More

    Latest Posts

    Toyota nu este surprinsă de rezultatele slabe din calificările de la Sebring.

    Toyota nu s-a declarat surprinsă de faptul că a terminat în coada plutonului Hypercar și printre cele mai rapide LMP2 în calificările de vineri, în deschiderea Campionatului Mondial de Anduranță FIA de la Sebring.

    Performanța celor două Toyota GR010 Hybrid, care au încheiat joi seara pe locurile patru și șapte în calificări, a fost în conformitate cu așteptările echipei după testul Prolog și antrenamentele libere de dinaintea evenimentului, potrivit directorului tehnic al Toyota Gazoo Racing, Pascal Vasselon.

    „Ceea ce s-a întâmplat în calificări este exact în linie cu ceea ce s-a întâmplat în toate sesiunile, deci nu este o surpriză”, a declarat Vasselon. Întrebat dacă a existat o dezamăgire, el a răspuns: „Bineînțeles, nu este obiectivul nostru să fim ultimii în Hypercar și să fim în mijlocul celor de la LMP2. Dar este o situație pe care am văzut-o încă din Prolog”.

    Toyota

    Pascal Vasselon și-a repetat poziția conform căreia nu va comenta echilibrul performanțelor, dar a pus sub semnul întrebării dacă simulările folosite de cei care au elaborat regulamentul, FIA și Automobile Club de l’Ouest, au modelat cu exactitate circuitul de la Sebring. „BoP se face cu ajutorul simulărilor, iar simulările se chinuie să ia în considerare circuite precum Sebring, cu multe denivelări”, a explicat Vasselon.

    „Probabil că modelele nu combină cu acuratețe, pe un astfel de circuit, efectul greutății, al puterii și al forței de apăsare atunci când mașinile sunt foarte diferite în ceea ce privește profilul de performanță. Dar nu pot să comentez mai mult decât atât cu privire la BoP”. Vasselon a descris din nou BoP-ul de la Sebring pentru Toyota publicat săptămâna trecută înaintea Prologului ca fiind un „mare eșec”.

    Sistemul hibrid pe puntea din față al mașinii poate fi utilizat doar la 190 km/h, după o modificare a regulilor pentru 2022. Aceasta vine în urma mutării așa-numitei „Reguli 120”, numită după viteza minimă la care un hibrid putea trece anterior în modul de tracțiune integrală, din regulamentul tehnic în BoP. Vasselon a declarat că acest lucru are „un efect important” asupra performanței GR010, deși a refuzat să cuantifice acest lucru în termeni de timp pierdut.

    Toyota

    Brendon Hartley s-a calificat al patrulea la volanul Toyota #8 cu un timp de 1m49.217s, la aproape două secunde de Nicolas Lapierre, care a câștigat pole position-ul cu Alpine A480 LMP1. Hartley a terminat în spatele câștigătorului pole LMP2, în timp ce Jose Maria Lopez a avut un avans de două P2-uri după ce a reușit un timp cu trei zecimi mai lent. Ambele Toyota erau pe cale să își îmbunătățească timpii când sesiunea a fost semnalizată cu steag roșu în ultimele secunde după ce Fabio Scherer și-a accidentat Oreca 07 de la Inter Europol în virajul 1.

    Vasselon a sugerat că ambele mașini ar fi avut șansa de a trece în fața câștigătorului pole position-ului P2, Nicklas Nielsen, care a înregistrat un timp de 1m49.014s la bordul mașinii AF Corse Oreca Pro/Am. „Steagul roșu ne-a costat cele mai rapide tururi”, a spus el. „Situația ar fi putut fi un pic mai bună, nu o secundă sau o jumătate de secundă, ci câteva zecimi – ar fi trebuit să arătăm mai bine. „Ar fi trebuit să fim în 1m49,0s, am avut șansa de a fi în fața tuturor P2-urilor, acest lucru era la îndemână”.

    Vasselon a fost descurajat în ceea ce privește șansele Toyota în cursa de 1.000 de mile de vineri, spunând că avantajul pe care GR010 l-a avut în ceea ce privește uzura pneurilor pe parcursul sezonului trecut este puțin probabil să fie un factor în această cursă, ca urmare a nivelurilor scăzute de degradare observate la Sebring. „În mod normal, ne gestionăm destul de bine pneurile, [dar] aici nu există o degradare mare”, a spus el. „Încă ne pregătim și încercăm să avem alternative de strategie pentru a recupera performanța pură care ne lipsește. Vom încerca să prindem o oportunitate”.

    • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Getty Images


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss