Latest Posts

Uitați de DRS, adevărata strălucire a celor de la Red Bull Racing în F1 se află în altă parte

Vizualizări: 17387

Dominația lui Red Bull Racing în Formula 1 în acest an a stârnit numeroase intrigi cu privire la originea avantajului său considerabil.

O mare parte din accentul pus în jurul RB19 s-a învârtit în jurul vitezei sale maxime – și mai ales a modului în care DRS-ul său oferă un avantaj în linie dreaptă pe care rivalii nu sunt nici pe departe în măsură să-l egaleze.

Există numeroase teorii care circulă cu privire la motivul pentru care DRS-ul echipei pare a fi atât de eficient – de la faptul că este pur și simplu o consecință a eficienței aerodinamice impresionante a unui pachet de aripi cu rezistență redusă, până la faptul că provine din rezultatul unui blocaj complex al elementelor difuzorului și a aripii spate. Dar, în timp ce DRS-ul de la Red Bull Racing continuă să provoace intrigi, echipele rivale sunt departe de a fi obsedate de ceea ce s-a făcut în acest domeniu specific.

Red

În schimb, se acceptă din ce în ce mai mult faptul că câștigurile obținute de Red Bull Racing în materie de DRS sunt o consecință a strălucirii altor aspecte ale designului mașinii sale, mai degrabă decât un factor declanșator al performanțelor sale care au impus ritmul. După cum a declarat Matt Harman, directorul tehnic al Alpine, atunci când a fost întrebat dacă există ceva deosebit care să iasă în evidență la Red Bull DRS: „Se vorbește mult despre acest lucru din punct de vedere vizual, dar cred că, dacă analizăm cu adevărat datele, nu sunt atât de sigur de asta”.

„Cred că sunt foarte rapizi în linie dreaptă doar în general. Deci, din ceea ce vedem, nu este ceva ce căutăm să încercăm să înțelegem în detaliu”. Totuși, ceea ce rivalii de la Red Bull Racing urmăresc cu atenție este modul în care RB19 este capabil să își mențină platforma aerodinamică pe parcursul unui tur de circuit – ceea ce pare să aducă câștiguri în a permite mașinii să ofere o forță de apăsare constantă pentru piloți. Caracteristicile sale anti-ruliu, anti-squat și anti-dive sunt ceva ce adversarii caută să adopte și ei – odată ce vor putea afla exact cum reușește Red Bull să facă acest lucru.

„Avem câteva idei”, a adăugat Harman în legătură cu punctele în care a simțit că Red Bull a fost atât de bun. „Sunt unele lucruri despre care probabil că nu avem nicio idee, pentru că sunt unele lucruri pe care le facem noi și pe care nici ei nu le vor avea. Dar abilitatea lor de a-și conduce mașina așa cum o fac este destul de impresionantă. Cred că este cu siguranță o sursă de inspirație pentru noi toți. Așa că spre asta ne îndreptăm”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Red

Principalul aerodinamist al echipei Haas F1, Juan Molina, a declarat că a avea o platformă perfect consistentă, așa cum pare a fi capabil Red Bull, poate aduce tipul de avantaj de care echipele s-au bucurat în zilele suspensiilor active.  „Dacă vă gândiți la suspensia activă, și nu spun că nimeni nu o are, dar dacă ai avea suspensie activă, atunci probabil că ai câștiga campionatul, pentru că poți lua mașina și o poți dezvolta într-o anumită poziție”, a spus el.

„De aceea credem că, dacă înțelegi ce face mașina ta sau unde vrei să o pui și dacă o poți pune acolo, poți obține performanțe.Probabil că veți vedea echipele mergând în această direcție și încercând să înțeleagă cum putem coborî mașina cât mai mult posibil, cum putem vindeca ricoșeul și apoi [perfecționând] performanța de la viteză mare la viteză mică, ceea ce este evident important pentru pilot”.

Mercedes AMG F1 va începe prima etapă a demersului său de îmbunătățire a propriei platforme de rulare la Marele Premiu din Emilia Romagna, când va aduce mult discutata actualizare. În timp ce noile sidepods și podeaua vor oferi cea mai mare diferență vizuală pe W14, noile caracteristici anti-plutire ale noii sale suspensii față sunt cele care ar putea fi de fapt mai critice pentru îmbunătățirea soartei lui Lewis Hamilton și George Russell.

Red

După cum a declarat șeful echipei, Toto Wolff, despre potențialele câștiguri ale suspensiei: “Nu cred în miracole, dar cred că stabilitatea mașinii și predictibilitatea pentru piloți este doar sub așteptări.  „Dacă noi credem că putem rezolva asta și o putem ajuta prin reproiectarea suspensiei față, atunci este cu siguranță o cale bună. Iar acest lucru ar putea fi un răspuns mai mult și în ceea ce privește timpul pe tur decât ceea ce aduce pachetul aerodinamic, prin simpla deblocare a mult mai multă manevrabilitate și ritm”.

Dacă doar DRS-ul ar fi fost cheia succesului Red Bull Racing, atunci Haas ar fi apărut, în teorie, ca potențial cel mai apropiat adversar al său – deoarece propriile sale performanțe în acest domeniu aproape că se potrivesc cu cele ale rivalului său din Milton Keynes. În schimb, după cum explică Molina de la Haas F1, ceea ce este important de înțeles despre performanța tuturor mașinilor de F1 de pe grila de start este că aceasta este suma mai multor elemente.

Desigur, designul caroseriei și al aripilor spate pot ieși cel mai mult în evidență cu ochiul liber ca fiind esențiale pentru diferențele de performanță, dar realitatea este că timpul pe tur este determinat mult mai mult de întregul pachet. „Nu este vorba doar de caroserie, ci și de modul în care aceasta funcționează cu podeaua și aripa spate și de modul în care aveți diferitele părți ale mașinii”, a spus el. „Pe măsură ce regulamentele evoluează, convergem spre o platformă de performanță pe viteză redusă față de viteza mare. Așadar, pe măsură ce te îndrepți spre acolo, întrebarea este: unde găsești performanța?”

Red

„Acolo este importantă platforma ta, legătura dintre aerodinamică și locul în care se află mașina pe sol.  Așadar, dacă te uiți la Red Bull Racing, poți vedea că ei știu unde se află mașina și unde vor să o plaseze exact tot timpul. Iar acesta este un lucru care devine din ce în ce mai important pe măsură ce regulamentul evoluează”.

Întrebat cât de dificil a fost să obțină o platformă mecanică perfectă precum Red Bull Racing, Molina a declarat: “Da, dificil. Anul trecut, departamentele noastre erau încă în evoluție, învățând să vorbească între ele. Anul acesta suntem mult mai buni.  „Puteți vedea că nu este vorba doar despre aerodinamică, ci și despre modul în care legăm aceste departamente între ele: ce dezvoltăm în tunel, cum se traduce în ceea ce vezi pe pistă, cum setezi mașina.  Dar da, nu este ușor, altfel toată lumea ar fi acolo unde este Red Bull Racing”.

Faptul că rivalii sunt mult mai interesați de platforma mecanică Red Bull decât de DRS-ul său, spune tot ce trebuie să știți despre motivul pentru care aripa spate a RB19 nu este cheia succesului său. Și asta explică, de asemenea, de ce chiar și Max Verstappen însuși nu a văzut nimic ieșit din comun în ceea ce privește avantajul său DRS. „Ca să fiu sincer cu voi. Nu sunt foarte surprins”, a declarat el recent. „Cred că pentru noi, a fost destul de asemănător și anul trecut”.

Red

„Cred că mașina noastră, este destul de eficientă pe liniile drepte. Văd că oamenii vorbesc despre noi că facem lucruri magice sau trucuri, dar nu este așa”. Acum, cursa este în curs de desfășurare pentru a afla nu ce face Red Bull Racing, ci cum o face.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Tricoumania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss