More

    Latest Posts

    Ultima armă a lui Quartararo pentru a-și salva speranțele la titlul din 2022 în MotoGP.

    OPINIE: Fabio Quartararo a pierdut șefia campionatului MotoGP pentru prima dată de la Marele Premiu al Portugaliei, după un al treilea non-score în patru curse la GP-ul Australiei, punându-și apărarea titlului pe ultima sută de metri. În ceea ce privește mașinăria, el nu se poate compara cu Francesco Bagnaia, montat pe Ducati. Dar pilotul de la Yamaha mai are o ultimă armă în arsenal care ar putea schimba situația…

    Faptul că Francesco Bagnaia conduce campionatul mondial de MotoGP cu 14 puncte cu două etape înainte de final, după ce a fost la 91 de puncte după etapa a 11-a din Germania, este o dovadă atât a puterii celor de la Ducati in sezonului 2022, cât și a eșecurilor celor de la Yamaha. Fabio Quartararo s-a confruntat cu o luptă dificilă de când MotoGP a revenit din pauza de vară, obținând doar un podium din ultimele șapte curse și 47 de puncte în raport cu cele 127 ale lui Francesco Bagnaia – care au venit grație celor trei victorii și altor trei podiumuri obținute în aceeași perioadă.

    Și nimic din toate acestea nu a fost din vina francezului. O eroare a echipei în ceea ce privește presiunea pneurilor l-a privat de puncte în GP-ul umed al Thailandei, în timp ce o coliziune inevitabilă cu Marc Marquez la Aragon a dus la un al doilea DNF al anului. Dar lipsa aderenței spate și a vitezei de top a Yamaha înseamnă că Fabio Quartararo trebuie să suprascrie motocicleta, iar acest lucru a dus la dezastrul său de la Phillip Island.

    Deficiențele din pachetul Yamaha 2022 au pus cele trei victorii ale sale din acest an într-un context mai clar, în timp ce podiumurile la puncte fierbinți de putere ca Mugello și Red Bull Ring (de ambele ori terminând pe locul al doilea la Francesco Bagnaia) au fost exerciții de limitare a daunelor care ar putea încă să întoarcă valul în favoarea lui Fabio Quartararo. Dar în două ocazii în acest sezon a fost împins peste limită.

    Quartararo

    La Assen, Fabio Quartararo a căzut încercând să-l depășească pe Aleix Espargaro. A fost un incident care i-a adus o penalizare pentru turul lung la Silverstone, care, la rândul său, a dus la o cursă în care a rămas blocat pe un modest loc opt. La Phillip Island, duminica trecută, după ce a făcut o lansare bună de pe locul cinci pe grilă, Fabio Quartararo a ieșit de pe pistă în virajul 4 în timp ce încerca să revină de pe locul șapte.

    Coborât pe locul 22, Fabio Quartararo a revenit pe locul 15 înainte de a se prăbuși în virajul 2 în turul 11. Ieșirea din virajul 1 cu puțin mai rapidă decât în turul anterior l-a pus pe o traiectorie care avea să supraîncarce partea din față a M1-ului său. „Nu a fost cursa la care mă așteptam, a fost o zi grea, în special prima greșeală din virajul 4”, a declarat Fabio Quartararo după cursă.

    „Am fost destul de buni, apoi a fost dificil pentru că eram în spate, încercând să-i depășesc pe ceilalți. Am încercat să economisesc pneurile, dar apoi am forțat mult prea mult la intrare. Nu a fost o diferență mare în ceea ce privește viteza în viraje, dar la ieșirea din virajul 1 am fost mult mai rapid decât înainte”.

    În ambele curse din 2022 în care a căzut din proprie inițiativă, Fabio Quartararo a fost pedepsit puternic de Francesco Bagnaia. La Assen – și apoi la Silverstone, ca o moștenire a ciocnirii din Olanda cu Aleix Espargaro – pilotul Ducati a câștigat, în timp ce în Australia Francesco Bagnaia a completat podiumul pe locul trei.

    Quartararo

    Atacul suprem al lui Alex Rins de pe locul 10 pe grila de start până la o victorie senzațională – și potențial finală – pentru Suzuki în MotoGP, precum și eforturile lui Marc Marquez de a-l învinge, s-ar putea să-i fi făcut o favoare lui Fabio Quartararo. Dar cert este că Francesco Bagnaia merge în Malaysia în acest weekend cu primul său punct de meci.

    Yamaha are nevoie de linii lungi și ample în viraje pentru a-și recupera timpul pe tur. În timp ce Suzuki este aceeași motocicletă cu motor cu patru cilindri în linie ca și M1, Fabio Quartararo observă că GSX-RR poate vira mult mai brusc pe partea din față decât M1.

    Permutările pot fi simplificate astfel: dacă Francesco Bagnaia îl depășește pe Fabio Quartararo cu 11 puncte, campionatul va fi câștigat de pilotul Ducati. Cu mai puțin de atât, lupta pentru titlu va avea punctul culminant la finalul sezonului, la Valencia. În ceea ce-l privește pe pilotul Yamaha, „avem o singură treabă, aceea de a câștiga, iar aceasta va fi cea mai grea din cariera mea”.

    Această dificultate este agravată de pachetul Yamaha pe care Fabio Quartararo îl are sub el. Nu numai că trebuie să îl suprascrie, dar modul în care trebuie să conducă motocicleta este atât de diferit față de celelalte mașini din jurul său, încât nu este împiedicat doar de lipsa de putere.

    Quartararo

    Yamaha are nevoie de linii lungi și ample în viraje pentru a-și recupera timpul pe tur. În timp ce Suzuki este o motocicletă cu motor cu patru cilindri în linie similară cu M1, Fabio Quartararo observă că GSX-RR poate vira mult mai brusc pe partea din față decât propria sa mașină. Împreună cu puterea mai bună a motorului său, acesta este motivul pentru care Alex Rins și-a croit drum fără efort printre piloți la Phillip Island.

    „Conduc peste limită, dar pentru mine nu aceasta este problema”, a explicat Fabio Quartararo. „Problema este că pilotăm într-un mod diferit față de ceilalți, așa că atunci când sunt singur puteți vedea întotdeauna că ritmul meu este super puternic. Apoi, când suntem în cursă, este întotdeauna dificil. Așadar, cred că trebuie să facem o bicicletă care – pentru viitor – să fie potrivită pentru a câștiga curse. Trebuie să ne gândim mai puțin la a avea cea mai mare viteză posibilă în viraje. Este vorba de a adapta motocicleta la ceilalți”.

    „Și cei de la Suzuki sunt ca noi și ei pilotează într-un mod diferit. Ne lipsește puterea, desigur, dar și aderența spate. Așadar, acesta este un lucru la care va trebui să lucrăm, pentru a vira mai strâns cu mai puțină viteză în unele tipuri de viraje. Pentru mine, acesta este cel mai important, pentru că singuri mergem întotdeauna repede. În Austria, care nu este cel mai bun circuit pentru noi, am avut cel mai bun ritm”.

    În timpul cursei de la Phillip Island, Fabio Quartararo a avut al nouălea cel mai rapid tur. Cu 1m30,019s a fost cu 0,089s mai rapid decât cel mai bun tur al lui Francesco Bagnaia și cu 0,021s mai mult decât Marc Marquez. Ambii piloți au alergat în față și au stabilit acești timpi în timp ce se aflau în spatele altora. Cel al lui Fabio Quartararo a fost stabilit în turul șase, când se afla în spatele plutonului încercând să recupereze teren după ce a ieșit din virajul 4.

    Quartararo

    Cursa de la Phillip Island a fost caracterizată de o conservare extremă a pneurilor și, ca atare, ritmul de alergare în față a fost lent. Acest lucru a făcut ca grupul să rămână mare, primii 10 fiind despărțiți de doar 5,9s – al doilea cel mai apropiat top 10 din istoria clasei regină – în timp ce primii șapte au fost acoperiți de 0,884s. Cal Crutchlow, pilotul echipei RNF Racing Yamaha, crede că Fabio Quartararo ar fi rămas în acest grup fără greșeala sa.

    GP-ul Malaeziei din acest weekend de la Sepang va fi probabil un alt meci dificil pentru Yamaha. Liniile lungi și zonele de accelerare dure ale circuitului din Kuala Lumpur vor fi o hrană ușoară pentru ambele Ducati-urile rapide, dacă Fabio Quartararo nu se va putea califica în Pole Position și nu va putea pleca în fruntea cursei.

    Un avantaj pe care îl va avea este că Yamaha pe care a pilotat-o în testul din februarie de la Sepang nu a evoluat cu adevărat. În teorie, el ar trebui să fie capabil să se conecteze și să plece. GP22 a lui Francesco Bagnaia, pe de altă parte, este diferită, iar el a vorbit de mai multe ori în acest an despre faptul că are nevoie de mai mult timp pentru a-și seta motocicleta decât majoritatea în weekendurile de marele premiu. Fabio Quartararo trebuie să exploateze acest lucru. Dar arma cheie pe care francezul o are acum în lupta sa pentru a-și apăra coroana este mintea sa.

    „Fabio este atât de puternic din punct de vedere mental”, a declarat Crutchlow la începutul acestui sezon. „Poziția în care se află în campionat… da, motocicleta este bună în multe domenii. Dar cred că pilotează cu adevărat – poate nu deasupra a ceea ce are – dar pilotează foarte bine. Dar o mare parte din diferență este dată de mentalitatea lui, de încrederea pe care o are pe motocicletă și de feeling-ul său. Este de nezdruncinat. Dacă se întâmplă ceva, pur și simplu uită și merge mai departe”.

    Quartararo

    Comentariul lui Fabio Quartararo “întoarce pagina” de la Phillip Island este o dovadă în acest sens. Deși a anulat toate activitățile media după dezastrul din Thailanda, faptul că șeful său de echipă a recunoscut că problema presiunii din pneuri a fost a lui sugerează că Fabio Quartararo a vrut pur și simplu să evite să spună ceva ce regretă.

    Pilotul Yamaha a fost deschis în ultimii ani despre modul în care a lucrat cu un psiholog sportiv după momentele dificile din cariera sa, cum ar fi nadirul Moto2 de la începutul sezonului în 2019, când s-a gândit dacă ar trebui chiar să concureze, sau când candidatura sa la titlul din 2020 s-a prăbușit lamentabil în ultimele șase runde ale acelui sezon.

    Folosind exercițiile mentale pe care le-a învățat pentru a se calma în momentele dificile, Fabio Quartararo a demonstrat că a fost o dovadă a conceptului. Și din nou în acest an, după ce s-a plâns prea mult de lipsa de putere a Yamaha, Fabio Quartararo și-a dat seama că a fost o nebunie și a trecut de la această narațiune pentru a se concentra pe punctele de pe motocicletă pe care le putea exploata.

    Subiectul 2020 a fost adus în discuție la Phillip Island, dar Fabio Quartararo a fost ferm convins că a trecut de mult timp peste asta. „De fapt, 2020 a fost atât mental, cât și tehnic”, a spus el. „Acum, din punct de vedere mental, nu simt că mă gândesc prea mult. Deci, nu simt că este ca în 2020 pe partea mentală. Încerc doar să dau tot ce am mai bun. Exagerez atât de mult și riscul de a avea o greșeală este foarte aproape. Deci, asta s-a întâmplat astăzi”.

    Quartararo

    Avantajul mental al lui Fabio Quartararo este întărit de faptul că a fost într-o situație în care un titlu de MotoGP este în joc. Francesco Bagnaia nu a fost în această situație.

    “De fapt, când trebuie să salvezi pneurile și îți lipsește aderența și accelerația, nu este cel mai bun lucru. Astăzi am făcut greșeala de a frâna prea tare și de a ieși în larg în virajul 4. Dar acesta este lucrul pe care trebuie să îl înțelegem. Avem nevoie de mai multă aderență în partea din spate pentru că trebuie să salvăm pneurile și să avem cea mai bună tracțiune posibilă.”

    Avantajul mental al lui Fabio Quartararo este întărit de faptul că a fost în situația în care un titlu de MotoGP este în joc. Francesco Bagnaia nu a fost în această situație. Exprimând continuu comentarii că rămâne cu picioarele pe pământ, Francesco Bagnaia spune că merge în Malaezia fără să se gândească la punctul său de meci, deoarece “dacă mă gândesc la presiune, voi începe să simt presiune”.

    Francesco Bagnaia are cinci nefinalizări în 2022, dintre care patru au fost din vina sa – inclusiv recent, la GP-ul Japoniei, când a încercat să-l depășească pe Fabio Quartararo. El a acționat cu prudență în ultimul tur al cursei de la Phillip Island, când a fost depășit la conducere atât de Alex Rins, cât și de Marc Marquez, și spune că și-a învățat lecțiile din greșelile anterioare. Aceasta este o replică pe care a mai spus-o și înainte de Japonia. Având în vedere erorile pe care le-a făcut deja în acest an, este dificil să luăm aceste declarații ca atare.

    Quartararo

    Timpul lui Fabio Quartararo ca campion mondial ar putea dura doar șase zile suplimentare de acum încolo. El este pe picior de plecare, iar Yamaha nu este la înălțimea așteptărilor în această luptă. Dar, așa cum a demonstrat deja de atâtea ori în acest an, este mai mult decât echipat pentru a lupta în continuare.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss