Thierry Neuville și Elfyn Evans s-a despărțit la doar 5,7s, în timp ce liderul campionatului, Sebastien Ogier, are probleme în prima zi.
Thierry Neuville a condus pe toată durata primei etape înșelătoare de vineri, deși a câștigat doar o etapă din Raliul Croației. Consecvența pilotului Hyundai i20 N a fost cea care a ieșit în cele din urmă în evidență, deoarece drumurile asfaltate de pe dealurile de la vest de capitala Zagreb au testat rezistența echipajelor de frunte ale Campionatului Mondial de Raliuri FIA. El a încheiat ziua istovitoare la doar 5,7 secunde în fața celui de-al doilea clasat, Elfyn Evans.
Thierry Neuville a fost nemulțumit de configurația de dimineață a mașinii sale, dar a trecut în frunte după SS2, când liderul campionatului, Sébastien Ogier, câștigător al primei zile, a pierdut peste un minut și jumătate, efectuând o schimbare de roți la mijlocul etapei la Toyota GR Yaris. Belgianul a rămas la cârmă pe tot parcursul după-amiezii, deși Elfyn Evans, la volanul unei alte Toyota, și-a redus avantajul cu mai mult de jumătate, pe măsură ce norii de ploaie împrăștiați se profilau peste etape.
Ambii piloți au rămas cu o combinație mixtă de pneuri Pirelli cu compoziție tare și moale, care s-a dovedit a fi cea mai bună alegere. „Am făcut o treabă decentă, dar nu a fost deloc ușor”, a recunoscut Thierry Neuville. „A fost un pic mai bine la sfârșitul zilei și sunt foarte fericit că ne-am distrat mai mult în mașină în această după-amiază. Să sperăm că putem termina pe primul loc la final – ar fi o mare realizare pentru echipă și pentru noi”.
Un pilot pentru care pariurile cu pneurile nu au dat roade a fost Ott Tänak. Estonianul a montat cauciuc de vreme umedă pe cauciucul său M-Sport Ford Puma pentru Stojdraga – Hartje 2. Cu toate acestea, condițiile au rămas în mare parte uscate și a căzut în spatele lui Esapekka Lappi după ce a pierdut 17.0sec. Ott Tänak a reacționat în penultima etapă, înlăturându-l pe cel de la Hyundai Motorsport pentru a recâștiga locul trei în clasamentul general, ajungând la halta de peste zi cu 3,4sec în fața rivalului său și la 24,3sec de Evans.
Sebastien Ogier, între timp, a luptat cu curaj pentru a reveni pe locul cinci, la încă 50,3sec în urmă. Takamoto Katsuta l-a depășit pe Pierre-Louis Loubet în ultima etapă pentru a prinde locul șase, în timp ce Kalle Rovanperä a rămas pe locul opt la general. Tânărul de la Toyota Gazoo Racing a câștigat ediția de anul trecut, dar în prezent se află la peste două minute în urma fruntașilor, după ce și el s-a oprit pentru a schimba o roată în același loc ca și coechipierul Sebastien Ogier.
Lider in campionatul WRC2, Yohan Rossel, a fost al nouălea și a avut un avans considerabil de 29,9 secunde față de Nikolay Gryazin, al doilea la această categorie.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
A doua etapă de sâmbătă urmează un format similar, cu patru etape, parcurse dimineața și după-amiaza, totalizând 116,60 km.
Poziții fruntașe după ziua de vineri:
1. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N 1hr 16min 2.4sec.
2. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +5.7sec.
3. O Tänak / M Järveoja EST Ford Puma +30.0sec
4. E Lappi / J Ferm FIN Hyundai i20 N +33.4sec.
5. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris +1min 23.7sec.
6. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +1min 52.1sec.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.