile dure atacându-l pe Nikita Mazepin din timp, forțându-l pe Perez să facă o trecere pe la boxe pentru medii în turul 9 și lăsându-l înapoi la P19 – înainte doar de Haas-ul lui Mick Schumacher, care ieşise larg în turul 4.
Nicholas Latifi a fost un altul care a pornit din pit lane după o schimbare a cutiei de viteze și a aripii din față după accidentul său din calificare – cu Latifi care i-a arătat lui Perez cum să treacă de Mazepin cu o mișcare frumoasă în jurul exteriorului Haas la virajul 1 în turul 13.
Lewis Hamilton a fost primul dintre lideri care a intrat la boxe în turul 20, îmbrăcând noi anvelope medii. Dar nu a fost cea mai lină oprire de la Mercedes, Hamilton staționat timp de 3,6 secunde. Verstappen s-a oprit din conducere o tură mai târziu, Red Bull l-a deservit în 2,7 secunde, Verstappen ieșind P2 la reintrare, când Bottas a preluat conducerea.
Verstappen a fost chiar în spatele finlandezului prin virajul 14 la sfârșitul turului 30, totuși, cu DRS a trecut ușor pe lângă Bottas în virajul 1 pentru a prelua conducerea cursei. Însă Bottas, care l-a ținut pe Verstappen, i-a permis lui Hamilton să se apropie și el, Bottas s-a îndepărtat rapid pentru a-și elibera coechipierul pentru a-l urmări pe olandez – Bottas s-a oprit pentru medii o tură mai târziu, revenind în P3.
Un tur mai târziu, în timp ce Sebastian Vettel, atacând Alfa Romeo-ul lui Kubica, se învârtea la virajul 3, fiind aproape colectat de Mercedes-ul lui Bottas și de Yuki Tsunoda de la AlphaTauri. Între timp, lui Verstappen i s-a spus să mărească pasul în turul 38, Red Bull și Mercedes având în vedere aparent strategii cu două opriri.
Mercedes l-a adus în mod corespunzător pe Hamilton la boxe într-o tură mai târziu, punându-l pe Hamilton pe singurul său set disponibil de medii, cu Hamilton capabil să iasă din nou în P2. Dar Verstappen stabilise un ritm aprig în față, oprindu-se greu pentru o tură mai târziu și păstrându-și avantajul confortabil – Hamilton punând la îndoială strategia Mercedes de a merge cu medii atunci când mai erau 33 de ture rămase din cursă.
Verstappen și Hamilton par acum să fie într-o luptă directă până la finalul cursei. Și, în ciuda faptului că Hamilton s-a plâns în repetate rânduri de starea anvelopelor sale, după 15 ture de cursă, el a închis intervalul până la 1,8 secunde din aripa din spate a lui Verstappen, în ciuda faptului că Mercedes i-a spus campionului că i-a încetinit ritmul, răcirea anvelopelor și stabilirea celui de-al doilea și cel mai rapid tur ar putea fi calea de urmat.
Mai aveau 10 ture, diferența se ridicase la 4s – Hamilton pare să-și accepte soarta și să-i acorde victoria lui Verstappen. Totuși, a urmat intriga, deoarece Bottas a fost adus pentru o oprire la boxe în turul 67, dar i s-a spus să nu încerce să tragă pentru cea mai rapidă tură cu anvelopele sale moi.
Bottas părea să ignore acel sfat, revendicându-l în mod corespunzător, în ciuda protestelor din partea strategului șef Mercedes James Vowles. Cu toate acestea, Hamilton ar face apoi disensiunea lui Bottas în timp ce se oprea pentru softs în turul 70 și stabilea el însuși cel mai rapid tur în turul final.
Asta l-a pus la 20s în urma lui Verstappen, în timp ce olandezul a trecut peste linie pentru a obține cea de-a șaptea victorie a sezonului – mulțimea olandeză nu a încercat să-și stăpânească entuziasmul pentru rezultat, deoarece au sărbătorit prima victorie de acasă în F1 pentru un pilot olandez, pe sol olandez.
În timp ce Hamilton și Bottas au luat P2 și P3, o altă performanță vedetă a fost cea a lui Pierre Gasly, care s-a menținut pe locul al patrulea pe care începuse, ținând Ferrari-ul lui Leclerc în spate. Între timp, vicleanul Fernando Alonso a cucerit al șaselea turneu final în fața compatriotului său Carlos Sainz, care a ocupat locul șapte.
Sergio Perez a avut cea mai aglomerată după-amiază dintre piloţi, urcând de la P19 într-o etapă pentru a termina P8 într-o unitate de recuperare decentă care i-a adus titlul de pilotul zilei, întrucât a terminat în fața lui Ocon și Norris.
Ricciardo a ocupat locul 11, după ce a jucat jocul de echipă la McLaren, lăsându-l pe Norris – care ar fi efectuat o etapă de 42 de tururi pe medii – să treacă mai devreme. Aston Martin-urile lui Lance Stroll și Sebastian Vettel au fost pe linia din spate în P12 și P13 după o zi dezamăgitoare pentru echipa în verde – în timp ce Alfa Romeo va fi și el dezamăgit să-l vadă pe Antonio Giovinazzi terminând pe locul 14 după ce a început al șaptelea, italianul suferind o pană la jumătatea cursei.
Kubica și Latifi au fost P15 și P16, George Russell P17, în ciuda faptului că s-a retras de fapt înainte de finalul cursei, dar au făcut suficient pentru a fi clasificați înaintea lui Schumacher – întrucât și Mazepin și Tsunoda s-au retras.
Așadar, a fost o bucurie dublă pentru Verstappen, întrucât a susținut trofeul câștigătorului pe podium în fața unei mări de portocaliu – olandezul s-a mutat și el în fruntea clasamentului piloților cu trei puncte față de Hamilton.
Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!
Sursa: Formula 1
Photocredit: Formula 1
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.