More

    Latest Posts

    Tipul de campion mondial care este Max Verstappen

    OPINIE: Sezonul 2022 al lui Max Verstappen în Formula 1 a fost deja foarte memorabil, având în vedere succesul său la titlu. Acum, el și-a asigurat o realizare unică în campionat prin victoria din Mexic. Dar ce anume ne-a învățat acest an despre tipul de campion care a devenit?

    Cu doar două curse rămase din sezonul 2022 al Formulei 1, știm exact cum va fi reținută această campanie. Avem campion mondial, avem echipă campioană mondială. Spre deosebire de lupta palpitantă din 2021 pentru titlu de campion, Max Verstappen și Red Bull au dominat.

    Este dublu campion mondial deja de trei săptămâni și, după dubla sa supremă de la Austin și Mexico City, este și un dublu recordman.

    Cele 14 victorii ale lui Verstappen în acest an îl plasează în fața acelor legende din F1, Michael Schumacher și Sebastian Vettel, în ceea ce privește numărul total de victorii într-un singur sezon, cu două curse rămase pentru a pune, poate, această distincție mai departe de oricine altcineva pentru o generație. În plus, a depășit și numărul total de puncte pe un singur sezon al lui Lewis Hamilton (416 și se numără față de 413 din 2019).

    În primăvară, cu noile mașini cu efect de sol dezvăluite în sfârșit, Autosport s-a întrebat în numărul nostru din 10 martie: ce fel de campion ar fi Verstappen?

    Printre considerațiile noastre se număra dorința continuă a lui Verstappen de a reuși după ce și-a asigurat premiul suprem în F1, posibilitatea ca el să-și piardă determinarea, așa cum a făcut Kimi Raikkonen după 2007. Să fi marcat deja 2021 vârful de performanță al lui Verstappen? Ar fi alergat diferit – tăind mișcările urâte în atac și apărare care au caracterizat sezonul său din 2021 și înlocuindu-le cu ceva mai calm?

    campion

    Și, poate cel mai relevant în această reflecție, având în vedere anumite evenimente de la Autodromo Hermanos Rodriguez din weekendul trecut, cum ar exercita el puterea în calitate de campion?

    Ei bine, este clar că Verstappen nu și-a pierdut absolut deloc unitatea și determinarea. Acest lucru a fost evident din primele sale lupte din 2022 cu Charles Leclerc și a putut fi auzit în frustrarea sa publică față de primele probleme ale Red Bull. Acest lucru a inclus comentariile sale despre subvirarea indusă de problema greutății RB18 și furia sa la radioul echipei cu privire la problemele DRS din Spania.

    El nu este mai calm la radioul echipei sale nici măcar cu titlul înfăptuit, judecând după furia sa în legătură cu lunga oprire la boxe de la Austin. Dar dinamica creată cu Gianpiero Lambiase – promovat anul acesta, desigur, și el șef al ingineriei de curse la Red Bull – funcționează bine în orice caz.

    Dovezile sugerează că Verstappen a concurat diferit cu Leclerc în 2022 față de Hamilton anul trecut. Dar șoferul monegasc și Ferrari au oferit, în general, un test mai puțin sever în comparație cu combinația Hamilton / Mercedes din 2021 – care în mod clar are încă puterea sa, dacă ar inversa greșelile pachetului W13 cu o revenire la forma de proiectare în 2023.

    campion

    Verstappen a arătat totuși sclipiri ale nemilozității sale anterioare, la începutul cursei în Brooklands împotriva lui Leclerc la Silverstone și la sfârșitul cursei apărând agresiv un modest loc al șaptelea împotriva lui Mick Schumacher cu o mașină avariată în aceeași cursă. Apoi, a existat o scurtă reapariție a grabei care l-a cuprins ocazional pe Verstappen la începutul carierei sale în Formula 1, în depășirea sa greșită asupra lui Lando Norris în Singapore.

    Cearta dintre taberele Verstappen/Red Bull și Sky Sports F1 de la sfârșitul săptămânii trecute arată, de asemenea, cât de departe pot ajunge. Alegând să nu vorbească cu radiodifuzorul, Verstappen acționează în limitele drepturilor sale
    Dar acestea au fost momente rare și minore într-o demonstrație strălucitoare și dominantă. Iar pe parcursul acestui sezon, a devenit foarte clar că Verstappen nu și-a atins vârful final în 2021, ceea ce era oricum puțin probabil.

    Rezultatele din acest an au spulberat cu adevărat imaginația lui Sergio Perez ca fiind vedeta Red Bull în materie de gestionare a pneurilor. Abilitățile lui Hamilton în acest sens sunt bine cunoscute și au fost esențiale pentru dominația sa asupra lui Valtteri Bottas în ultimii ani ai erei anterioare de ultra-high-downforce. Dar, judecând după ceea ce s-a văzut în Mexic la sfârșitul săptămânii trecute, Verstappen se află și el la acest nivel de măiestrie.

    Iar șeful echipei Red Bull, Christian Horner, consideră că sarcina sa s-a îmbunătățit de fapt în acest domeniu critic în comparație cu 2021.

    campion

    “Are un simț extraordinar pentru ceea ce au nevoie și ceea ce nu au nevoie pneurile”, spune Horner. “Este ceva ce a dezvoltat. Întotdeauna a fost puternic la asta, dar anul acesta a fost excepțional”.

    După testul de pneuri FP2 din Mexic, Autosport a aflat că este puțin probabil ca trecerea planificată la încălzirea păturilor de pneuri la doar 50°C – față de 70°C în prezent – să aibă loc în 2023, dacă părțile interesate din F1 acceptă noile propuneri ale Pirelli cu privire la acest element.

    Acest lucru se datorează faptului că producătorul de pneuri a descoperit că poate economisi mai multă energie încălzind pneurile înainte de sesiune la 70°C timp de două ore decât la 50°C timp de trei ore – esențial, având în vedere că planul inițial a fost conceput ca o măsură de sustenabilitate.

    Dar, în forma actuală, interdicția totală a acoperirii cauciucurilor de F1 este încă în vigoare pentru 2024. Acest lucru va duce la două rezultate posibile: fie Pirelli produce compuși complet noi pentru acel an, fie mașinile vor trebui adaptate și probabil conduse diferit pentru a depăși dificultățile de încălzire a pneurilor în primele reprize, având în vedere că mașinile actuale nu sunt proiectate pentru a face față.

    Prin urmare, abilitățile lui Verstappen de a șopti la pneuri vor trebui să evolueze în continuare în viitor dacă vrea să continue să reușească la cel mai înalt nivel. Dar un alt element al jocului său a jucat un rol în reevaluarea planului de reducere a temperaturilor de pătură a pneurilor pentru 2023.

    campion

    Acesta este că Verstappen a fost printre cei mai vocali critici ai acestuia, spunând în Mexic că o astfel de măsură ar duce la “o mulțime de accidente”. Acest lucru demonstrează puterea și influența campionului său – acum că este în fruntea plutonului, cuvintele sale contează mai mult.

    Cearta dintre taberele Verstappen/Red Bull și Sky Sports F1 de la sfârșitul săptămânii trecute arată, de asemenea, cât de departe pot ajunge. Alegând să nu vorbească cu radiodifuzorul – și cu filialele sale germane și italiene – Verstappen acționează bine în limitele drepturilor sale. Iar Red Bull nu avea de gând să-i submineze poziția.

    Evaluând cuvintele sale din conferința de presă de după cursă cu privire la lipsa de respect “constantă” – aparent provenind în principal de la reporterul de la pitlane Ted Kravitz – acest lucru este cu siguranță mai important și mai îngrijorător pentru cei implicați decât un singur incident de rătăcire în împachetarea din paddock-ul din Austin.

    Dar boicotarea presei pur și simplu nu este un aspect bun, având în vedere cât de delicate sunt toate societățile în această epocă îngrozitoare, post-adevăr. Faptul că cei puternici sunt disponibili și dispuși să se supună tuturor examinărilor este esențial.

    campion

    Este întotdeauna mai bine să te ridici deasupra provocării percepute. Este ceea ce Hamilton a făcut atât de frumos la sfârșitul săptămânii trecute cu răspunsul său discret la cuvintele rostite de Fernando Alonso cu privire la valoarea aparentă a campionatelor britanicului în comparație cu cele ale lui Verstappen într-un interviu acordat ziarului olandez De Telegraaf, care a declanșat o altă furtună în social media.

    “Trăiesc doar momentul. Încerc doar să fac tot ce pot în fiecare weekend. Încerc să câștig cursele și asta, pentru mine, este cel mai important”, a declarat Max Verstappen
    În cazul în care Hamilton este co-deținătorul recordului comun al titlurilor totale, acum Verstappen are aceste două faimoase distincții sigilate în Mexic.

    Dar reacția sa la acest lucru a fost interesantă. El a minimalizat faptul că i-a egalat pe Schumacher și Vettel la Austin – făcând referire la faptul că F1 are mai multe curse pe an acum decât în orice altă epocă anterioară – și nu a fost deloc efuziv în Mexic când recordul de victorii a devenit doar al lui.

    Acest lucru a amintit de o tactică des folosită de mulți piloți pentru a evita să-și piardă concentrarea pe parcursul unei campanii după un singur eveniment. Acea mantra “la următorul”.

    campion

    Poate că el desfășoară din nou această abordare aici – poate că vizează un final de campanie perfect pentru a evita să le ofere lui Leclerc sau Hamilton un impuls util pentru 2023, ceva atât de important pentru Nico Rosberg, care l-a învins pe acesta din urmă la un an după ce a obținut ultimele trei victorii din 2015.

    Verstappen poate ajunge la 16 victorii în GP și 19 victorii în cursă în total în 2022, cu un sprint perfect dacă face dubla în Brazilia și obține o victorie la pas în Abu Dhabi la sfârșitul acestei luni.

    Dar când Autosport l-a întrebat dacă încearcă să evite să-și piardă concentrarea prin sub-celebrarea doborârii recordului de victorii, el a negat acest lucru. În joc ar putea fi și dorința sportivilor de a evita să dea un avantaj adversarului prin dezvăluirea prea mult din adevăratele lor sentimente.

    “Niciodată nu am fost cu adevărat interesat de statistici”, a declarat el în conferința de presă de după cursa din Mexic. “Trăiesc doar momentul. Încerc doar să fac tot ce pot în fiecare weekend. Încerc să câștig cursele și asta, pentru mine, este cel mai important.

    “În fiecare weekend, când mă întorc acasă și pot să-mi spun că am maximizat sau m-am apropiat de asta, sunt fericit.

    campion

    “Dar multe lucruri în Formula 1 depind de întregul tău pachet, nu-i așa? Iar noi avem un pachet excelent și mă bucur de acest moment. Nu sunt atât de interesat să țin legătura cu fiecare statistică. Dar, bineînțeles, este un sezon uimitor și sunt foarte fericit că am câștigat atât de multe curse.”

    Destul de corect, într-adevăr. Noi, observatorii pasionați, sperăm la o bucurie nemărginită la realizările majore – este combinația emoție/acțiune care face ca sportul să fie atât de captivant. Noi, oamenii, trăim pentru narațiune. Dar nu așa procedează Verstappen, cel puțin în public.

    Totuși, asta nu înseamnă că este un campion robot și lipsit de emoții. Șocul și tristețea sa de după calificările de la Austin la aflarea veștii morții lui Dietrich Mateschitz au fost vizibile pentru toată lumea din sala de conferințe de presă a acelui eveniment.

    Apoi a fost reacția sa fermecător de genială pe care Autosport a observat-o la fanii care au venit și i-au lăudat victoria din SUA în timp ce stătea la barul unui restaurant BBQ din centrul orașului Austin câteva zile mai târziu. Pur și simplu nu a existat niciun aer sau grațiere afișată, ci doar o figură relaxată și mulțumită.

    Așadar, pe măsură ce povestea de campion a lui Verstappen continuă să evolueze – așa cum se va întâmpla atâta timp cât va rămâne în F1 – întrebarea se referă acum la modul în care continuă să se dezvolte ca persoană și pilot.

    campion

    Supremația și confortul său în 2022 sunt clare. Dar poate că vom vedea din nou altceva într-o luptă mai strânsă pe care neutrii o doresc tot mai mult după cursa fără viață de la sfârșitul săptămânii trecute. Nu că ar fi fost vina lui Verstappen. El doar a făcut ceea ce face acum: a câștigat.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss