Latest Posts

Protestul Ferrari împotriva rezultatului cursei WEC de la Spa a fost respins

Vizualizări: 12736

După curioasa cursă WEC de la Spa-Francorchamps, Ferrari a protestat împotriva deciziei de a prelungi cursa cu aproape două ore.

Contestația depusă de Ferrari împotriva rezultatului cursei WEC de la Spa-Francorchamps a fost respinsă în noaptea de duminică. La ora 00:12, comisarii au decis că protestul nu este admisibil, deoarece “deciziile comisarilor în conformitate cu Codul Sportiv Internațional al FIA nu pot face obiectul unui protest”.

Ferrari AF Corse depusese un protest la comisari sâmbătă seara la ora 22:03, la puțin peste o oră după încheierea cursei prelungite și dubla victorie a celor de la Porsche. Ferrari a protestat la președintele comisarilor împotriva deciziei numărul 71 a comisarilor (cursa prelungită cu 1:44 ore) și împotriva rezultatului provizoriu al cursei.

Ferrari

Spa: Prelungirea cursei a costat Ferrari o victorie dublă

Nemulțumirea celor de la Ferrari față de modul în care s-a desfășurat cursa, programată inițial să dureze șase ore, nu a fost deloc surprinzătoare: când organizatorii cursei au fluturat steagul roșu la ora 17:13 – cu puțin mai puțin de două ore înainte de finalul real – în urma accidentului grav dintre Earl Bamber (Cadillac) și Sean Gelael (WRT-BMW), cele două Ferrari 499P de uzină se aflau confortabil în frunte și se îndreptau spre o victorie în dublă manșă.

“Credem că decizia de a prelungi cursa dincolo de cele șase ore este discutabilă”, a fost citat ulterior cu prudență Ferdinando Cannizzo, șeful departamentului de anduranță al Ferrari, în comunicatul de presă al constructorului. “Regretăm foarte mult acest lucru, pentru că suntem convinși că rezultatul ar fi trebuit să fie diferit”. Pilotul Ferrari James Calado a adăugat: “Această “cursă de sprint” nu ar fi trebuit să aibă loc.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

FIA susține că decizia s-a bazat pe o competiție corectă

După lucrările ample de reparații la barierele de protecție și la gardurile de siguranță de pe linia dreaptă Kemmel, comisarii au decis să recupereze timpul de cursă pierdut în timpul steagurilor roșii. Acest lucru este permis de regulamentul sportiv. Ca urmare, cursa a fost prelungită cu 1:44 ore. În timpul întreruperii, timpul a continuat să curgă în conformitate cu regulamentul, iar în momentul prelungirii anunțate (18:56), ar mai fi rămas doar 4 minute de condus – ceea ce ar fi însemnat o dublă victorie sigură pentru Ferrari.

Potrivit unei scrisori a FIA, scopul prelungirii timpului a fost “de a permite tuturor concurenților să beneficieze de fair-play, deoarece aceștia și-au conceput strategiile pentru o cursă de 6 ore. Scurtarea cursei ar fi însemnat că unii concurenți ar fi câștigat ceva, iar alții ar fi pierdut ceva ca urmare a acestui fapt”, a declarat organismul de conducere mondial, citat de Autosport.

Ferrari

Cum a câștigat Porsche în mod surprinzător cursa de la Spa

Prelungirea cursei a fost bine primită de multe echipe și piloți (cu excepția Ferrari), precum și de numeroșii spectatori (88.160 în weekend), care au rezistat cu răbdare aproape două ore în timpul fazei roșii.

În același timp, această mișcare destul de neobișnuită a decis practic cursa: Eventualii câștigători ai cursei, Jota Porsche nr. 12 (Stevens/Ilott) și Penske Porsche nr. 6 (Lotterer, Estre, Vanthoor), clasat pe locul al doilea, au efectuat opririle la boxe cu puțin timp înainte de faza roșie, câștigând efectiv un minut, în timp ce mulți dintre rivalii lor, inclusiv Ferrari, au fost nevoiți să se îndrepte spre boxe pentru realimentare imediat după repornire. Doar pneurile au avut voie să fie schimbate în timpul fazei roșii.

În ceea ce privește performanța pură, Ferrari ar fi fost greu de învins la Spa. A existat un consens general în paddock: hypercarurile 499P au fost superioare concurenței din toate punctele de vedere. Situația a fost foarte asemănătoare în urmă cu trei săptămâni la Imola, când Ferrari se îndrepta spre o victorie sigură de unu-doi, până când câteva decizii greșite de strategie au aruncat echipa de uzină mult în urmă. Toyota a obținut victoria în cursa de casă a Scuderiei.

Ferrari

Ferrari dublă conducere după o cursă extraordinară de recuperare

La Spa, monoposturile Ferrari de uzină #51 (Pier Guidi, Giovinazzi, Calado) și #50 (Fuoco, Molina, Nielsen) au preluat conducerea pentru prima dată în turul 86 al celei de-a patra oră de cursă. O realizare remarcabilă, având în vedere că #50
a pornit de pe locul 19 în loc de primul, ca urmare a unei descalificări în calificări. Monopostul soră începuse cursa de pe poziția a 10-a.

Până la steagul roșu, doar Proton Porsche #99 (Jani, Andlauer), cu incredibilul de puternic Julien Andlauer, a reușit să se lupte cu Ferrari. În acest moment, eventualii câștigători de la Jota-Porsche erau doar pe locul 10, în timp ce Penske-Porsche nr. 6 era P12.

Opririle la boxe ale celor două Porsche înainte de oprirea cursei au decis cursa, iar liderii campionatului mondial Andre Lotterer, Kevin Estre și Laurens Vanthoor au avut destul noroc: oprirea la boxe nu s-a datorat strategiei de stint, ci a fost necesară din cauza unei pene la 963!

Ferrari

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss