Latest Posts

Umilință în paddock-ul WSBK: Razgatlioglu evită la limită dezastrul

Vizualizări: 2534

Imagini îngrijorătoare cu accidentul lui Toprak Razgatlioglu, câștigătorul seriei WSBK, provoacă groază printre colegii săi

Cel mai bun timp BMW al lui Michael van der Mark a trecut în plan secund la sesiunea de antrenamente de vineri a Campionatului Mondial de Superbike de la Magny-Cours (Franța). O căzătură puternică a coechipierului Toprak Razgatlioglu a umbrit sesiunea de antrenamente de după-amiază de pe Circuit de Nevers.

În primul său tur rapid, Razgatlioglu a pierdut aderența roții din față în curba rapidă din stânga dintre virajele 14 și 15 și a alunecat în partea interioară a pistei.

În această zonă se află un perete pentru a împiedica motocicletele accidentate să alunece înapoi pe pistă și să lovească alți piloți. În acest caz, însă, motocicleta a alunecat spre exterior, iar pilotul spre interior.

Razgatlioglu s-a izbit cu viteză mare de zidul proeminent – în acest moment, potrivit colegilor săi, ești în viteza a cincea – care era protejat doar de stive de pneuri. După examinarea inițială la centrul medical, Razgatlioglu a suferit o contuzie la spate. Șoferul BMW-ului a fost dus la spital pentru examinări suplimentare.

Una dintre marile întrebări de vineri a fost de ce organizatorii au decis să nu folosească airfences și să protejeze zidul doar cu o grămadă de pneuri. Dar munca realizatorilor TV i-a enervat și pe piloții WSBK, în special pe Jonathan Rea.

Razgatlioglu

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mare consternare și frustrare pentru Jonathan Rea

Campionul record Jonathan Rea părea vizibil supărat în timpul rundei sale media. „La naiba! Nu înțeleg de ce regizorul a decis să arate din nou accidentul. A fost groaznic”, a mormăit pilotul Yamaha, care a văzut imaginile pe monitoare în timpul întreruperii.

„Încă purtam casca când am văzut imaginile de la televizor. A trebuit să țip!”, recunoaște Rea. „Mecanicii mei au trebuit să mă calmeze. Mi-au spus că se poate ridica și merge. Dar chiar nu înțeleg de ce trebuie să arăți așa ceva în timpul unei sesiuni. A fost destul de stupid ce s-a făcut în camionul TV”.

Potrivit lui Rea, zidul este necesar în acest moment, dar problematic. „Am discutat mult despre problema cu zidul. Vorbim despre asta în fiecare an. Dar zidul este necesar pentru că altfel o motocicletă poate zbura pe pistă și apoi poate lovi un alt pilot”, spune Rea, dând dovadă de înțelegere.

„Dar Toprak s-a prăbușit în zidul ăla nenorocit. Ar fi fost un dezastru dacă l-ar fi lovit dintr-un unghi diferit”, comentează Rea, care vede în gardurile de aer o soluție evidentă.

„Nu te aștepți să te prăbușești în acest moment. Dar am vorbit deja despre acest zid. Dar ce se întâmplă dacă acest zid dispare?”, se întreabă Rea. „Ce se întâmplă dacă există o pierdere de frânare atunci când motocicleta merge drept și nu există niciun zid care să o oprească? Ce se întâmplă dacă un alt pilot este lovit între virajele 15 și 16?”

„Aici concurăm cu motociclete. Uneori trebuie să trăiești cu riscul”, spune veteranul WSBK. A fost accidentul lui Razgatlioglu dovada că motocicletele au devenit prea rapide pentru multe circuite tradiționale?

„Ca pilot, întotdeauna vrei să fii mai rapid”, comentează Rea. „Este dificil să mulțumești pe toată lumea și să găsești căi și mijloace pentru a împăca producătorii și regulile. Nu ar avea sens pentru noi să conducem motociclete care sunt mai lente decât versiunile de serie”, a comentat nord-irlandezul, subliniind că accidentul nu ar fi fost cu mult diferit cu o motocicletă supersport cu aproximativ 80 CP mai puțin putere.

Deși profesioniștii de pe motociclete sunt rareori impresionați de accidentările adversarilor lor, Rea a mărturisit că a fost mai lent după accidentul lui Razgatlioglu: „Am închis accelerația un pic mai mult în fiecare tur pentru ca roata din față să nu alunece.”

Razgatlioglu

Alvaro Bautista: 20 sau 30 de centimetri au prevenit o catastrofă

Campionul mondial Alvaro Bautista a fost și el conștient de cât de aproape a fost Campionatul Mondial de Superbike de o catastrofă vineri după-amiază. „Toprak a fost foarte norocos. S-ar fi terminat în dezastru dacă ar fi fost cu 20 sau 30 de centimetri mai aproape de zid”, a declarat Bautista. „A fost o mare ușurare să-l văd ridicându-se din nou”.

„A fost o prăbușire ciudată, dar astfel de prăbușiri se pot întâmpla. Există multe moduri în care poți cădea aici”, avertizează Bautista și sugerează, de asemenea, că zona ar trebui să fie mai bine securizată cu garduri aeriene.

Dar cum explică Bautista prăbușirea în acest loc destul de neobișnuit? „Împingea foarte tare. A fost primul său tur cronometrat”, spune Bautista, căutând cauza. „Poate că anvelopa nu era încă în stare perfectă pentru a putea ataca?”

Razgatlioglu

Zid „nu perfect” în opinia lui Michael van der Mark, dar necesar

Michael van der Mark a surprins pe toată lumea vineri cu cel mai bun timp în FP2, oferind BMW cel mai bun timp al zilei. Cu toate acestea, acțiunea sportivă a luat în mod clar un loc secundar. „A fost un accident puternic”, a comentat Van der Mark accidentul coechipierului său. „A fost norocos să se prăbușească așa”.

Van der Mark înțelege de ce există un zid la locul accidentului: „Au existat accidente în care motocicletele au ajuns în zid. Deci, în aceste incidente, zidul și-a făcut treaba.”

„Zidul nu este perfect. Dar nici faptul că nu există un zid nu este perfect. Dacă ar trebui schimbat ceva, ar trebui să fie întregul colț. Dar este așa de mulți ani”, a dat Van der Mark din umeri.

„Ar fi bine să avem garduri aeriene în acest moment”, sugerează Garrett Gerloff și avertizează: ”Data viitoare nu va merge atât de ușor. Toprak a fost foarte norocos. Ar fi iresponsabil să nu reacționăm”.

Potrivit lui Gerloff, faptul că Razgatlioglu a lovit mai întâi cu partea superioară a corpului și nu cu picioarele a fost o circumstanță foarte norocoasă. „A fost atât de norocos că a virat și nu s-a oprit. A fost cu adevărat înfricoșător!”

BMW a confirmat vineri seara că Razgatlioglu este încă examinat în spital. Razgatlioglu a postat o fotografie din spital și a spus că se simte bine.

El a mulțumit tuturor pentru urările de recuperare și a anunțat că se va întoarce în curând. Un examen sâmbătă dimineață ar trebui să arate dacă câștigătorul în serie va putea reveni la acțiune în FP3.

Razgatlioglu

 

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss