Latest Posts

Tehnologia din F1: Aceasta este cauza problemelor actuale la Red Bull?

Vizualizări: 5410

F1- Ce ar putea fi în spatele problemelor de echilibru ale Red Bull RB20 și cum vrea echipa din jurul lui Verstappen și Perez să își controleze din nou tehnologia

Red Bull este „alarmată” după ultimele curse pentru Campionatul Mondial de Formula 1 2024, deoarece Red Bull RB20 al lui Max Verstappen și Sergio Perez încă nu se comportă așa cum se dorește pe circuit: piloții se plâng că echilibrul este prea schimbător și imprevizibil, ceea ce face aproape imposibilă conducerea la limită.

Red Bull promite să rezolve problemele tehnice cât mai curând posibil, dar mai întâi echipa trebuie să investigheze cauzele. Potrivit lui Sergio Perez, Red Bull are cel puțin un avantaj clar. Cu toate acestea, experiența arată că recunoașterea unei probleme și rezolvarea ei sunt două lucruri diferite. Și asta sub presiunea luptei pentru titlul mondial, care amenință să se îndepărteze de Red Bull în cursele rămase.

F1

Deci, ce a greșit echipa cu RB20? Șeful echipei, Christian Horner, a făcut o sugestie interesantă la Marele Premiu al Italiei de la Monza, când a spus: „Puntea față și puntea spate nu sunt în armonie una cu cealaltă. Se poate vedea asta. Tunelul nostru de vânt nu arată asta, dar pista de curse da.”

Acest lucru arată clar adevărata dimensiune a dificultăților Red Bull, spune Horner. El explică: „Când se întâmplă așa ceva, înseamnă că nu poți avea încredere în instrumentele tale. Atunci trebuie să te bazezi pe datele de pe circuit și pe experiența anterioară.”

Așadar, este tunelul de vânt de vină pentru mizeria actuală a Red Bull în Formula 1?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În cadrul acestui subiect, aruncăm o privire asupra dezvoltării tehnice a RB20 și încercăm să aflăm ce a făcut echipa pentru a ține sub control problemele de echilibru.

F1

Marele Premiu de la Miami iese în evidență din această perspectivă. Doar din punct de vedere al rezultatelor și al comportamentului mașinii, acest weekend de cursă ar putea fi considerat punctul de cotitură – și nu doar pentru Red Bull, ci și pentru concurență: McLaren a folosit acolo prima sa actualizare majoră. Acest lucru a făcut din McLaren un candidat la victorie, iar MCL38 o mașină extrem de versatilă.

Mercedes, pe de altă parte, s-a îmbunătățit, de asemenea, semnificativ cu actualizarea de la Monaco, în timp ce Ferrari a pierdut contactul cu fruntașii începând din Canada, după ce actualizarea din Spania cu o nouă parte inferioară a caroseriei a cauzat sărituri în secțiunile rapide. Ferrari este un alt exemplu de echipă ale cărei simulări nu corespund realității.

Desigur, Red Bull este acum conștientă de discrepanțele dintre tunelul aerodinamic și circuit. Din acest motiv, echipa a recuperat mai multe actualizări din arhivă în cursele recente pentru a găsi o configurație pentru RB20 care să nu piardă prea multă putere. În același timp, Red Bull a încercat să dezvolte în continuare RB20: Doar în Austria și Belgia echipa nu a avut cu ea piese noi.

O privire la prezentarea generală a actualizărilor pentru sezonul 2024 arată clar cât de mult s-a schimbat RB20 de la începutul sezonului și cât de mult efort a fost depus pentru măsurile pe termen scurt și lung. Cu toate acestea, dacă o singură componentă a cauzat dificultățile tehnice, este probabil să fie dificil de găsit această componentă individuală.

Acesta pare să fie un teritoriu nou pentru Red Bull, spre deosebire de unii dintre principalii săi rivali, care s-au confruntat deja cu un astfel de scenariu în anii anteriori. Cu toate acestea, pentru Red Bull, lucrurile au mers ca pe roate în dezvoltare până acum, deoarece actualizările au oferit în mare parte ceea ce se aștepta de la ele.

F1

La ce trebuie să se adapteze acum Red Bull

Red Bull nu trebuie acum doar să învețe cum să facă față situației. De asemenea, trebuie să înțeleagă ce anume a mers prost în dezvoltare. Aceasta este singura modalitate de a exclude o repetare în viitor. Echipa trebuie acum să verifice: Ce instrumente sunt de încredere? În ce ajutoare tehnice putem avea încredere?

„În cele din urmă, desigur, depinde de datele de pe pista de curse. Dar în dezvoltare, este ca și cum ai măsura timpul cu trei cronometre diferite. Așa că trebuie să te concentrezi pe instrumentul care îți oferă cele mai valoroase informații. Iar datele de pe circuit sunt, desigur, cele mai fiabile.”

Dezvoltarea suferă din cauza depanării?

Așadar, marea întrebare este: cât timp îi va lua Red Bull să găsească soluții la problemele sale? Și cât de mult din dezvoltarea sa normală va trebui să fie anulată, astfel încât să existe suficient spațiu de manevră pentru depanare?

Alte echipe știu din experiențe dureroase că timpul necesar pentru o astfel de refacere este enorm și costisitor. Pentru că, dacă o echipă cheltuiește resurse pentru colectarea de date privind piesele vechi, nu se poate concentra asupra actualizărilor care fac mașina mai rapidă.

Iar acest lucru, la rândul său, înseamnă că, în cazul în care concurența este în creștere în același timp, performanța poate devia destul de rapid – cu consecințe pentru restul sezonului 2024 de Formula 1 și după aceea.

F1

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss