Latest Posts

Ghidul echipelor actuale din Formula 1: Alfa Romeo Sauber

Vizualizări: 24761

Sauber a fost mereu o echipă într-o continuă schimbare. De la parteneriatul celebru cu BMW și până la umplerea monopostului prin culori Petronas și Red Bull, formația lui Peter Sauber a reușit să treacă prin momentele grele și a ajuns să semneze un contract istoric cu Audi pentru sezonul 2026. În acest articol aflați toate detaliile despre Alfa Romeo Sauber.

Peter Sauber, Mai 2010:“Lucrez pentru a oferi echipei un nou viitor. Am moștenit o situație dificilă: fără înscriere, fără sponsor, fără nimic într-o perioadă în care sponsorii erau greu de găsit. Am putut începe să caut abia în ianuarie. Aceasta este în prezent principala mea sarcină.

Cu toate acestea, în comparație cu anii precedenți, am o echipă de management care funcționează în mod autonom. În James Key avem un director tehnic bun, iar mașina este în regulă. Vom face progrese. Cel mai important lucru este că eu pun la dispoziție mijloacele necesare. M-am întors să fac ceea ce făceam înainte: să găsesc bani”.

În acest moment, situația celor de la Sauber este diametral opusă. Stabilitate financiară, pilot vice-campion mondial în echipă, aspirații imense pentru viitor. Team-ul elvețian va fi din nou în centrul atenției din 2026, perioada BMW-Sauber ar putea să nu mai reprezinte etalonul.

  • Poziție în clasamentul constructorilor 2022: Locul 6
  • Piloți: Zhou Guanyu, Valtteri Bottas
  • CEO: Andreas Seidl
  • Sediu: Hinwil, Elveția
  • Participări la GP-uri: 465
  • Ani de activitate în F1: 1993-prezent
  • Motoare folosite: Sauber, Mercedes, Ford, Petronas, BMW, Ferrari
  • Victorii de etapă: 1
  • Podiumuri: 27
  • Puncte strânse: 865
  • Pole-uri: 1

Suntem nevoiți să menționăm încă de la începutul articolului că denumirea echipei de Alfa Romeo nu are nicio legătură cu istoria Alfa din GP-uri. Compania italiană are doar un acord de parteneriat cu Sauber. Practic, Alfa Romeo este sponsor principal al echipei elvețiene. Istoria Sauber a început în 1993.

Drumul lui Peter Sauber și al echipei sale a fost unul presărat cu greutăți foarte mari, dar și momente de neuitat, asemenea cu viața unui om putem spune. Pe tot parcursul existenței sale, Sauber a fost o echipă unică în platou, fiind condusă de probabil ultimul commendatore din istoria F1.

Cum a declarat chiar el în nenumărate rânduri, Peter Sauber nu a fost un om de afaceri aspirant la începutul drumului său în lumea motorsportului. Acesta și-a început afacerea la începutul anilor 70 cu o echipă tehnică formată doar din câteva persoane. Rezultatele au fost modeste la început, dar management-ul adoptat de Peter a condus spre o expansiune continuă. După anduranță și F2 și diverse competiții de turisme, Sauber a început să se uite mai atent spre sportcar-uri.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mica echipă elvețiană a devenit în scurt timp o echipă importantă și le-a atras atenția celor de la Mercedes. A început un parteneriat celebru, care a culminat cu victoria în prestigioasa competiție de la Le Mans. De la an la an, visul lui Peter Sauber se contura din ce în ce mai mult. În 1991 a început negocierile pentru a intra în Formula 1 alături de gigantul german. Zis și făcut. Inginerii au început să lucreze la un șasiu care va fi motorizat de Ilmor, dar sub egida Sauber.

Trecând timpul, Mercedes nu a mai devenit atât de hotărâtă pentru a face pasul în Formula 1, deși datele problemei s-au schimbat radical comparativ cu retragerea din 1955. Oricum, Sauber a intrat în F1 din 1993, într-un val de nume mari din industria auto, cum ar fi Lamborghini, Subaru, Porsche sau Simtek-BMW. Acest fapt a condus la dispariția unor echipe importante din istorie, cum ar fi Lotus, Tyrrell sau Ligier.

Ghidul echipelor actuale din Formula 1: Alfa Romeo Sauber

Nici noile proiecte îndrăznețe nu au avut succes, deoarece Formula 1 nu mai era o competiție de garajiști britanici. Aceste echipe mici din UK deveniseră etaloane în lumea motorsportului. Totuși Sauber a continuat să supraviețuiască datorită aceluiași management prin pași mărunți al lui Peter Sauber. În primul sezon, 1993, piloți erau Karl Wenlinger, un fost rival al lui Schumacher din juniorat, și JJ Lehto, un nume mai comun în Formula 1.

La debutul în Formula 1, Lehto a adus și primele puncte pentru Sauber (atunci erau acordate primilor 6). În total au fost 6 clasări în puncte, care au asigurat un prim loc 7 în clasament. În 1994, Sauber a fost motorizată de Mercedes, iar clasările în puncte au continuat. La echipă a fost adus Heinz-Harald Frentzen, unul dintre cei mai talentați juniori la acea vreme. 12 puncte și locul 8 au fost urmările acestui sezon.

1995 a însemnat o schimbare majoră. Mercedes a ales să meargă mai departe ca furnizor de motoare la McLaren. Pentru Sauber nu a fost deloc un pas înapoi. A apărut un nou sprijin numit Ford-Zetec. Heinz-Harald Frentzen va aduce primul podium pentru echipă cu un loc 3 în Marele Premiu al Portugaliei. Sauber se va clasa din nou pe locul 7 în clasamentul sezonului. Această medie va rămâne și în următoarea perioadă. Astfel, vom evidenția doar aspectele importante pentru a nu crea un articol de o imensitate structurală.

Alături de Ford, lângă Sauber a mai ajuns încă un partener important, Red Bull. 1996 va fi o copie a anului precedent cu încă un loc 3 adus de Johnny Herbert în celebra cursă de la Monaco din 1996. Din sezonul următor, Ford va renunța la colaborarea cu Sauber. Din nou, Peter a început să caute soluții și a ajuns la un acord cu Petronas pentru a furniza motoare. 9 ani aceasta a fost rețeta echipei.

Cel mai bun rezultat din 1997 se va dovedi un nou loc 3 al lui Johnny Herbert la Hungaroring, alături de numeroase clasări în puncte. Jean Alesi, un pilot important al Formulei 1, semna cu Sauber din 1998 și își va arăta valoarea superioară, dominându-l pe coechipierul Johnny Herbert și obținând un nou podium la Spa.

Sezoanele următoare vor fi pe o pantă descendentă, dar echipa nu se va prăbuși și va rămâne una de mijlocul clasamentului. Rezultatele vor rămâne la stadiul de clasări în puncte și locul 8 în clasamentul general. În 2001, Sauber va semna cu 2 piloți tineri și foarte valoroși, Kimi Raikkonen și Nick Heidfeld. Acel an va fi unul senzațional cu podium în Brazilia pentru Heidfeld și multe clasări în puncte. Echipa urca direct pe locul 4 în clasamentul general cu 21 de puncte.

În 2002, pentru Sauber va pilota un nou exponent valoros al tinerei generații, Felipe Massa, care va fi coechipier cu Nick Heidfeld. Locul 5 în clasamentul constructorilor va fi maximul posibil. Massa va fi pilot de teste la Ferrari în 2003, iar la Sauber se va întoarce Heinz-Harald Frentzen. Un nou loc 3 la Indianapolis (reușit de Frentzen) va fi cel mai bun rezultat al anului. Trebuie să menționăm că din acest sezon vor marca puncte primii 8 clasați în cursă.

Pentru sezonul 2004, Sauber va aduce pe grilă un monopost foarte fiabil care va marca top 8 în aproape fiecare cursă și va obține locul 6 în clasamentul general cu 36 de puncte. Din 2005, Peter Sauber va negocia intens o revenire a BMW în Formula 1 alături de echipa sa. Red Bull a cumpărat Jaguar și nu mai sponsoriza Sauber. Urma o schimbare majoră. Pe circuit, lucrurile nu au arătat foarte bine, iar echipa a obținut doar locul 8 în clasamentul general.

La finalul sezonului, BMW va cumpăra 80% din Sauber. Aspirațiile erau mari, un obiectiv era chiar titlul mondial în următoarele sezoane. BMW Sauber pleca în noua eră cu un cuplu de piloți formați din Nick Heidfeld și Jacques Villeneuve, campionul mondial din urmă cu 9 ani. 2 podiumuri și 13 clasări în puncte vor aduce locul 5 în clasamentul general, iar prima impresie era una pozitivă. Urma consacrarea supremă.

Ghidul echipelor actuale din Formula 1: Alfa Romeo Sauber

În 2007, la echipă se va instala perioada cea mai bună din istoria acesteia. Robert Kubica și Nick Heidfeld plecau în goana pentru victorii. Germanul obține 3 locuri 4 în primele curse, apoi termină pe un incredibil loc 2 Marele Premiu al Canadei și un loc secund în cel al Ungariei. După descalificarea echipei McLaren în scandalul Spygate, Sauber se va clasa pe locul 2 în clasamentul general al echipelor cu 101 puncte.

Cel mai bun sezon al echipei va fi 2008. BMW Sauber a dus o luptă de la egal la egal cu cele mai renumite echipe din Formula 1. Un propulsor care reamintea de celebrul motor turbo BMW, un șasiu foarte echilibrat și un cuplu de piloți abil erau avantajele echipei. Sezonul va începe excelent cu un loc 2 în Australia pentru Heidfeld. Apoi în prim plan va fi Robert Kubica, polonezul va reuși 3 podiumuri și 2 locuri patru în următoarele 5 GP-uri.

Urma GP-ul din Canada unde Sauber va cunoaște apogeul. Lewis Hamilton pune McLaren în pole într-un mod antologic. Alături de el, în prima linie, se regăsea monopostul lui Kubica. Heidfeld se afla mai în spate, doar în a 8-a poziție. Ziua de 8 iunie 2008 va urca pe prima treaptă în istoria echipei.

Luminile de start se sting. Hamilton pleacă bine și își consolidează prima poziție în cursă, fiind urmat de Kubica și Raikkonen. Situația nu se va schimba până în turul 18 când SC-ul iese pe circuit. Monoposturile se îndreaptă la boxe pentru schimb de pneuri. În acel moment, luminile roșii se aprind, iar piloții sunt nevoiți să rămână pe linia boxelor. Prea târziu pentru Hamilton care lovește spatele monopostului lui Raikkonen.

În mod incredibil, cursa este condusă de Nick Heidfeld după acest haos. În spatele său se află Rubens Barrichello, care formează un trenuleț în spatele său și îi dă prilejul germanului să se distanțeze la 18s de pluton. În acest moment, echipa strategică reușește mutarea câștigătoare și îl cheamă pe Kubica la boxe pentru o strategie cu 2 opriri.

Polonezul este propulsat direct pe prima poziție, fiind urmat de coechipier. Monoposturile BMW Sauber trec primele linia de sosire într-o dublă istorică. Va urma o petrecere de un fast extraordinar. Mai mult decât atât, Robert Kubica prelua prima poziție în clasamentul general. Din păcate, rezultate se vor prăbuși din acest moment. Cele 3 podiumuri obținute de Kubica și 2 de Heidfeld nu vor putea pune presiune pe protagoniștii la titlu.

 

2009 va fi un sezon bizar din toate punctele de vedere. Monopostul BMW Sauber va fi o umbră al precedentului și va obține doar 2 locuri secunde. De asemenea, criza financiară va determina BMW să părăsească Formula 1. Peter Sauber își primea acțiunile înapoi și avea misiunea să găsească încă o soluție salvatoare. Din 2010, Sauber va trece la motoare Ferrari și va puncta constant în următoarele 2 sezoane, însă alte rezultate bune nu se vor întrezări.

2012 aducea o nouă undă de speranță pentru echipa lui Peter Sauber. Propulsoarele Ferrari erau la nivelul competiției și monopostul arăta mulțumitor. Sergio Perez și Kamui Kobayashi vor bifa 4 podiumuri în sezon, iar echipa va aduna 126 de puncte, locul 4 în clasamentul general. Din 2013, problemele financiare vor apăsa greu pe Sauber, iar începutul erei V6 hibrid va fi unul dezastruos. Echipa nu va marca niciun punct în 2014 și se va afla într-o criză severă.

Pe 10 iulie 2016, în momentul în care echipa nu avea niciun punct în acel sezon, Peter Sauber anunță că va vinde echipa firmei de investiții Longbow, condusă de Finn Rausing. Va urma o perioadă complicată pentru echipă, dar, datorită unui management bun, situația a fost îndreptată treptat. În noiembrie 2017, Sauber semnează un parteneriat cu Alfa Romeo, iar în continuare echipa va avea numele sponsorului principal. Următoarea perioadă este arhicunoscută de publicul larg. Sauber a fost o echipă cel mult de mijlocul clasamentului.

Ghidul echipelor actuale din Formula 1: Alfa Romeo Sauber

Ne întoarcem la prezent. Sauber se află în ultimul an al colaborării cu Alfa Romeo. Urmează un parteneriat foarte interesant cu Audi din 2026, iar aspirațiile sunt foarte mari. Noul CEO al echipei, Andreas Seidl a declarat că noul monopost este o evoluție al predecesorului și speră că echipa va continua să fie pe o pantă ascendentă.

Conceptul, intitulat C43 are un design foarte elegent. Culoarea seamănă izbitor de mult cu cea care făcea senzație în urmă cu 70 de ani prin intermediul Alfa 158 (cu evoluțiile 159 și 159M). Design-ul este unul foarte inovativ cu nuanțe de negru în partea laterală și afișări ale sponsorilor pe culoare albă. Aripa spate este pictată în steagul Italiei cu scrisul Alfa Romeo pe partea posterioară. Simplu, dar în același timp elegant.

La capitolul sponsori avem nume foarte interesante și la Sauber. Echipele de Formula 1 devin din ce în ce mai atrăgătoare, ținând cont că până în 1968 nu existau parteneriate de acest gen. Simbolul Gold Leaf pe monopostul Lotus a deschis un veritabil bal. Ne întoarcem la prezent. După parteneriatele Haas-Money Gram, Red Bull-Castore, Williams-Gulf, Sauber ne surprinde cu atragerea Stake, o platformă populară de crypto.

Ghidul echipelor actuale din Formula 1: Alfa Romeo Sauber

Stake va apărea atât pe monopost, cât și în numele echipei. Firma americană înlocuiește astfel Orlen, care nu a mai prelungit înțelegerea și pentru acest sezon. Alte nume noi importante sunt Kick, Acceleron, Camozzi și Socio. Astfel, Alfa Romeo Sauber ajunge la un total de 37 de sponsori, care asigură o stare financiară bună a echipei.

În concluzie, ne așteptăm la un sezon solid din partea echipei Sauber. Desigur, o clasare pe podium pare un obiectiv greu de atins, însă o clasare în top 5 ar putea fi o misiune rezonabilă, mai ales când ai un vice-campion mondial în echipă. Andreas Seidl are rolul de a stabili ordinea interioară, iar experiența sa și metoda de abordare ar trebui să îi faciliteze misiunea. Este o echipă de urmărit…

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss