More

    Latest Posts

    Toyota nu a testat Hypercarul după aprilie din cauza constrângerilor bugetare

    Toyota Gazoo Racing nu a mai efectuat niciun test privat cu modelul GR010 Hybrid după luna aprilie din cauza constrângerilor bugetare în cadrul programului său din Campionatul Mondial de Anduranță (FIA-WEC).

    Constructorul japonez a fost „departe” de alocarea de 20 de zile de testare a mașinilor pentru întregul sezon în 2022, nefăcând să ruleze în privat modelul său LMH de la puțin timp înainte de a doua rundă a campionatului de la Spa, în luna mai. Ziua de testare de la L24 de ore de la Le Mans din iunie și testul pentru începători de după sezon din Bahrain, unde a fost obligat să dea 30 de ture în mașină lui Lilou Wadoux, au fost singurele două ocazii în care GR010 Hybrid, câștigătorul titlului, a rulat în afara weekendurilor de curse începând cu luna mai.

    Bugetul a fost citat de Toyota Gazoo Racing ca fiind principalul motiv pentru care nu a efectuat niciun test privat în ultimele șapte luni, marca cu sediul la Köln neavând o echipă de testare dedicată și personal suplimentar pentru această sarcină. „În afară de testul colectiv oficial, nu am mai testat din aprilie”, a dezvăluit directorul tehnic al echipa Toyota Gazoo Racing, Pascal Vasselon, fără a preciza exact numărul exact de zile de teste pe care le-a efectuat la începutul anului. „Acum suntem un pic pe picior greșit în comparație cu celelalte echipe care vin cu bugete mari și multe teste”.

    Toyota

    Unii dintre ceilalți constructori care se vor alătura Campionatul Mondial de Anduranță (FIA-WEC) anul viitor au alocat resurse mari în pregătirea noilor lor mașini LMDH și LMH. Porsche, în special, a testat intensiv modelul 963 LMDH încă de la lansarea sa în ianuarie, în timp ce Ferrari a provocat, de asemenea, agitație atunci când a dezvăluit că a rulat două exemplare ale modelului 499P simultan încă din primele etape ale programului său de testare.

    Producătorii de LMH, cum ar fi Peugeot și Ferrari, urmează să obțină zile de testare nelimitate în 2023 pentru ceea ce ar fi primul lor sezon complet în clasa Hypercar din WEC, deși regulamentul sportiv pentru anul viitor nu a fost încă finalizat. Toyota s-a bucurat de aceeași libertate în ceea ce privește testarea în primul său sezon cu mașinile LMH în 2021, înainte de a fi limitată la 20 de zile de testare a mașinilor în acest an pentru a doua sa campanie cu GR010 Hybrid.

    Ryo Hirakawa, care a câștigat titlul Hypercar din acest an alături de Sebastien Buemi și Brendon Hartley, a recunoscut că este îngrijorat de faptul că rivalii de la Toyota au făcut mai multe teste. „Vom face câteva teste în această iarnă, există o lansare în decembrie din care nu fac parte, dar nu vom face la fel de multe ca Ferrari și Porsche. Ei au făcut teste ca nebunii. Nu știu ce fac ei cu toate aceste teste!”.

    Toyota

    Întrebat dacă a fost îngrijorător faptul că Toyota nu și-a folosit întreaga alocare de teste, Hirakawa a spus: „Nu am avut timp să fac asta: Da… ăsta este motivul, constrângerile financiare”. Pe viitor, Toyota speră ca campionatul să mențină restricțiile privind testele private pentru a ține costurile sub control.

    „Bineînțeles, am dori să avem un regulament care să păstreze spiritul categoriei, care este de a concura la costuri reduse”, a declarat Pascal Vasselon. „Nu este complet finalizat, încă discutăm despre asta. Pentru noi suntem puțin îngrijorați că mergem la un număr foarte mare de zile de teste, dar nu este finalizat. Cu siguranță, dacă regulamentul are un număr foarte mare de zile de teste, atunci ai nevoie de o echipă de teste. Este un alt nivel de buget. În acest moment testăm cu o echipă de curse și facem ceea ce poate face echipa de curse”.

    Pascal Vasselon a dezvăluit că Toyota Gazoo Racing nu a avut o echipă de teste separată nici măcar în perioada de vârf a erei LMP1, la mijlocul anilor 2010. „Am avut câțiva oameni în plus, a spus el. „Nu am avut o echipă de testare completă, dar am avut câțiva oameni în plus. Dar cu siguranță nu eram la nivelul celor de la Porsche și Audi. Aveam doar câțiva oameni în plus; grupul de bază era același”.

    Toyota

    Echipa Toyota Gazoo Racing va concura cu o versiune îmbunătățită a modelului GR010 Hybrid în 2023, după ce luna trecută a exclus construirea unei mașini complet noi. Testele pentru modelul modernizat al Toyota LMH sunt așteptate să înceapă în ianuarie, potrivit lui Pascal Vasselon.

    • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (FIA-WEC) găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss