More

    Latest Posts

    Testele de pre-sezon F1 2022: Ce sunt şi când sunt.

    Testele de pre-sezon reprezintă prima șansă de a vedea noile mașini de Formula 1 pe pistă. Dar ce este testarea pre-sezon şi cum funcționează? Aflați aici.

    După o întârziere de un an a pachetului aerodinamic complet al F1 din cauza pandemiei de COVID-19, revizuirea tehnică mult așteptată este programată să sosească în acest sezon. După un 2021 palpitant, probabil cel mai bun sezon de F1 din ultimii ani, noua eră are standarde înalte de îndeplinit.

    Dar cu pachetul aerodinamic proaspăt de anul acesta, conceput pentru a oferi curse mai apropiate și mai bune, oferind piloților mai multe șanse de a urma și de a depăși, dacă planurile în vigoare sunt executate așa cum s-a propus, ar putea începe o nouă eră de aur a curselor de Grand Prix.

    F1 a redus, de asemenea, plafonul costurilor de la 145 de milioane de dolari în 2021 la 140 de milioane de dolari pentru 2022, pentru a face seria mai sustenabilă din punct de vedere economic și pentru a oferi condiții de concurență mai echitabile între echipe. Lumea va vedea pentru prima dată noua eră la testele de pre-sezon, când toate echipele vor rula mașinile din 2022 pentru prima dată în perioada cheie de pregătire înainte de deschiderea sezonului din Bahrain, pe 18-20 martie.

    autosport 2022 f1 mock up side 1

    Când au loc testele de pre-sezon F1 2022?

    • Barcelona: 23-25 ​​februarie 2022
    • Bahrain: 10-12 martie 2022

    F1 își împarte cele două teste de pre-sezon între Circuitul Barcelona-Catalunya și Circuitul Internațional Bahrain, fiecare locație găzduind un test de trei zile pentru a adăuga până la șase zile întregi de teste de pre-sezon înainte de începerea sezonului. F1 a împărțit locațiile atât din motive logistice, cât și tehnice, la cererea echipelor.

    Barcelona, ​​locația tradițională pentru testele de pre-sezon înainte de pandemia de COVID-19, este considerată locul ideal de testare, având în vedere varietatea sa de viraje de viteză mică, medie și mare, plus dreapta principală lungă, în timp ce locația sa centrală din Europa face o călătorie scurtă de la toate bazele echipelor de F1.

    Echipele zboară adesea piese noi cu un preaviz scurt până la test și pot reduce timpul de călătorie în comparație cu alte locații din afara Europei. Condițiile sunt, de asemenea, de obicei potrivite și reprezentative, cu vreme uscată și însorită, în ciuda faptului că este mai rece decât temperaturile în care F1 va concura în cea mai mare parte a sezonului.

    Pentru 2022, F1 se va îndrepta și către Circuitul Internațional Bahrain pentru a doua probă, în loc să rămână la Barcelona, ​​din nou datorită beneficiilor logistice și tehnice. În timp ce pista din Bahrain va oferi o comparație reprezentativă cu testul de la Barcelona, ​​permițând echipelor să-și verifice descoperirile timpurii, acesta găzduiește și deschiderea sezonului – ceea ce înseamnă că echipele nu vor trebui să-și facă bagajele și să se grăbească la următoarea locație într-un spațiu scurt de timp.

    Testele

    Ce se întâmplă la teste?

    După cum indică și numele, echipele de F1 își pot testa mașinile în zilele permise de acțiune pe pistă și pot rula orice număr de setări, piese și programe pe care le doresc. Pirelli furnizează fiecărei echipe un număr egal din fiecare compus de anvelope, de obicei suficient pentru a permite tuturor echipelor să finalizeze atâta alergare cât își dorește, în timp ce numărul de ture este teoretic nelimitat în orele în care pista este deschisă.

    Deși verificările tehnice de către FIA ​​nu sunt strict impuse, deoarece testele nu se desfășoară în condiții de Grand Prix, trebuie respectate toate cerințele normale de siguranță pentru rularea mașinilor pe pistă, așa cum este stabilit de regulamentele FIA. Echipele de F1 ar putea, teoretic, să conducă o mașină care este sigură, dar nu legală.

    Cu toate acestea, ar exista un beneficiu minim în acest sens, deoarece echipele nu ar putea folosi mașina cu aceleași specificații sau configurații într-un weekend de cursă. În afară de asta, echipelor de F1 li se permite să-și conceapă propriile programe de testare, inclusiv planuri de rulare, utilizarea anvelopelor, încărcăturile de combustibil și care dintre piloții săi testează mașina – inclusiv piloţii de rezervă sau de teste care nu vor concura în sezonul următor.

    Totuși, echipele pot conduce doar o mașină, ceea ce înseamnă că toți piloţii pe care doresc să-l folosească vor trebui să împartă mașina.

    Sunt timpii din teste realisti?

    După cum spune clișeul, este doar testare, așa că toți timpii pe tur trebuie luați ca un ghid aproximativ, mai degrabă decât ordinea definitivă pentru grila F1. Acest lucru se datorează faptului că toate echipele preferă să-și ascundă capacitatea deplină de performanță până la prima calificare și cursă a sezonului, pentru a deține un potențial avantaj de ritm surpriză.

    Acest lucru este cunoscut în mod obișnuit sub numele de sandbagging. Timpii pe tur de la testare sunt, de asemenea, ascunși de o multitudine de variabile, inclusiv încărcături diferite de combustibil, moduri diferite de motor, compuși diferiţi de anvelope (dintre care unele nu pot fi utilizate pe aceeași pistă în timpul Grand Prix-ului corespunzător mai târziu în acel sezon) și durata de viață a anvelopelor, plus condițiile meteorologice și climatice variabile.

    De asemenea, unele echipe pot opta pentru o „cursă de glorie” pentru a depăși timpii către sfârșitul unei zile sau pot testa pentru a obține titluri, crescând efectiv performanța în comparație cu rivalii săi.

    Sunt acestea mașinile finale pentru 2022?

    Pentru toate echipele răspunsul va fi nu. La șasiu și aerodinamică, upgrade-urile sau modificările vor fi făcute aproape constant pe parcursul testelor și al rundelor de deschidere, pe măsură ce echipele deblochează mai multă performanță.

    În ceea ce privește motorul, toți producătorii de unități de putere vor intra într-un blocaj de dezvoltare pentru 2022, ceea ce înseamnă că specificațiile fiecărei componente ale unității de putere vor rămâne aceleași atunci când vor face alegerea finală în prima rundă. Producătorii vor putea modifica specificațiile atât cât doresc în timpul testării, atâta timp cât acestea respectă reglementările tehnice și de siguranță.

    Testele

    Ce se întâmplă dacă cineva face accident în timpul testelor?

    Un pilot care face accident în timpul testelor va experimenta aceeași situație ca și când s-ar fi accidentat în orice altă sesiune, dar consecințele ar putea fi mult mai grave în funcție de amploarea impactului. Echipele vor avea probabil mai puține piese de schimb ale aceleiași specificații în timpul testării, deoarece acestea sunt schimbate sau actualizate frecvent – ceea ce este probabil să fie o provocare cheie cu noile mașini pentru 2022.

    Dacă un pilot se accidentează puternic și sparge o piesă cheie, echipa va pierde timp valoros de testare și, mai mult ca sigur, va trebui să-și revizuiască complet programul de testare. Pierre Gasly a simțit întreaga forță a unui accident costisitor al testelor de pre-sezon în 2019 pentru Red Bull Racing, când oprirea sa de mare viteză a deteriorat mai multe piese noi cheie pentru programul de dezvoltare al echipei.

    Accidentul i-a afectat, de asemenea, încrederea, ceea ce ar duce la o scădere a performanței și la eventuala retrogradare înapoi la echipa soră Toro Rosso (acum numită AlphaTauri).

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss