More

    Latest Posts

    Va reuși Mercedes să revină în top din sezonul 2023?

    OPINIE: Echipele care au dominat pentru perioade lungi de timp de-a lungul istoriei Formulei 1 au adesea nevoie de ani de zile pentru a reveni în vârful plutonului. Rămâne de văzut dacă același lucru se va întâmpla și cu Mercedes după un sezon 2022 plin de provocări.

    Deși W13 nu va rămâne în cărțile de istorie ca fiind una dintre cele mai bune mașini ale Mercedes, ar fi la fel de greșit să spunem că a fost un eșec total. Pentru că, deși au existat câteva puncte slabe clare, în special la începutul sezonului, când inginerii s-au luptat pentru a-i remedia problema cauzată de porpoising, au existat și câteva puncte forte ale pachetului.

    Într-adevăr, dacă i se dădea tipul potrivit de circuit, cu o combinație potrivită de viraje cu viteză mare și mică, cu o linie dreaptă nu prea lungă și cu nu prea multe denivelări, această mașină putea să se lupte pentru victorii.

    Șeful echipei, Toto Wolff, a dezvăluit chiar la Abu Dhabi, la sfârșitul săptămânii trecute, că înțelegerea de Mercedes a punctelor sale forte și a punctelor slabe i-a permis să traseze un grafic special pentru ultima parte a campaniei, care să arate unde ar trebui să se aștepte să aibă cele mai bune șanse.

    “Avem acest tabel intern”, a spus el. “Este un fel de prognoză dacă suntem buni sau nu pe un circuit, în ceea ce privește simulările noastre. Mexic a fost, credeam noi, cel mai bun circuit din sezon și aveam performanțe bune. Brazilia a fost chiar acolo, ca și cu Austin. Dar a venit mai bine decât am crezut. Iar Abu Dhabi este la mijloc. Nu este Spa și Monza.

    Triumful lui George Russell în Brazilia a venit din senin, deoarece W13 a fost mult mai rapid la Interlagos decât prezisese echipa. Faptul că a greșit lucrurile în direcția corectă nu a fost nimic care să îl supere prea tare. Dar tabelul de nenorocire nu este singurul grafic la care Mercedes s-a uitat în timp ce se gândește la o redresare pe termen lung, deoarece lista campionilor mondiali anteriori este un lucru care a fost, de asemenea, sub radarul șefilor echipei în ultimele săptămâni.

    ANALIZA, Mercedes

    Faptul că Mercedes nu a reușit să câștige nici campionatul piloților, nici cel al constructorilor în acest an, pentru prima dată de la începutul erei turbo hibrid în 2014, este un lucru care nu a fost ignorat în cadrul Brackley. Asta pentru că știe foarte bine că succesul ține adesea de cicluri. În era modernă, este nevoie de ani de zile pentru ca echipele să acumuleze impulsul necesar pentru a ajunge în vârful F1. Dar odată ajunse acolo, ele au în mod inevitabil forța în profunzime pentru a se menține acolo pentru o vreme.

    Acesta este motivul pentru care, atunci când avem perioade de dominație din partea unor echipe individuale, acestea durează o perioadă de timp, în loc ca titlurile să treacă de la o echipă la alta. În ultimii 20 de ani, de exemplu, era Ferrari, care a început la începutul anilor 2000, a trecut la era Red Bull, înainte de a avea recenta eră Mercedes.

    “Analizăm care au fost în trecut motivele pentru care echipele care au dominat de-a lungul unei ere și-au pierdut brusc performanța. Și se poate urmări destul de bine acest lucru” Toto Wolff
    Cu toate acestea, așa cum impulsul care menține o echipă în top durează mult timp, la fel se întâmplă și cu căderea din vârf, când, în cele din urmă, campionii de lungă durată sunt doborâți de pe culmea succesului. Atunci când o echipă dominantă încetează să mai câștige, îi poate lua mulți ani pentru a găsi din nou drumul spre vârf.

    Ferrari nu a mai câștigat niciun titlu de la succesul obținut de Kimi Raikkonen în 2007 și de la cel al constructorilor în anul următor. Red Bull a rămas din 2014 până anul trecut fără campionat. Pentru Mercedes, aceste situații istorice sunt destul de importante – nu există nicio garanție că înfrângerea din 2022 nu este începutul căderii sale în ciclul de fatalitate al F1.

    “Bineînțeles, vorbim despre asta”, a declarat Wolff la finala sezonului din Abu Dhabi. “Analizăm care au fost în trecut motivele pentru care echipele care au dominat de-a lungul unei epoci și-au pierdut brusc performanța. Și puteți urmări destul de bine acest lucru. Schimbarea regulamentului, plecarea oamenilor, un pneu care s-a schimbat fundamental.

    “Avem aceeași organizație, aceeași capacitate, aceeași situație financiară. Și cred că avem lucruri în comun și putem să le analizăm. Așa că suntem conștienți de asta”.

    Wolff are dreptate când spune că, parcurgând cărțile de istorie, este ușor să alegi schimbările semnificative care au răsturnat o echipă dominantă și au lăsat-o în afara topului pentru o vreme. Red Bull a pierdut după 2013 din cauza reglementărilor turbo hibride. În timp ce partenerul său de motoare, Renault, se chinuia să ajungă în top, Mercedes a venit cu cea mai bună unitate de propulsie pentru noile reguli.

    mercedes

    Pentru Ferrari, declinul dominației sale de la mijlocul anilor 2000 până la sfârșitul anilor 2000 a fost cauzat de destrămarea echipei de vis Michael Schumacher/Jean Todt/Ross Brawn (precum și de regulile privind pneurile care au afectat-o grav în 2005). Dacă ne întoarcem și mai mult în trecut, dinamica dominantă a lui Williams de la începutul anilor 1990 a fost distrusă atunci când Renault a părăsit F1 ca producător de uzină. McLaren a constatat și ea că s-a prăbușit atunci când Honda a plecat la sfârșitul anului 1992, după o serie de 5 titluri.

    De fiecare dată când o echipă dominantă s-a împiedicat, a fost ceva seismic care a declanșat acest lucru, în loc să fie doar o erodare treptată a formei sale. Faptul că Mercedes a căzut în capcana de a-și greși conceptul în acest an îi dă lui Wolff un sentiment de convingere că 2022 nu marchează începutul declinului – ci este mai degrabă un obstacol.

    “Regulamentul s-a schimbat și noi am greșit”, a spus el. “Dar toți ceilalți piloni sunt încă în vigoare. Și trebuie să reglăm sistemele și să înțelegem. Sunt 100% sigur că acesta a fost un an dificil care a fost necesar pentru noi. Este necesar pentru noi să re-motivăm și să re-energizăm echipa.

    “Am câștigat de opt ori la rând, mai mult de 100 de curse. Iar acest lucru ne-a făcut, din nou, să ne simțim, să coborâm cu picioarele pe pământ, ne-a făcut să apreciem cum te simți când câștigi în Brazilia și să înțelegem, de asemenea, cât de greu este să recuperezi”

    Dar, deși ceea ce s-a întâmplat în trecut nu oferă o garanție a ceea ce se va întâmpla în viitor – se spune că istoria rimează. Și de aceea Wolff, cu toată convingerea sa că factorii care au declanșat dificultățile Mercedes din acest an nu indică un declin pe termen lung, știe că mulțumirea ar fi un lucru periculos în acest moment.

    mercedes

    “Au fost parametrii fundamentali care s-au schimbat”, a spus el. “Dar ne uităm la asta și ne gândim; ar fi bine să fim atenți. Ar fi bine să fim atenți pentru că sezonul a trecut într-o clipită. Și nu putem lăsa să se întâmple asta, să ne uităm în urmă după următorul sezon, și cel de după…”

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss