Latest Posts

Ferrari: Sancțiunea pentru plafonarea costurilor Red Bull F1 nu a fost suficient de mare.

Vizualizări: 15497

Fred Vasseur, șeful Ferrari din Formula 1, consideră că sancțiunea de plafonare a costurilor impusă anul trecut celor de la Red Bull a fost prea blândă. Așa a fost, sau opinia este formată de forma proastă în care pare a fi echipa Scuderia Ferrari?

Red Bull Racing a fost găsită vinovată de încălcarea limitei de cost cap în 2021, iar echipa a fost amendată cu 7 milioane de dolari, plus că a primit o reducere de 10% a testelor aerodinamice timp de 12 luni, începând cu octombrie 2022. În ciuda acestui handicap suplimentar care se adaugă la poziția sa de campion mondial, aflată în partea de jos a scării glisante a testelor aerodinamice, echipa a dominat primele trei curse ale sezonului.

Vasseur

„Cred că nu a fost o penalizare”, a declarat Fred Vasseur atunci când a fost întrebat dacă a fost surprins că Red Bull Racing a depășit limitele testelor în tunelul aerodinamic și cu CFD. „A fost o penalizare foarte mică. Dacă te gândești că, practic, vom îmbunătăți puțin mai puțin de o secundă pe parcursul sezonului în ceea ce privește aerodinamica, primești o penalizare de 10% din asta, este o zecime”.

„Și cum nu este o progresie liniară, probabil că este mai puțin, iar tu ai voie să cheltuiești acești bani în altă parte. Dar înseamnă că pentru mine penalizarea este marginală. Întrebat dacă el crede că echipa a făcut o treabă bună în ceea ce privește penalizarea sau că sancțiunea nu a fost suficient de strictă, el a spus: Ambele, au făcut o treabă bună. Și totuși sunt convins că penalizarea a fost foarte ușoară”.

„Dacă luați în considerare rata de dezvoltare pe care o avem în timpul sezonului, dacă luați în considerare faptul că dacă aveți un sold de 10% la final, nu este ceva liniar, puneți și performanța. Apoi, că poți cheltui ceea ce economisești în tunelul de vânt, poți cheltui în altă parte pe economisirea greutății și așa mai departe. Nu sunt sigur că efectul este mega. Și dacă te gândești că ai un avantaj la începutul sezonului, pentru că ai cheltuit mai mult în anul precedent”.

Vasseur

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Nu vreau să spun că nu au făcut o treabă bună, pentru că, sincer, cred că au făcut o treabă foarte bună cu mașina. Nu încerc să găsesc scuze deloc. Nu este vorba despre asta. Dar dacă mă întrebați dacă penalizarea este prea ușoară, eu spun că da”. Fred Vasseur a recunoscut că RB19 are un avantaj semnificativ de viteză în comparație cu rivalii atunci când rulează cu DRS-ul deschis, lucru care a atras atenția piloților de la alte echipe.

„Au un efect DRS mega mare, mai mare decât toți ceilalți”, a precizat el. „Trebuie să înțelegem cum reușesc să facă așa ceva. Cred că a fost probabil și mai evident anul trecut, dar am compensat o parte din diferență. Dar mai avem încă de îmbunătățit acest lucru”. Red Bull Racing a arătat, de asemenea, un avantaj mai mare în configurația de cursă decât în calificări, lucru cu care Ferrari încă încearcă să se acomodeze.

„Da, este adevărat că în primele trei evenimente, și în primul rând trebuie să înțelegem că trei evenimente nu reprezintă panoul complet al circuitelor, am avut întotdeauna sentimentul că nu suntem departe și că putem lupta pentru prima linie cu ei în calificări, iar în cursă a fost mai dificil. Poate că, cel puțin pe cifrele pe care suntem capabili să le analizăm, avantajul în cursa de la Melbourne a fost mult mai mic și cred că acest lucru vine și din capacitatea pilotului, de a conduce mașina la limită cu diferite niveluri de combustibil, diferite pneuri și așa mai departe”.

Vasseur

„Dacă ai o mașină să fie prea la vârf, poate că poți gestiona situația în calificări pentru un tur cu pneuri noi. Știi care este echilibrul după cinci seturi de pneuri soft în calificări. Dar pe tot parcursul cursei, probabil că este un pic mai dificil. Și am luat un pic această direcție în ultimele două săptămâni”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss