Latest Posts

Lando Norris cu un start dezastruos: Care a fost motivul?

Vizualizări: 10280

După un alt rezultat bun în calificări, Lando Norris a coborât de pe locul 3 pe locul 9 în sprintul de la Spielberg. Anti-Stall, reglajul de ralantiu ca și cauză principală a nenorocirii?

O privire superficială asupra rezultatului cursei ar putea sugera că Lando Norris și MCL60-ul său, echipat cu upgrade-uri proaspete, au avut sindromul Hülkenberg. După o prestație bună în shootout-ul de sprint de la Spielberg și după ce a fost al treilea pe grila de start a cursei de sprint, tânărul britanic a terminat al nouălea după 24 de tururi, ratând punctele.

Factorul decisiv pentru rezultatul dezamăgitor din punctul de vedere al celor de la McLaren a fost, în primul rând, faza de start. În timp ce cei doi piloți Red Bull și-au făcut viața grea unul altuia în prima linie, Norris a avut un start bun. În virajul 3, atât Max Verstappen, cât și Sergio Perez au greșit virajul, iar drumul s-a deschis pentru Norris. Însă, în mijlocul apexului, McLaren-ul nu a mai avut brusc putere de propulsie și a trecut în “modul anti-start”.

Norris

Acesta se activează automat atunci când o mașină de Formula 1 ajunge la o turație prea mică a motorului, fiind conceput pentru a preveni blocarea mașinii. În momentul în care Norris a găsit din nou viteza potrivită și a recăpătat ritmul de cursă, el coborâse deja de pe locul al treilea pe locul al zecelea și nu a mai putut să ajungă din urmă pozițiile fruntașe pe măsură ce cursa avansa.

“Am pierdut partea din spate când am intrat în viraj, mai ales pentru că pneurile erau încă reci. Acest lucru aproape că m-a făcut să patinez în Red Bull, așa că a trebuit să frânez din nou. Viteza mică și blocarea roților spate au pus mașina în “modul anti-start””, a explicat Norris. “Nu cred că am intrat prea tare sau prea repede în viraj, a fost pur și simplu nefericit.”

Norris fără o oprire la boxe: greșeală de strategie?
Pe măsură ce cursa a avansat, Norris s-a trezit prins într-o luptă continuă cu Charles Leclerc și Esteban Ocon. Acestea au meritat să fie urmărite și au oferit un factor de divertisment deosebit, dar, ca urmare, piloții au pierdut tot mai mult din legătura cu locurile din față.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Asfaltul de pe Red Bull Ring a devenit din ce în ce mai uscat pe măsură ce ploaia s-a oprit începând cu turul 10, iar în turul 16 George Russell a fost primul pilot care a riscat să treacă la pneul soft.

Pilotul Mercedes se afla pe locul 11 în acel moment, direct în spatele lui Norris. Acesta din urmă a decis, nefiind singurul pilot, să termine sprintul fără a schimba pneurile intermediare.

Alegerea strategiei nu a fost o greșeală majoră, dar, retrospectiv, McLaren ar fi fost mai bine dacă ar fi intrat la boxe la un moment similar cu cel al lui Russell. Charles Leclerc și Alexander Albon, care se aflau în fața lui Norris înainte de opririle la boxe, au intrat la boxe în turul 19 pentru schimbarea pneurilor, ratând fereastra optimă de oprire la boxe și ajungând în spatele lui Norris.

Ca urmare, pilotul de 23 de ani a câștigat în cele din urmă două poziții, dar a trebuit să cedeze o poziție lui Russell, care se apropia cu pneuri soft. În cele din urmă, a fost suficient doar pentru locul nouă, iar McLaren a plecat cu mâna goală în cursa de sprint.

Norris

McLaren: Upgrade-ul, până la urmă un eșec?
McLaren i-a oferit lui Norris, la Spielberg, primul 50 la sută dintr-un pachet amplu de upgrade, care va fi distribuit pe parcursul a trei curse în total pe monoposturile McLaren. Vineri, după o sesiune de calificăre senzațională, pe care Norris a avut-o si în proba de sprint, pilotul McLaren a fost în continuare încântat de noul său pachet de actualizare.

Această euforie pare să fi dispărut deocamdată după rezultatul dezamăgitor de la sprint. În ciuda noii filosofii, MCL60 pare să aibă în continuare aceleași probleme.

“Nu aș spune că am fost foarte rapizi în restul cursei. După start, toate monoposturile au fost în conformitate, dar uzura pneurilor noastre este încă șocantă în comparație cu celelalte, așa că la un moment dat nu am putut ține pasul”, a rezumat Norris. “Întotdeauna sunt rapid la start, dar spre finalul cursei am coborât mult. Există câteva aspecte pozitive, dar ritmul de cursă este încă destul de slab. Trebuie să mai acordăm câteva săptămâni întregului pachet”.

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Norris
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss