More

    Latest Posts

    Trucurile de sâmbătă dimineața care scot la iveală adevărata mentalitate a lui Alonso

    Acestea trucurile au trecut neobservate de mulți și, în cele din urmă, au devenit inutile din cauza unei probleme la mașină care l-a împiedicat Fernando Alonso să ia startul în cursa de sprint.

    Dar tactica lui Fernando Alonso în a doua sesiune de antrenamente din cadrul Marelui Premiu al Austriei a arătat că pilotul echipei Alpine F1 este la fel de ager ca întotdeauna și nu pierde nicio ocazie de a obține un avantaj, ceea ce va juca în favoarea sa atunci când se va opri seria recentă de ghinion.

    Priveliștea de la centrul media al circuitul Red Bull Ring este una dintre cele mai frumoase din sezonul de Formula 1. Nu numai că oferă o panoramă minunată a pitlane, a pistei și a munților de dincolo de ea, dar, dacă aveți biroul potrivit, oferă și o vedere strălucitoare a ieșirii din ultimul viraj. Este un loc minunat pentru a observa viteza, liniile și poziționarea mașinilor la ieșirea din virajul 10, înainte ca acestea să dispară pentru scurt timp din peisaj în spatele marginii acoperișului uneia dintre tribunele de pe linia de start/finish.

    Trucurile, Alonso

    Beneficiul acelui ritm al mașinilor care intrau și ieșeau din peisaj în a doua sesiune de antrenamente libere de sâmbătă dimineață a acționat ca o alertă pentru o mașină care făcea ceva ușor diferit. Nu a dispărut din peisaj, deoarece a urmat o linie complet diferită în timp ce trecea pe lângă boxe, așa că a rămas la vedere pe tot parcursul cursei.

    Într-adevăr, tur după tur, în faza de mijloc a FP2, Alpine-ul albastru al lui Fernando Alonso a ieșit de pe linia de rulare și a coborât pe partea dreaptă a grilei. O verificare dublă rapidă a locului în care se afla Pole Position și a locului în care Fernando Alonso urma să ocupe al optulea loc, în timpul a oferit răspunsul cu privire la exact ceea ce făcea: își curăța locul de start.

    Formatul de weekend al cursei de sprint, cu o sesiune de antrenamente după calificări, le oferă piloților posibilitatea de a ști dinainte unde vor porni pe grilă. Astfel, FP2 le oferă șansa de a se asigura că locul pe grilă este cât mai curat și mai aderent posibil. Și, după ce a făcut tot posibilul pentru a-l curăța în timpul sesiunii, Fernando Alonso nu avea de gând să lase să scape ocazia de a pune cauciuc pe el nici după aceea, pentru starturile de după FP2.

    Trucurile, Alonso

    El a dat înapoi după steag, lăsându-și rivalii să treacă pentru a încerca să se poziționeze pe locul potrivit în tren, astfel încât să facă un start de antrenament de pe locul opt pe care îl ocupă în prezent. Din nefericire, a ajuns mai departe în coadă decât și-ar fi dorit. Regulile F1 cer ca piloții să tragă „cât mai în față pe grilă” pentru starturile lor, astfel că Fernando Alonso s-a trezit de fapt că a fost mutat pe locul șase – cel al lui Kevin Magnussen, care avea să pornească direct în fața sa în cursa sprint.

    Evident, nu era în interesul lui Fernando Alonso să facă un „burn out” și să se așeze pe locul lui Magnussen, pentru că ar fi dat avantajul rivalului său, așa că a făcut următorul lucru cel mai bun, în mod inteligent. S-a oprit în fața celei de-a șasea casete de pe grila de start, unde urma să se alinieze mașina lui Kevin Magnussen, și a făcut startul de antrenament de acolo; știind că, mai târziu, cauciucul suplimentar așezat în fața lui P8 i-ar putea fi de folos în acele fracțiuni de secundă de la linia de start.

    Deși o defecțiune la ECU cu puțin timp înainte de startul sprintului a lăsat mașina lui Fernando Alonso blocată înainte de turul de formare, astfel că eforturile sale de a-și îmbunătăți startul nu i-au adus nimic, ceea ce au dovedit acțiunile sale din prima parte a zilei este că spaniolul este la fel de ager și concentrat ca niciodată. „Este încă acolo”, a zâmbit șeful echipei Alpine F1, Otmar Szafnauer, mai târziu în cursul zilei, când a discutat despre trucuri și despre instinctul ultra-competitiv al lui Fernando Alonso.

    Trucurile, Alonso

    În timp ce primele curse ale revenirii sale în F1 de anul trecut au fost poate mai dificile decât a anticipat, sezonul 2022 nu a lăsat pe nimeni să se îndoiască de faptul că Fernando Alonso rămâne la vârful jocului său. S-a integrat pe deplin în echipa Alpine F1; ritmul său de calificare și de cursă a fost uneori strălucit, iar isprava sa de curățare a grilei de start în Austria arată că încă nu ratează nicio oportunitate care i se oferă. Dorința de a câștiga rămâne la fel de puternică ca întotdeauna.

    Poate cel mai remarcabil aspect al campaniei sale din 2022 este că rezultatele reale nu au fost pe măsura potențialului arătat pe pistă. Având în vedere ceea ce ar fi putut fi un Pole Position în Australia, un start în prima linie în Canada și un ritm care, uneori (cum ar fi ultimul stint din Austria), a egalat și chiar a bătut Mercedes AMG F1, el se află încă doar pe locul 10 în clasament, cu 29 de puncte – 23 în spatele coechipierului Esteban Ocon.

    „Încă iubește cursele. Este un concurent de talie mare, îi place să concureze și cred că, în viață, în general, ești fericit când îți depășești așteptările” a spus Otmar Szafnauer.

    Trucurile, Alonso

    Otmar Szafnauer consideră că lipsa de recompensă pentru viteza arătată este cea mai proastă pe care a văzut-o în F1 de când Takuma Sato a avut parte de o campanie extrem de frustrantă în 2004 pentru echipa BAR. Atunci, pilotul japonez s-a calificat de patru ori în primele trei locuri în acel sezon, dar o serie de defecțiuni de fiabilitate – care l-au scos din șase Mari Premii – l-au lăsat mult mai jos în clasament decât ar fi meritat.

    „Am avut atât de multe defecțiuni ale motorului cu Honda când era în poziții care aduceau puncte, iar el era mereu de vină”, a declarat Szafnauer, care era la Honda la acea vreme. „Deci, am văzut asta. Nu este vorba că îi dăm greș lui Fernando Alonso. Există o varietate de motive pentru care el nu marchează puncte. Îmi amintesc că Mick Schumacher a pierdut-o la Imola, l-a lovit, iar bara laterală s-a desprins. Îmi amintesc că s-a apărat în Canada împotriva lui Valtteri Bottas și că a fost penalizat la Miami. Sunt tot felul de lucruri”.

    Totuși, Fernando Alonso nu se lasă descurajat de tot ceea ce s-a întâmplat împotriva sa. Este suficient de înțelept pentru a ști că, dacă va continua să arate ritmul pe care l-a afișat până acum în acest an, precum și câteva dintre trucurile sale inteligente, norocul se va întoarce și rezultatele vor veni. Când vorbești cu el, simți că simte o satisfacție imensă când performanțele sale sunt remarcate, chiar dacă polii și victoriile nu sunt încă acolo.

    Trucurile, Alonso

    „Mă bucur”, a zâmbit el atunci când acest redactor l-a întrebat la sfârșitul săptămânii trecute despre satisfacția pe care i-o oferă F1 în acest moment. „Îmi lipsește victoria și îmi lipsește sentimentul de a lupta pentru podiumuri și lucruri mai mari – da. Dar, în același timp, mă bucur și pentru că, într-un fel, este o cursă împotriva ta însuți și încerc să fiu o versiune mai bună a mea decât am fost în 2019”.

    „Cred că anul trecut am avut performanțe la un nivel decent. A fost bine, dar nu la 100%, aș spune, iar anul acesta mă simt la 100% anul acesta. Simt că pot să pun niște performanțe care poate nu sunt așteptate și astfel de lucruri. Acesta a fost întotdeauna punctul meu forte de-a lungul carierei mele și simt că am revenit la acel nivel – așa că probabil asta mă face să fiu foarte mândru de această revenire”.

    Iar pentru echipa Alpine F1, viteza și devotamentul față de cauza care îi oferă un Fernando Alonso fericit este exact ceea ce este necesar. Așa cum a spus Otmar Szafnauer despre situația în care se află Fernando Alonso în acest moment: „Din câte văd, încă iubește cursele. Este un concurent masiv, îi place să concureze și cred că, în viață în general, ești fericit când depășești așteptările. Deci, dacă așteptările tale sunt realiste și le depășești, ești fericit în viață. Nu doar Fernando Alonso, cred că noi toți”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss