More

    Latest Posts

    Analiză: Sunt șanse ca perioada de dominație Red Bull să se mențină până în 2026?

    După un sezon în care Red Bull a câștigat 17 din cele 22 de curse disputate, ajungem la o întrebare oportună, anii următori vor avea aceeași soartă? În acest articol încercăm să răspundem la această întrebare.

    Analiză: Sunt șanse ca perioada de dominație Red Bull să se mențină până în 2026?

    “Va trebui să ne reamintim de aceste zile pentru că nu avem nicio garanție că ele nu vor fi ultimele pentru totdeauna. Bucurați-vă de ele ca și cum ar fi ultimele” erau cuvintele lui Sebastian Vettel după câștigarea titlului din 2013, al patrulea consecutiv. Echipa austriacă va fi nevoită să aștepte încă 8 ani pentru un nou titlu mondial, respectiv 9 sezoane până un titlu la constructori. Max Verstappen este artizanul unui succes incredibil care va fi amintit în multe rânduri de experții Formulei 1.

    15 victorii, 17 podiumuri și 9 pole-uri sunt cifrele lui Max Verstappen. Dacă mai adăugăm cele 2 victorii și 11 podiumuri ale lui Sergio Perez obținem unul din cele mai dominante sezoane din istorie. Chiar dacă realitatea de pe circuit nu a fost chiar așa de puțin dramatică, în acest caz cifrele nu pot fi ignorate. Situația a fost extrem de clară încă din Franța, însă indicii ale perioadei care va urma au apărut încă din Canada.

    Un pilot rapid, matur, complet. Un pilot secund extrem de apt în dueluri roată la roată. Un monopost extrem de rapid în ritm de cursă, cu o fereastră de setup optimă, un management incredibil de bun al pneurilor, o stabilitate bună pe frânare și abil aproape pe toate circuitele. O echipă grozavă, matură, sudată de mulți ani, etalon din punct de vedere al acțiunilor operaționale și strategice. Un motor Honda superior la partea electrică, al doilea (dar mai constant decât Ferrari) ca putere și o uzură aproape plată.

    Similitudinile cu perioada Schumacher-Ferrari, Hamilton-Mercedes, Senna-McLaren sunt evidente. Formula 1 nu mai este de foarte mult timp un sport individual, micile detalii fac marea diferență, iar Red Bull pare foarte greu de oprit. Discutam într-un articol anterior de perioadele de dominație și cat de greu pot fi oprite echipele care se instalează în frunte.

    Aceeași situație pare să se contureze și pentru 2023. Ferrari pare că a rezolvat problemele de la PU, au modificat suspensiile și probleme cauzate de TD39. Să nu avem iluzia că Red Bull rămâne pe loc. Echipa lui Adrian Newey caută soluții și aduc îmbunătățiri lui RB18. De asemenea, cea mai mare problemă a acestei mașini (greutatea) va fi rezolvată.

    red bull

    Dacă motorul Ferrari ar fi fost rulat pe Yas Marina într-o mapare asemănătoare cu Honda, echipa italiană ar fi câștigat undeva la 0.5s/tur. Ducem discuția mai departe. Dacă Red Bull ar fi fost la greutatea minimă permisă de regulament, câștigul ar fi fost de aproximativ 0.3s/tur. Apoi punem în balanță pachetele de upgrade-uri ale celor 2 echipe care nu au mai fost aduse. Newey avea pe tablă o modificare la sidepods și una la podea. Ferrari de asemenea o podea nouă și mici schimbări la difuzor.

    Cu un calcul amănunțit ne dăm seama că diferența inițială din 2023 nu ar trebui să fie atât de mare, maxim 0.2s/tur între o echipă și alta. Situația de la Mercedes este mai imprevizibilă. Echipa germană au cele mai multe modificări de adus pe monopost, însă trebuie să punem în ecuație și cele 8 titluri ale constructorilor din trecut.

    Red Bull Racing

    Avantaje 2023

    • cele mai puține schimbări care trebuie aduse la monopost
    • regulamentul (garda la sol va fi crescută cu 15mm. Echipa austriacă au folosit în trecut un concept high rake și în acest sezon au utilizat o suspensie spate inovativă care ridica garda la sol în viraje)
    • experiența lui Adrian Newey
    • cea mai bună echipă din punct de vedere operațional
    • stabilitatea conducerii echipei
    • cel mai bun pilot de pe grilă (Max Verstappen)
    • partea electrică Honda etalon pe grilă

    Dezavantaje 2023

    • motorul Honda mai puțin puternic ca Ferrari
    • Sergio Perez nu este un pilot de titlu mondial și poate avea probleme de constanță
    • penalizarea venită în urma depășirii bugetului din 2021

    red bull

    Ferrari

    Avantaje 2023

    • cel mai potent PU de pe grilă
    • cel mai rapid pilot pe un singur tur (Charles Leclerc)
    • au începutul cel mai devreme dezvoltarea monopostului 2023
    • cel mai bun simulator din platou
    • etanolul de generația a 2-a (un boost de 5-7CP. Până în acest moment nu avem informații dacă vreo altă echipă a trecut la acest combustibil)

    Dezavantaje 2023

    • instabilitate în echipa tehnică (ne așteptăm ca Binotto să plece cu un număr important de ingineri din echipă)
    • echipă predispusă la greșeli de strategie
    • un PU cu multe probleme în 2022
    • piloți care au dovedit că pot ceda presiunii

    red bull

    Mercedes 

    Avantaje 2023

    • echipă matură, reperul în era V6 hibrid și o calitate bună operațională
    • forma finală a W13 este una foarte competitivă
    • un boost de moral pentru echipă după progresele de la finalul sezonului
    • cuplul cel mai rapid de piloți din platou
    • cea mai bună înțelegere a conceptului

    Dezavantaje 2023

    • cele mai multe lucruri de schimbat la W13 (modificări totale la sidepods)
    • dezvoltarea cea mai întârziată
    • numeroasele plecări de la echipă (peste 50 de ingineri care au demisionat)
    • porspoising-ul care poate apărea din nou

    red bull

     

    Am discutat despre 2023. Este greu de dat un pronostic asupra perioadei până la schimbările drastice din 2026. Red Bull are toate șansele să domine perioada. Penalizarea din tunelul de vânt ar putea fi un dezavantaj mare pentru sezonul 2024, însă nu este o misiune imposibilă pentru echipa lui Newey. Motorul Honda rămâne o bază bună de plecare, iar Max Verstappen este probabil pilotul de pe grilă aflat cel mai aproape de atingerea perfecțiunii, să vedem în ce măsură va reuși acest lucru.

    Ferrari, Mercedes vor reprezenta adversare acerbe, iar pe lângă acestea se anunță și alte formații care vor să emită pretenții la campionat. McLaren și Alpine Renault caută perioada de glorie apusă de mult. Aston Martin vrea performanțe mari. Se anunță lupte grele în Formula 1…

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss