Trofeul Sinaia 2021: Din cauza unui cumul de întâmplări mai puțin fericite, am ajuns la mijlocul sezonului în situația de a nu avea mașină de concurs pentru a participa în campionat, iar participarea la #TrofeulSinaia2021 a fost sub semnul întrebării până miercuri-joi, cu 2 zile înaintea competiției.
Astfel am luat decizia împreună cu echipa de a mai trage puțin de timp, iar la Sinaia să ne jucăm șansa folosind un Radical SR1, pe care să montăm un motor de Radical SR3 (1500 cmc în loc de 1340 cmc), pe hârtie fiind totuși o variantă de top 5. Zis și făcut mulțumită Radical Romania și Delta Glass / Catalin Iuhasz care mi-au pus mașina la dispoziție și m-au lăsat să-mi fac de cap cu setup-ul.
După prima urcare de recunoaștere, sâmbătă, am definitivat setup-ul mașinii (geometrie, suspensie, etc) pentru traseul de la Sinaia. Chiar mă simțeam bine în mașină și începusem să visez.
Astfel, în manșa de antrenament / calificări am reușit un timp peste așteptările mele, fiind la 6 zecimi de recordul traseului. Știam că mai am loc de scăzut niște timp, dar cu 2 zile în urmă obiectivul nu era de a doborî recorduri, ci de a lua cât mai multe puncte posibil în situația dată.
Pentru că nu era suficient de multă presiune, etapa de la Sinaia practic urma să decidă dacă urma să continui anul acesta campionatul sau nu. Orice eșec sau pierdere mare de puncte ar fi însemnat stop joc.
Duminică vibe-ul era bun însă nu știam ce resurse de timp aveau adversarii mei, așa că am plecat la startul primei manșe cu gândul de scoate maximul posibil din manșa respectivă. În prostia mea mă gâdila puțin și ideea cu recordul, așa că MAX ATTACK – SWITCH ON! Temperatura era mai ridicată, iar anvelopele deja consumate nu mai făceau față, probabil nu a fost nici compoziția optimă… simțeam că nu sunt lent, însă nu mi se părea nici că sunt suficient de rapid.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Am reușit un intermediar cu 4 zecimi mai bun decât timpul obținut în ziua precedentă (încă nu știam asta), dar practic mai rămăseseră 2 zecimi până la record. Dar ce să vezi, după 3 viraje de la intermediar, un balot de paie pus cu insuficientă atenție (fiind poziționat mai în drum cu aprox. 20 cm.), a făcut ca partea cea mai importantă a unui prototip, eleronul, să fie avariată serios la impactul cu balotul de paie, astfel că aerodinamica mașinii din acel punct urma să-mi dea bătăi de cap și de mâini pe toate virajele ce au urmat până la finish.
Nu știam cât de aproape fusesem de record, eram însă convins că nu avea cum să fie un timp suficient de bun, astfel am trecut linia de sosire ușor dezamăgit. Încă nu știam nivelul avariilor eleronului, nici nu-mi imaginam proporțiile ce urmau a fi descoperite tocmai în regrupare. Abia apoi am înțeles de unde venea diferența imensă de comportament a mașinii.
Cu toate astea reușisem să obțin cel mai bun timp din competiție, însă nu mă puteam bucura din cauză că diferențele de timp erau foarte mici, iar eu aveam mașină avariată.
Am coborât spre service foarte dezorientat. Ne-am apucat să lucrăm la mașină pentru a reface aripa spate… la ciocan!
Start în manșa a 2-a, nu știam exact ce așteptări să am de la comportamentul mașinii, așa că după primele 2 viraje am decis că cea mai bună variantă este să merg cât pot de tare, dar fără să greșeli.
Am trecut linia de finish la fel… dezamăgit, știam că n-are cum să fie un timp prea bun, însă se pare că nici adversarii mei n-au reușit o manșă suficient de bună, astfel am reușit să rămân pe 1 la o diferență de 4 zecimi față de următorul clasat.
Trecusem prin atâtea stări încât nici nu mai știam cum sau dacă să mă bucur!
Asta a fost povestea mea de la Sinaia 2021. Încă o bifă în Bucket List – Premierea TOP 3 la Sinaia. Succesul de la Sinaia ne obligă să mergem mai departe. Trebuie să mai găsim doar formula și resursele …o nimica toată! See you soon! Alex Mirea.
Ramplast • Delta Glass • Dynamic Selling Group • Smart Driving Romania • Milo Trading 2000 • APEX Mirea Motorsport • KinderVillage Playground • Federatia Romana de Automobilism Sportiv.
Mai multe știri despre Campionatului Național de Viteză în Coastă găsiți AICI.
Sursa: Comunicat Alex MireaPhotocredit: Attila Balazs - Leonard Petraru -
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.