More

    Latest Posts

    Stoner a gestionat motocicleta Ducati câștigătoare mai bine decât electronica.

    Casey Stoner a reușit să gestioneze mai bine accelerația și consumul de carburant al Ducati-ului său, cu care a câștigat titlul mondial la MotoGP, decât sistemele electronice disponibile în 2007, potrivit fostului șef de echipă Cristian Gabarrini.

    Christian Gabarrini a fost șeful de echipă al celor doi piloți care au cucerit titlurile mondiale de MotoGP pentru Ducati, Casey Stoner în 2007 și Francesco Bagnaia în acest an, în timp ce a lucrat cu Casey Stoner la Honda, când acesta a cucerit al doilea titlu mondial în 2011. Christian Gabarrini, care a revenit la Ducati ca șef de echipă al lui Jorge Lorenzo în 2018, a lucrat cu Francesco Bagnaia de la promovarea sa la echipa de uzină în 2021 și a jucat un rol cheie în lupta pentru titlul mondial a italianului în acest sezon, după ce a depășit un deficit de 91 de puncte față de Fabio Quartararo.

    Stoner

    Întrebat despre diferențele dintre Casey Stoner și Francesco Bagnaia, Christian Gabarrini a insistat că piloții din epoci diferite sunt dificil de comparat, dar a subliniat complexitatea controlul lui Casey Stoner pe Desmosedici GP7 la începutul erei 800cc. În cadrul noilor reguli, Christian Gabarrini a subliniat, de asemenea, reducerea rezervoarelor de combustibil, care au trecut de la 22 de litri la 21, punând o mai mare exigență asupra eficienței și controlului accelerației.

    „La acea vreme, electronica nu era la fel de evoluată ca acum, așa că ceea ce a trebuit să facem a fost să depindem mai puțin de ea; să eliminăm electronica”, a declarat Christian Gabarrini colegilor noștri de la publicația engleză Autosport, referindu-se la precizia lui Casey Stoner asupra accelerației, care era mai eficientă decât electronica de la acea vreme.

    Stoner

    Aceeași înțelegere a fost susținută și de un membru al echipei Honda care a lucrat cu Casey Stoner atunci când acesta a făcut trecerea în 2011: „Când Casey Stoner a venit la Honda, a cerut să aibă cel mai mare control asupra accelerației și a modului în care aceasta comunica cu motorul. În acel moment, el era mai eficient pentru că tăia mai devreme cu accelerația decât o putea face electronica”.

    Christian Gabarrini a pus controlul accelerației lui Casey Stoner ca fiind un factor cheie în consumul de combustibil atunci când reducerea capacității pentru 2007, oferindu-i instantaneu un avantaj de performanță față de rivalii săi. „Ducati din 2007 era o motocicletă extremă, cu un motor foarte puternic, dar aproape imposibil de condus. Acel motor avea o sete sălbatică de combustibil, consuma foarte mult”, a explicat el. „De-a lungul anilor, managementul motorului a fost pus la punct și de aceea Ducati este acum una dintre cele mai bune motociclete de pe grila de start”.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Getty Images

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss