More

    Latest Posts

    Top 10 cei mai mai buni piloți din WRC în sezonul 2022 (10-6)

    Vizualizări: 9033

    WRC a întâmpinat o nouă eră hibridă în 2022, prezentând o provocare necunoscută pentru cei mai buni ași ai raliului de pe planetă. Au fost doborâte noi recorduri, în timp ce liderul Toyota a devenit cel mai tânăr câștigător de titlu din istorie, în timp ce fețele familiare care au revenit s-au amestecat cu noua generație. (Partea 1/2)

    După două sezoane în care titlurile s-au adjudecat în finala sezonului, Kalle Rovanpera a arătat o dominație clară în WRC 2022, spulberând concurența pentru a-și asigura un prim titlu. În timp ce Rovanpera a acaparat toate titlurile prin redefinirea formulei de victorie în WRC la doar 22 de ani, dominația finlandezului nu a fost singura poveste a unui sezon plin de acțiune.

    Probabil cel mai important set de modificări ale regulamentelor din campionat a oferit atât piloților, cât și echipelor o provocare uriașă pentru a cuceri noul set de reguli Rally1. Toyota, Hyundai și M-Sport Ford au muncit din greu pentru a construi mașini complet noi de la zero, cu tehnologie hibridă pentru prima dată.

    Pe lângă provocarea de a se adapta la aceste noi bestii de 500 de cai putere, echipajele urmau să se lupte pe parcursul unui calendar de 13 etape care includea reveniri în Noua Zeelandă și Japonia după mai bine de un deceniu de absență.

    În ciuda schimbării seismice a regulilor, toate cele trei echipe WRC s-au bucurat de victorii, în timp ce 10 echipaje s-au bucurat de vizite pe podium. A fost un sezon în care fețele vechi au revenit în prim-plan, în timp ce fețele noi au oferit o privire spre viitor. Iată care sunt cei mai buni 10 piloți din sezonul 2022.

    10. Pierre-Louis Loubet – M-Sport Ford

    Tanak, WRC

    Clasament: Locul 13
    Total podiumuri: 0
    Victorii: 0
    Victorii de etapă: 3

    După o campanie WRC 2021 dezastruoasă, puțini ar fi prezis că Pierre-Louis Loubet va reveni în acest an în prima ligă. Campionul WRC2 din 2019 a obținut o singură clasare în puncte anul trecut, conducând un Hyundai 2C Competition. Un sezon presărat de ghinion s-a încheiat cu Loubet ratând ultimele două runde, după ce a fost lovit de un șofer în timp ce traversa o stradă din Paris, suferind o fractură de șold.

    Cu toate acestea, M-Sport a văzut ceva la francez, care a semnat un contract de șapte raliuri pentru a conduce un Ford Puma. Iar aparițiile lui Loubet în 2022, ca pachet surpriză a WRC, i-au reaprins cariera. Alături de copilotul Vincent Landais, tânărul în vârstă de 25 de ani s-a potrivit instantaneu cu noul Puma și, uneori, și-a eclipsat coechipierii M-Sport cu normă întreagă.

    El a stabilit un nou record al carierei terminând pe locul patru în Sardinia, pe care l-a egalat apoi pe pietrișul accidentat al Raliului Acropolis din Grecia. Aici a fost locul unde Loubet a strălucit cel mai mult, obținând prima sa victorie de etapă, pe care a susținut-o chiar în următoarea probă. Aceasta l-a propulsat în fruntea raliului și în lupta cu eroul și acum coechipierul său, Sebastien Loeb.

    În timp ce în Finlanda și Estonia a abandonat, iar în Croația a fost afectat de pene, patru puncte în șapte evenimente au subliniat potențialul său de viitor star.

    9. Esapekka Lappi – Toyota Gazoo Racing

    Ott, Tanak
    Esapekka Lappi, Toyota Gazoo Racing. Raliul Finlandiei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: locul 9
    Total podiumuri: 3
    Victorii: 0
    Victorii de etapă: 14

    După propria sa mărturisire, Esapekka Lappi s-a gândit că poate cariera sa în Campionatul Mondial de Raliuri s-a încheiat la sfârșitul anului 2020. Dar, repede înainte până în 2022, iar un colac de salvare aruncat de Toyota l-a lăsat pe finlandez salutând “cel mai bun și mai puternic sezon din cariera mea”.

    Având nevoie de un pilot care să împartă al treilea GR Yaris cu Sebastien Ogier, de opt ori campion mondial, Toyota s-a întors la un fost fiu, iar încrederea sa într-un pilot care a fost vedetă pentru echipă în 2017 și 2018 a fost răsplătită.

    Lappi a revenit în stil, marcând trei podiumuri din șapte evenimente pentru a ajuta Toyota să obțină coroana constructorilor. Prima vizită pe podium a sosit la prima sa ieșire din 2022 în Suedia, un moment crucial pentru Lappi.

    “Încă simt că, de fapt, podiumul din Suedia a fost oarecum cel mai important din punct de vedere personal”, a declarat el pentru Autosport la începutul acestui an.

    “Este doar că sunt sigur că am avut cel mai bun sentiment acolo. M-am simțit atât de mândru de mine, dar și datorită lui Janne [Ferm, copilot], ceea ce am reușit să facem după o pauză lungă. Și gândindu-mă la Monza 2020, chiar m-am gândit că poate cariera mea s-a încheiat. Dar să pășesc din nou pe podium după astfel de gânduri, m-am simțit destul de bine.

    “Cred că este cu siguranță cea mai puternică performanță din partea noastră, asta e 100% sigur.”

    Finlandezul a oferit un ritm capabil să lupte pentru victorii și a fost ingenios pentru a salva puncte valoroase în campionat. Cel mai comentat exemplu a sosit după un rulaj în Finlanda în ultima zi. Lappi a fost văzut alergând spre un lac din apropiere pentru a-și umple radiatorul care curgea, înainte ca el și Ferme să efectueze o reparație pe marginea drumului pentru a-și păstra intacte speranțele de podium. Cei doi și-au pus o pereche de ochelari de protecție pentru a pilota un GR Yaris fără parbriz și acoperiș până pe locul trei.

    8. Dani Sordo – Hyundai Motorsport

    WRC
    Dani Sordo, Hyundai Motorsport. Raliul Cataluniei 2022. Photocredi: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: locul 8
    Total podiumuri: 3
    Victorii: 0
    Victorii de etapă: 5

    Încă o dată, Dani Sordo a demonstrat lumii că este una dintre cele mai sigure și mai fiabile perechi de mâini din Campionatul Mondial de Raliuri. Spaniolul a disputat doar cinci raliuri, dar a produs o rată de reușită impresionantă pentru a evidenția de ce pilotul de 39 de ani este angajat în mod continuu de Hyundai ca pilot part-time an de an.

    La prima sa ieșire competitivă în mașini de Rally1, Sordo a reușit să îmblânzească i20 N și l-a devansat pe Takamoto Katsuta de la Toyota pe podiumul final la Raliul Portugaliei. Apoi a susținut acest ritm cu un loc trei în Sardinia, înainte de a juca un rol crucial în completarea primului 1-2-3 WRC al Hyundai la Raliul Acropolis din Grecia. Acest al treilea podium al sezonului i-a prelungit la cinci podiumuri consecutive de clasări pe locul trei, care a început în Spania anul trecut.

    Sordo a salvat locul cinci la evenimentul său de acasă din Spania, după ce a pierdut timp prețios din cauza unei pene. Apoi, după ce Hyundai a ales să se despartă de Oliver Solberg, cu care împărțea al treilea i20 N, Sordo a fost instalat pentru finalul sezonului în Japonia, dar seria sa de clasări în puncte a fost din păcate încheiată de un incendiu spectaculos.

    Sordo a impresionat în toate evenimentele disputate, ceea ce a făcut ca Hyundai să-i rețină serviciile pentru al 18-lea an în eșalonul superior al raliurilor.

    7. Takamoto Katsuta – Toyota Gazoo Racing

    Katsuta
    Clasament: Locul 5
    Total podiumuri: 2
    Victorii: 0
    Victorii de etapă: 2

    Takamoto Katsuta este cu siguranță o stea în ascensiune în WRC. Japonezul a fost cel mai constant pilot al campionatului, obținând puncte în 12 din cele 13 raliuri, o performanță neegalată de niciunul dintre rivalii săi cu normă întreagă.

    Aflat la doar al treilea sezon la nivel înalt, Katsuta și-a continuat traiectoria ascendentă în 2022, îndeplinind un obiectiv stabilit de șeful său de la Toyota, Jari-Matti Latvala, prin înregistrarea a două podiumuri.

    În sezonul trecut, el a obținut prima clasare pe podium, dar consistența s-a diminuat în a doua jumătate a campaniei. În acest an, Katsuta a fost la înălțime în fiecare eveniment – singura sa defecțiune fiind un abandon, când a ieșit de pe șosea în condiții dificile la Raliul Noii Zeelande.

    Katsuta a dat dovadă de ritm atunci când a fost nevoie, obținând două victorii de etapă. Dar constanța sa a fost cea care l-a remarcat, deoarece, lăsând la o parte abandonul din Noua Zeelandă, pilotul de 29 de ani nu a terminat mai jos de locul opt în timpul sezonului. Punctele acumulate în mod constant i-au adus o clasare pe locul cinci în campionat, la doar 12 puncte de Elfyn Evans, vicecampionul de anul trecut.

    Favoritul fanilor a încununat un sezon impresionant cu un binemeritat loc trei pe teren propriu în Raliul Japoniei, care a consolidat planurile Toyota de a-l promova în echipa de uzină anul viitor. Presiunea va crește anul viitor, acum că va avea sarcina de a oferi puncte pentru constructori în evenimentele la care Ogier va fi absent.

    6. Elfyn Evans – Toyota Gazoo Racing

    Neuville
    Elfyn Evans, Toyota Gazoo Racing. Raliul Japoniei 2022. Credit Photo: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool.

    Clasament: Locul 4
    Total podiumuri: 4
    Victorii: 0
    Victorii de etapă: 31

    După două sezoane în care a fost la limită de titlul de campion, 2022 a fost un sezon dezamăgitor pentru Elfyn Evans. Galezul nu a reușit niciodată să se acomodeze complet cu noul hibrid Rally1 GR Yaris și de multe ori s-a luptat să egaleze ritmul coechipierului său Kalle Rovanpera atunci când cei doi au fost față în față.

    Patru clasări pe locul al doilea au arătat sclipiri de viteză de victorie în raliuri, deși erorile costisitoare și problemele de fiabilitate au fost dăunătoare.

    Sezonul său a început într-un mod promițător, aflându-se în căutarea podiumului la Monte Carlo, dar o greșeală l-a lăsat blocat pe un versant de munte. În Suedia, Evans a fost, de asemenea, ferm în cursa pentru victorie, dar o penalizare pentru scurtarea super-specialei de sâmbătă seara s-a dovedit a fi costisitoare, iar un accident în ziua următoare l-a lăsat pe picior greșit.

    Evans a avut alte oportunități de a obține o victorie, dar nu a reușit să extragă același ritm de la mașină pe ploaie ca Rovanpera. Rovanpera l-a învins pe Evans în Portugalia, Kenya și Estonia – toate evenimente afectate de vreme. A mai fost o călătorie pe podium pe asfalt în Belgia, ratând victoria cu doar 5,0s în fața lui Ott Tanak. Acest rezultat ar fi putut fi diferit dacă ar fi evitat o penalizare de 10s pentru că s-a prezentat târziu la o etapă.

    Evans părea să fie pe cale să își încheie poate anul cu o victorie în Japonia, dar o pană în ultima zi l-a lăsat în cele din urmă fără victorie în 2022. A fost doar unul dintre acele sezoane pentru Evans, dar dublul vicecampion este încrezător că a găsit direcția cu mașina pentru 2023.

    “Nu cred că este corect să punem totul pe seama norocului”, a declarat Evans. “Sunt lucruri pe care aș fi putut să le fac mai bine și este clar că Kalle s-a adaptat mult mai repede la noua mașină.

    “Cred că toate lecțiile pe care le-am învățat ar trebui să ne pună într-o poziție mai bună pentru anul viitor. Există încă multe domenii la care trebuie să lucrăm pentru a fi mai buni anul viitor.

    “Au existat îmbunătățiri pe parcursul anului și cred că avem o direcție mai clară despre cum să facem mașina să funcționeze puțin mai bine pentru mine.”

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Red Bull Content Pool
    Sponsor:

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss