Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Verstappen, Bottas şi Norris pe podium la Marele Premiu al Austriei

    Pentru a doua oară la Red Bull Ring, Max Verstappen s-a bucurat de o călătorie senină spre victorie, conducând fiecare tur din Marele Premiu al Austriei din pole position – spre deliciul miilor de fani îmbrăcați în portocaliu care s-au adunat pentru a-l înveseli la a treia sa victorie consecutivă.

    Spre deosebire de Marele Premiu al Stiriei, Verstappen nu s-a confruntat cu nici o amenințare reală din spate, chiar având suficient timp pentru a face o oprire la boxe suplimentară cu 10 ture înainte de final pentru a asigura un punct suplimentar pentru cel mai rapid tur – și un prim „weekend de grand slam”, cu pole, cel mai rapid tur și victorie.

    În spatele său, rivalul campionatului, Lewis Hamilton, și-a făcut locul până în P2 de pe P4 pe grilă, înainte ca daunele aerodinamice, preluate prin alergarea peste bordurile de ieșire, să-i încetinească progresul, permițându-i atât colegului de echipă Mercedes Valtteri Bottas, cât și lui Lando Norris de la McLaren să treacă.

    În ciuda presiunilor puternice din partea lui Norris, care a primit distincțiile pentru pilotul zilei, Bottas a rezistat pentru P2, pilotul McLaren ocupând un al treilea podium al sezonului în P3. Hamilton a rămas pe locul patru, dar a scăzut de la 18 la 32 de puncte în spatele lui Verstappen în clasamentul piloţilor.

    Red Bull ar fi putut avea o zi și mai bună, dacă Sergio Perez nu ar fi avut o cursă atât de plină de evenimente de pe locul trei pe grilă. După o mașină de siguranță timpurie, apelată în primul tur, când Esteban Ocon a fost forțat să-și parcheze Alpine-ul din cauza daunelor suferite lovind Alfa Romeo-ul lui Antonio Giovinazzi în virajul 3, Perez l-a atacat pe Norris pentru P3.

    Ocolind exteriorul, Perez a fost forțat să se retragă, iar Norris a primit o penalizare de cinci secunde. Cu toate acestea, Perez va elibera mai târziu Ferrari-ul lui Charles Leclerc de pe drum exact în același loc și va ridica o penalizare identică, înainte de a-i face același lucru lui Leclerc în virajul 6 și de a primi o penalizare suplimentară.

    Asta a însemnat că, în timp ce Perez a trecut linia în P5, el a fost clasat în P6, alături de Carlos Sainz de la Ferrari – care a propulsat ordinul cu o încărcare întârziată strălucitoare după o lungă perioadă de deschidere – ocupând locul cinci.

    Daniel Ricciardo de la McLaren, Leclerc, Pierre Gasly și Fernando Alonso au completat primii 10, acesta din urmă luând poziția finală a punctelor de la George Russell în penultimul tur, refuzând britanicului un prim punct cu Williams.

    Mai în spate a existat o dramă în ultimul tur, Kimi Raikkonen, Alfa Romeo, s-a ciocnit cu Sebastian Vettel, de la Aston Martin, în timp ce disputau P12. Dar pentru majoritatea fanilor din jurul pistei, era vorba despre omul care a terminat în P1…

    Pe fondul temperaturilor calde cursa a început, Verstappen conducând în primul viraj, deoarece toți urmăritorii au avut un start curat – în afară de George Russell care, căutând un prim punct pentru Williams, a scăzut imediat de la P8 la P12.

    Cu toate acestea, nu după mult timp, a fost chemat un Safety Car, cu Esteban Ocon forțat să se retragă din cursă cu daune, pentru a finaliza un al doilea weekend succesiv de uitat. Francezul, care a început un P17 dezamăgitor, a fost prins între Haas-ul lui Mick Schumacher și Alfa Romeo-ul lui Antonio Giovinazzi şi a ieşit din acul de păr cu suspensia față ruptă.

    Cursa a început din nou în turul 4, iar Perez din P3 nu pierde timp în atacarea lui Norris pentru P2. După o primă privire în exterior la virajul 1, mexicanul a încercat din nou exteriorul la virajul 4. Cu toate acestea, Norris şi-a menţinut poziţia și l-a îndepărtat pe Perez de pe pistă, pilotul de la Red Bull plângându-se că a fost împins în timp ce s-a întors de pe pietriș în P10.

    În mijlocul dramei, Bottas l-a întrecut scurt pe Hamilton pentru P3, dar britanicul a revenit şi încerca acum să treacă de Norris, al cărui coechipier Daniel Ricciardo și-a oferit o mare șansă de a obține puncte saltând la P9 din P13 pe grilă. .

    În turul 10, Verstappen și-a deschis avantajul cu 3.6s față de Norris și 4.5s față de Hamilton, în timp ce campionul mondial a transmis prin radio că se luptă să stea în urma McLaren-ului. El va rămâne în urmă până la turul 20, când în cele din urmă a forțat să treacă în virajul 4, Norris remarcând că frânele lui Hamilton au fost aprinse în timp ce trecea cu mașina, Hamilton luându-și din timp pentru a spune echipei sale ce bun pilot este Norris.

    Într-o dublă nenorocire pentru pilotul McLaren, imediat ce a fost întrecut de Hamilton, i s-a aplicat o penalizare de cinci secunde pentru incidentul dcu Perez – deși echipa sa a ales să aștepte până la turul 26 pentru a-și informa pilotul, care a replicat: „La ce se aștepta tipul când a ales să meargă prin exterior?”

    În această etapă, toți piloţii care începuseră cu softs – atât AlphaTauri, cât și ambele Aston Martin – se opriseră pentru pneuri noi, deși Yuki Tsunoda trecuse peste linia albă de la intrarea în boxe, câștigându-și o penalizare de cinci secunde. El va repeta greșeala mai târziu în cursă pentru a pune capăt oricărei speranțe de puncte.

    În turul 30, Norris a decis că este timpul pentru cauciuc proaspăt, Mercedes l-a instruit pe Valtteri Bottas – alergând în spatele lui Norris în P4 – să-l urmeze pe britanic, știind că va trebui să își pedepsească penalizarea înainte ca anvelopele să poată fi schimbate. Bottas a avut astfel timp să preia anvelope noi și să iasă înaintea lui Norris – spre nemulțumirea pilotului McLaren.

    O tură mai târziu, Hamilton a oprit pentru cauciucurile dure, cu Red Bull – care l-a oprit pe Verstappen pentru aceleași cauciucuri o tură mai târziu.

    A devenit evident după oprire că Hamilton se lupta pentru ritm, echipa sa diagnosticând rapid că a suferit „daune la suprafețele aeriene spate”.

    Pe măsură ce Bottas și Norris au intrat în vizor, totul a rămas în acțiune, în timp ce Gasly, Ricciardo, Perez și Leclerc și-au continuat lupta. În turul 41, Leclerc a plonjat în exteriorul lui Perez în virajul 4, la fel cum mexicanul i-a făcut şi lui Norris în primele etape. Rezultatul a fost același, cu Leclerc care a fugit în pietriș și Perez primind o nouă penalizare de cinci secunde, pentru a fi adăugat la timpul său la sfârșitul cursei.

    Pe măsură ce cursa s-a mutat în etapele finale, Bottas și Norris au ajuns în spatele mașinii lui Hamilton, lui Bottas i s-a spus inițial să nu depăşească. Dar, temându-se de amenințarea lui Norris, Mercedes nu a avut altă opțiune decât să-l lase pe Bottas să-l atace pe Hamilton, cu o instrucțiune de a „inversa pozițiile” care urmează imediat și Bottas se mișcă înainte în turul 52. O tură mai târziu, Hamilton a oprit pentru cauciuc proaspăt, concentrându-se pe menținerea P4 și limitarea daunelor din campionat.

    În față, nu au existat astfel de probleme pentru Verstappen, care avea atât de multă marjă în mână încât și-a permis să se oprească pentru a doua oară și să iasă cu 7,2s în fața lui Bottas, cu anvelopele proaspete necesare pentru a garanta cel mai rapid tur.

    Acțiunea nu se terminase totuși. După ce a început cu anvelopele dure și a fost ultimul care s-a oprit, Sainz a fost taxat. A intrat rapid în spatele coechipierului Leclerc, de care a reuşit să treacă, înainte de a-l depăşi şi pe Ricciardo pentru P6, cu un singur tur rămas din cursă.

    Celălalt spaniol din grilă, Fernando Alonso, se afla într-o poziţie similară, întrecându-l târziu pe George Russell pentru P10. Neavând chef să piardă alte locuri, Russell l-a ținut înapoi pe Raikkonen, care a condus în mod similar o lungă perioadă de deschidere, finlandezul fiind implicat apoi într-un incident cu fostul coechipier Sebastian Vettel, în timp ce ieșeau din virajul 4 în ultimul tur.

    Duo-ul s-a ciocnit și amândoi au derapat în pietriș, administratorii de cursă anunțând o investigație imediată.

    Dar ziua i-a aparținut lui Verstappen, care și-a declarat victoria „chiar mai bună decât săptămâna trecută” și și-a afirmat statutul de favorit în campionat.

    Mai multe ştiri despre Campionatul de Formula 1 găsiţi AICI!

     

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss