GP24 Media

LATEST POSTS

Top 5 demonstrații de pilotaj din sezonul 2022 al Formulei 1

sezon
Vizualizări: 19805

Cursele senzaționale nu au lipsit în sezonul 2022 al Formulei 1. Max Verstappen a oferit demonstrații în stilul așilor nu de mult timp uitați. În afară de olandez au mai fost și alți piloți remarcați, iar în acest articol vă prezentăm cele mai intense curse din acest sezon.

Un calendar record de 22 de etape a oferit numeroase oportunități pentru ca piloții din Formula 1 să impresioneze în acest sezon. Atunci când weekendurile erau pe cale să fie distruse de penalizări pe grila de start, ocazional, piloții au sfidat șansele pentru a salva succesul cu o ascensiune în clasament. Alții au strălucit în mașini uneori de calitate inferioară. Sau, în cazul lui Max Verstappen și Charles Leclerc, au exercitat o dominație absolută asupra rivalilor lor.

Alex Albon – Marele Premiu al Australiei (locul 10)

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,

Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.

Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.

În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.

Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.

 

După un început discret al revenirii sale în F1 cu Williams, Alex Albon a aprins finalul unei curse dominate de Charles Leclerc.

În calificări, Albon ar fi reușit să iasă din Q1 dacă ar fi bătut în cuie cele mai bune sectoare ale sale înainte de accidentul dintre Lance Stroll și Nicholas Latifi, dar a fost descalificat oricum pentru că FW44-ul său nu a furnizat o mostră de combustibil.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Predicțiile dinaintea cursei “păreau puțin triste”, a declarat Albon, care a luat startul ultimul, așa că a optat pentru o strategie ultra-lungă cu o singură oprire. Acest lucru a însemnat 57 de tururi cu pneurile C2 hard, în timp ce a absorbit presiunea din pluton după ce nu a intrat la boxe în timpul VSC sau în timpul celor două perioade anterioare de safety car.

Albon a reușit să își aducă ușor pneurile în spatele plutonului la începutul cursei, iar acest lucru a dat roade mai târziu – a intrat în puncte de la jumătatea distanței după ce cei din fața sa au intrat la boxe. Cu o durată bună de viață a cauciucului său, ritmul lui Albon a fost atât de bun încât a ținut pasul cu McLaren-urile și s-a distanțat de urmăritorul Esteban Ocon în ultimele tururi.

El a oprit la boxe în ultimul tur, coborând de pe locul 7 pe locul 10, pe care l-a pecetluit atunci când Zhou Guanyu a pierdut șansa de a cuceri ultimul punct după ce a greșit în virajul 2. Albon a ieșit de la boxe în fața chinezului și a uimit audiența.

George Russell – GP al Spaniei (locul 3)

Dacă luăm fiecare weekend de cursă ca un întreg, George Russell a atins apogeul în Brazilia. Dar parcursul său de duminică acolo a fost unul de dominare a cursei. Prestația sa în Spania a folosit un set de abilități mult mai larg. Mercedes încă îmblânzea W13 și, mai degrabă decât să concureze cu Ferrari și Red Bull, trebuia să aibă grijă ca Alpine să nu-l depășească la rândul ei.

Nimeni nu i-a spus asta lui Russell. El a plecat bine din grila și s-a insinuat pe interiorul lui Sainz, obținând poziția a doua.

Apoi, după ce Max Verstappen a revenit după o escapadă în pietriș, Russell s-a apărat pentru viața sa. Red Bull a suferit de defecțiuni intermitente ale DRS, dar sistemul de reducere a drag-ului a funcționat bine când campionul a încercat să se lanseze în virajul 1. Apoi, pe măsură ce pista șerpuia spre stânga, Russell a luptat cu brio pentru a reveni în față. Verstappen avea să vorbească mai târziu despre cât de mult a savurat acest duel prelungit.

Reziliența imensă s-a dovedit de-a dreptul enervantă pentru Red Bull. A dus la boxe ambii piloți pentru a găsi aer curat și a forțat ordinele de echipă în care Perez a fost instruit să se lase depășit de Max după ce nu a reușit să depășească pilotul britanic. Russell a fost nevoit să gestioneze temperaturile în spirală la finalul cursei, dar a obținut totuși un podium câștigat cu greu. Toto Wolff a fost foarte optimist: “A pilotat incredibil – o mare vedetă în devenire”.

Charles Leclerc – GP al Austriei (locul 1)

Leclerc, Austria

Când Charles Leclerc a triumfat pe terenul Red Bull la începutul lunii iulie, puțini și-au imaginat că aceea va fi ultima victorie Ferrari din 2022. Acest lucru spune multe despre cât de spectaculos s-a prăbușit lupta pentru titlu a echipei. Dar fisurile fuseseră deja arătate cu opriri lente la boxe, strategii șocante și motoare fragile. De aceea, excelența lui Leclerc în Austria s-a simțit atât de semnificativă. Cursa pentru coroana piloților nu se încheiase; Max Verstappen nu avea să aibă totul în felul său – sau cel puțin așa am crezut.

După un modest loc doi în sprint, Leclerc și-a revenit cu emfază în ziua următoare. A avut ritmul necesar pentru a-și depăși rivalul de nu mai puțin de trei ori. Este adevărat, Verstappen i-a lăsat suficient spațiu – poate pentru că nu era Lewis Hamilton în cealaltă mașină. Sau poate că a recunoscut cât de rapid era Leclerc, așa că nu avea rost să reziste.

Prestația monegascului merită o recunoaștere în plus pentru că a rămas fără pistolarul din spate după ce Ferrari-ul lui Carlos Sainz a luat foc, dar și pentru modul în care Leclerc a reușit să gestioneze o accelerație blocată. Acest lucru a însemnat că, în F1-75 deja nervos, el ajungea în viraje mult prea repede. Cu toate acestea, el a păstrat mașina pe drum pentru a finaliza o cursă virtuoasă.

Max Verstappen – GP al Belgiei (locul 1)

Verstappen, Spa

Campionul a livrat șapte sau opt curse care au fost chiar din sertarul de top. Chiar și așa, Spa se detașează clar – omul însuși îl apreciază ca fiind cea mai bună prestație a sa. În timp ce Ferrari își limitase motorul, iar Red Bull RB18 a ținut o dietă de slăbire în timpul verii, Max Verstappen a fost independent uimitor.

Gazda de penalizări tactice pe grilă din era hibridă a sosit în mod corespunzător pe acest circuit. Spa a fost mereu un circuit rapid unde se depășește foarte ușor. În ciuda faptului că a spulberat concurența în calificări cu un pole la 0,6s de oricine, Verstappen a fost retrogradat pe locul 14 în grilă și totul era pregătit pentru o zi de limitare a daunelor.

Dar, după ce a câștigat trei locuri la ieșirea din La Source, Verstappen a început să-și elimine cu ușurință colegii rămași. Presiunea urmăritorului Charles Leclerc a fost curând ușurată atunci când, în praful din primul tur, Verstappen a îndepărtat o ruptură de vizieră care a zburat direct în conducta de frână a Ferrari-ului.

DRS-ul a ajutat și el cauza, dar – printre multe momente importante – l-a depășit cu măiestrie pe Alex Albon prin Bruxelles. În mod incredibil, în turul 12 din 44, ascensiunea sa a fost completă. Verstappen a ajuns în frunte, a terminat cu 17,8s în fața coechipierului său de pe locul doi, Sergio Perez, și cu un avans zdrobitor de 27s față de Carlos Sainz, ocupantul locului trei. Dominare pură.

Fernando Alonso – GP al Statelor Unite (locul 7)

alonso

Această performanță de la Austin nu a meritat un 10 în clasamentul Autosport pentru piloți din mai multe motive, primul fiind faptul că Fernando Alonso s-a calificat în spatele Aston Martin-ului mai lent al lui Lance Stroll în Q3. Apoi, la start, i-a permis lui Charles Leclerc să îl ocolească pe exteriorul său în virajul 5, în timp ce amândoi începeau să recupereze penalizările de pe grilă.

Alonso s-a ridicat pentru a se lupta cu Pierre Gasly și Stroll la începutul celui de-al doilea stint, după ce a câștigat prin oprirea sub mașina de siguranță. Lovitura îngrozitoare a lui Stroll de la final a trimis Alpine-ul spre cer și a dat cu ochii de barierele din partea stângă.

Ceea ce a făcut Alonso în continuare a fost ceea ce îi merită locul pe această listă. A dus Alpine-ul șchiopătat înapoi pentru pneuri hard proaspete, o nouă aripă față și o evaluare a daunelor, apoi a pornit de pe locul 17 în coada mașinii de siguranță pentru a termina pe locul șapte – mai sus decât locul în care a rulat când l-a atacat pe Stroll. A urmat o saga a comisarilor din cauza căderii oglinzii retrovizoare a lui Alonso, dar locul șapte a fost în cele din urmă returnat.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES