More

    Latest Posts

    Spa 2022: fapte din trecut și prezent în Formula 1

    Vacanța de vară a luat sfârșit. Formula 1 revine cu o triplă. Spa, Zandvoort, Monza, 3 circuite pe care au pilotat mari campioni. În acest weekend, totul este despre Spa.

    Avem de-a face cu cel mai spectaculos circuit din calendar. Fernando Alonso declara că “un tur la Spa este ca 20 de tururi pe orice alt circuit”. Fără să exageram ca dublul campion mondial, putem spune că un tur pe Spa se simte ca 3 tururi la Silverstone din punct de vedere al adrenalinei.

    Oricum, un tur la Silverstone se poate echivala ușor cu 5 tururi la Losail sau Bahrain. Calculele le faceți separat…

    Circuitul de lângă Liege a fost inaugurat în 1925. Acest circuit conține unele dintre cele mai cunoscute și spectaculoase viraje din Formula 1: Eau Rouge, Rivage, Bus Stop, Blanchimont, Rivage, La Source, Radillon, Les Combes, Pouhon, Stavelot…

    SpaCursele pe Spa au fost mereu spectaculoase. În 1953, Ascari câștiga aici cu un avans de aproape 2 minute. Cursa din 1955 a fost marcată de dominarea Mercedes. Stirling Moss a stat toată cursa lipit de profesorul Fangio, ceea ce a adus renumele de “trenulețul” celor 2.

    Jim Clark a avut aici in 1963 una dintre cele mai mari demonstrații de pilotaj din istoria Formula 1. Pe o ploaie cruntă, a terminat la un tur în fața tuturor rivalilor, doar Bruce McLaren reușind să fie în același tur cu marele pilot britanic, la aproape 5 minute de lider. În unele tururi, Clark a fost mai rapid decât oricine cu peste un minut, rivalii privind uluiți cum britanicul de la Lotus pare că face pact cu diavolul.

    Aceste întâmplări s-au petrecut pe vechiul format al circuitului, unul de peste 14 km, extrem de periculos. În anii ’80 a fost inaugurată actuala configurație, iar din 1983 se concurează în fiecare an. Aici, Schumacher a debutat cu Jordan în 1991 și a câștigat prima sa cursă din carieră un an mai târziu.

    Spa

    În 1998, în Ardeni s-a produs unul dintre cele mai mari accidente din istoria F1, 13 mașini fiind implicate. În acel an, victoria a mers în mod neașteptat către Jordan, Damon Hill reușind una din cele mai mari demonstrații de pilotaj ale sale.

    Revenim la prezent. În acest an, circuitul a fost modificat. Avem un asfalt mai aderent, fără denivelări. De asemenea, Eau Rouge este ceva mai strâmt acum, având o zonă de pietriș în extremități.

    Din punct de vedere tehnic, sectoarele 1 și 3 sunt grevate de eficiența aero și de top speed. Sectorul 2 este despre downforce. Astfel, echipele vor folosi aripi spate de tip Canada sau Baku, cu o treaptă inferioară celor de tip Monza.

    Spa

    Frânele și răcirea nu sunt atât de necesare aici. În schimb, forța motorului și eficiența aero sunt primordiale. De obicei, aici se aduc motoare noi. Deja Haas a confirmat schimbarea motorului pe mașina lui Mick Schumacher, fiind adăugate și upgrade-urile din Ungaria.

    Vremea se anunță una caracteristică zonei. Vineri sunt sanse mari de ploaie puternică, sâmbătă se prognozează ploaie slabă dar statornică.

    Acum sa privim datele despre lupta la titlu. Aproape sigur, Sainz și Leclerc vor pleca la rândul său din coada grilei, ambii urmând să schimbe motoarele cu combustie interna. Astfel, favoritul local, Max Verstappen, pleacă cu prima șansă, asta dacă Red Bull nu vor hotărî aceeași mișcare și pentru campionul mondial.

    Recent au apărut noi informații despre upgrade-urile pregătite de echipele rivale. Ferrari vor debuta noua parte hibridă. Red Bull o sa aducă încă un pachet de upgrade-uri, probabil și pentru scăderea în greutate. Mercedes speră ca noua directivă tehnică să înjumătățească diferența până la Ferrari. Juan Pablo Montoya a anunțat și un mare upgrade, deocamdată nu avem prea multe informații.

    Haas, F1

    Teoretic vorbind, într-o luptă directă dintre Ferrari și Red Bull ar trebui ca diferența să fie mică. Contează dacă timpul castigat pe S2 de echipa roșie este mai important decât timpul pierdut pe S1 și S3. Pe ploaie și temperaturi joase contrează cine aduce și menține pneurile în temperatură.

    În final propun să facem o recapitulare cu factorii ce vor face diferența: directiva tehnică, vremea, plecările din spatele grilei, noile upgrade-uri, setup-ul de compromis.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss