Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pentru Mercedes în ziua de deschidere a Marelui Premiu al Qatarului de pe Circuitul Internațional Losail, care găzduiește runda a 20-a al Campionatului Mondial de Formula 1 din 2021.
Decalajul de timp între anvelope:
Sumarul pneurilor pentru vineri:
- Piloții și echipele din Formula 1 au avut un prim contact azi cu Losail, cea mai nouă locație din calendarul F1. A fost o sesiune de antrenamente libere după-amiază, pe căldură, urmată de o a doua sesiune derulată după lăsarea serii, mai reprezentativă pentru calificări și condițiile de cursă.
- Pilotul Mercedes AMG F1, Valtteri Bottas a reușit cel mai bun tip al zilei în FP2 (1m23.148s) în timp ce pilotul Red Bull Racing, Max Verstappen a fost cel mai rapid în sesiunea de dimineață: pentru fiecare ocazie au fost utilizate pneurile P Zero Red C3 SOFT. Toate cele trei compoziții disponibile au fost utilizate în fiecare sesiune, echipele concentrându-se pe acumularea de informații pentru acest nou circuit.
- Sesiunea crucială FP2 s-a derulat pe o temperatură ambientală de 28 de grade în aer, respectiv 30 de grade pe pistă, cu un vânt moderat cu rafala în 25 km/h. Temperatura din FP1 a fost cu 15 grade mai ridicată decât în FP2.
- Pista a fost alunecoasă și „verde” de-a lungul zilei, în special cu nisip suflat de vând din împrejurimi. Câțiva piloți au ieșit în decor, aducând și mai mult praf pe pistă. A fost de asemenea și un grad mare de evoluție, de-a lungul fiecărei sesiuni.
- Până acum, diferența dintre P Zero Alb hard C1 și Galben medium C2 este de 0,7 secunde, o diferență similară fiind între medium și soft. Timpii pe tur au fost destul de ridicați: deja apropiată de cei estimați pentru calificări.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„Au fost două sesiuni pline azi, echipele concentrându-se să învețe cât de mult se poate despre Losail, în timpul avut la dispoziție. A fost un grad ridicat de evoluție a pistei observat deja în FP1, model care este de așteptat să continue mâine. În aceste condiții speciale cu o pistă murdară și viraje care supun pneurilor unor energii substanțiale, datele inițiale arată o uzură mai accentuată a pneului stânga față, în special pentru compoziția soft: asta probabil și datorită set-up-ului pe care îl folosesc mașinile pe acest circuit.
Va fi interesant de văzut cum vor evolua acestea de-a lungul weekendului. În condițiile mai calde din FP1, pneul hard a lucrat bine, așa cum era de așteptat, dar în condițiile mai reci și mai reprezentative din FP2, soft-ul și medium-ul au ieșit la rampă. Ca de obicei pe un circuit nou, vor fi multe date de analizat în această noapte pe măsură ce echipele vor începe să lucreze la strategiile pentru cursă și calificări, pe baza a ceea ce au învățat azi.”
Pirelli Technical & Sporting Briefing – 03-09-2021 (Engleza):
Rezultatele al primei sesiuni de Antrenamente Libere:
Rezultatele ale celei de-a doua sesiuni de Antrenamente Libere:
Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 / PirelliPhotocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.