ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    „Seria Amintiri” Episodul 1.4 – Sochi

    2017 – Runda #4: 

    Cea mai mare schimbare a anului 2017 pentru F1 au fost mai mult ca sigur schimbările de regulație și inovația care a venit în urma lor. Monoposturile din 2017 fiind cu totul și cu totul regândite. Mașinile sunt mai joase, mai late, mai lungi și mai agresive.

    Cea mai mare schimbare, cel puțin când vine vorba de diferența de performanță este că pneurile sunt mai late, crescând de la 24.5cm la 30cm pentru pneurile față și de la 32.5cm la 40cm pentru pneurile spate. Schimbarea aceasta de una singură ar trebui să facă mașinile mai rapide cu 3 secunde pe tur. Lățimea per total a crescut și ea de la 140cm la 180cm. Pentru mai multe detalii în legătură cu schimbările pentru sezonul 2017, click aici.

    crror1ixeaash9_.jpg
    Comparație pneuri 2016-2017

    La fel ca în anul precedent, marele premiu al Rusiei s-a ținut în runda cu numărul patru și în 2017. De această data însă, Nico Rosberg nu mai era prezent pe grila de start, campionul mondial fiind înlocuit la Mercedes, în urma retragerii sale neașteptate, de nimeni altul decât Valtteri Bottas fost pilot Williams. Când vine vorba de Sochi, Finlandezul pare a fi un expert al circuitului, având rezultate foarte bune aici în toate cele trei etape precedente.

    Revenind în prezent pentru o clipă, după patru ani foarte buni aici, Valtteri a reușit să ia pole position în 2018, cursa va fi interesantă cu siguranță.

    În 2017, sezonul a început bine pentru Ferrari, Scuderia de la Maranello reușind să își însușească doua din trei victorii. Vettel câștigând în Australia și în Bahrain. Mercedes aveau doar una, China fiind câștigată de Hamilton. Singura problemă pentru Scuderia Ferrari a fost în calificări, până la Sochi, nu aveau nici un pole position. Hamilton impunându-se în Australia și China, iar Bottas fiind în Pole Position pentru cursa din Bahrain. Așadar, Ferrari au venit în Rusia cu un scop bine stabilit, Pole Position la Sochi. Între timp, Fernando Alonso și McLaren aveau altă țintă, să termine o cursă. Problemele de fiabilitate ale motoarelor Honda au fost atât de rele încât Fernando Alonso a abandonat la toate 3 cursele precedente.

    Weekendul a început bine pentru echipa Italiană, Kimi Raikkonen fiind cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente. Sergey Sirotkin și-a făcut și el prima apariție în Formula 1 cu renault, înlocuindul pe Nico Hulkenberg în prima sesiune de antrenamente. Ulterior, Sebastian Vettel s-a impus ca cel mai rapid în cea de-a doua perioadă de antrenamente, ziua de vineri fiind definitiv câștigată de Ferrari.

    Ziua de zâmbătă l-a văzut pe Sebastian Vettel impunându-se din nou, în cea de-a treia sesiune de antrenamente. Sesiunea de calificări a început și ea imediat după, și odată cu Q1 a venit și un val de sudoare pe fruntea celor de la Ferrari, sesiunea fiind câștigată de Valtteri Bottas, la o distanță de mai bine de 4 zecimi față de Vettel. Povestea a fost similară și în Q2, Raikkonen fiind pilotul mai rapid de la Ferrari de această dată, dar, tot la 4 zecimi distanță de timpul lui Bottas. În Q3 Ferrari au scos sacii de nisip din monopost și s-au întrecut așa cum se cuvine pentru prima oara în calificări. Vettel a reușit primul Pole Position pentru Ferrari în 2017, urmat de Raikkonen pe 2. Considerând că 2 din cele 3 curse de la Sochi de până acum fuseseră stabilite încă de sâmbătă, pole-position-ul fiind sinonim cu victoria, acest pole pentru Vettel ar putea fi instrumental.  De pe 3 va pleca Valtteri Bottas, surclasându-și coechipierul pentru a doua oară la rând, cu Lewis Hamilton completând cea de-a doua linie, pe 4. Englezul nu s-a prea înțeles cu monopostul său pe întreaga durată a weekendului. Linia a treia este formată din Daniel Ricciardo pentru Red Bull și Felipe Massa pentru Williams. Brazilianul, Massa, a vrut să se retragă la sfârșitul lui 2016, dar cei de la Williams au fost nevoiți să apeleze la serviciile acestuia din pricina valului creat de retragerea lui Nico Rosberg, rezultând în plecarea lui Valttteri Bottas la Mercedes. Locul 7, Max Verstappen, 8 Nico Hulkenberg, poate de data aceasta Germanul va reuși să treacă linia de start sosire măcar de două ori (luând în calcul și turul de formare, germanul a fost implicat în accidente de diferite proporții la fiecare cursă din ultimii 3 ani la Sochi). Top 10-ul este completat de cei doi piloți Force India, Sergio Perez pe 9 și Esteban Ocon pe 10.

    Ziua de duminică a început cât se poate de prost pentru Fernando Alonso, motorul Honda din monopostul pilotului spaniol cedând încă din turul de formare, acesta fiind nevoit să abandoneze fără să vadă măcar becurile de start la Sochi, frustrarea și dezamăgirea crescând în continuare în tabăra McLaren.

    Alonso trist
    Alonso părăsind monopostul său McLaren în turul de formare.

    După ce monopostul McLaren a fost eliberat, mașinile s-au aliniat din nou pentru start, parcurgând un nou tur de formare, de data aceasta nu au mai apărut probleme.

    Screenshot-from-2018-09-30-02-51-09.png
    Monoposturile aliniate pentru startul Marelui Premiu al Rusiei

    Vettel a plecat bine de pe loc, dar Bottas a plecat excelent, finlandezul l-a urmat pe Vettel pe partea curată a circuitului, ascuns bine în spatele monopostului Ferrari pentru a se folosi la maxim de regulile aerodinamicii, apoi a ieșit în lateral și s-a impus pentru locul întâi, Vettel relegat pe doi, Raikkonen pe trei iar Hamilton tot pe patru.

    Screenshot-from-2018-09-30-02-51-26.png
    Bottas înaintea piloților Ferrari la intrarea în virajul cu numărul 2.

    Ceva mai în spate însă, cum pare să fie inevitabil la Sochi, au apărut probleme încă din virajul doi. A fost un contact între Palmer și Grosjean. Safety-Car-ul a fost eliberat, a patra oară în tot atâția ani, iar în toată drama, Lance Stroll s-a trezit cu monopostul întors invers, din fericire fără vreun alt contact.

    Atât Grosjean cât și Palmer au susținut daune majore și au fost forțați să abandoneze, dar ambii piloți au scăpat nevătămați și nepenalizați incidentul fiind ulterior declarat incident de cursă.

    După ce Safety-Car-ul a intrat la boxe Valtteri Bottas a avut un re-start foarte agresiv, acțiune care a creat spațiu între el și cei doi piloți Ferrari. Finlandezul a fost într-o formă fenomenală tot weekend-ul spre încântarea fanilor săi.

    Din nefericire însă, cursa lui Ricciardo se îndrepta spre un final prematur, cu probleme la sistemul de frânare.

    Între timp Lewis Hamilton se chinuia, mașina sa se supraîncălzea, motivul fiind un mister atât pentru pilot cât și pentru echipă. Valtteri Bottas, cu toate că s-a calificat și a început cursa pe pneuri ultrasoft, a rămas pe circuit până în turul 27, moment în care a intrat la boxe și a făcut schimbarea pe pneuri supersoft.

    Screenshot-from-2018-09-30-02-53-14.png
    Bottas la standuri.

    Suprafața netedă din Sochi însemna că pneurile puteau rezista mai mult decât în mod normal, această descoperire nu cred că îl mai impresiona pe Fernando Alonso cu ceva…

    Screenshot-from-2018-09-30-02-42-17.png
    Alonso neimpresionat.

    După intrarea lui Bottas la boxe, Vettel a rămas în frunte și nu dădea nici un semn că ar avea de gând să intre la boxe. Echipa confirmând că ritmul pilotului german este foarte bun, și indicândui acestuia să rămână pe circuit. Kimi Raikkonen însă a intrat la boxe în turul 29 și a schimbat tot pe pneuri supersoft, la fel ca și compatriotul său.

    Screenshot from 2018-09-30 02-42-42
    Raikkonen oprind pentru gume noi.

    Raikkonen încă se lupta pentru podium, lupta pentru victorie conturandu-se în jurul duelului dintre Sebastian Vettel si Valtteri Bottas. În stil clasic Kimi, finlandezul nu știa exact cine unde este pe circuit, mai ales când venea vorba de cei doi piloți Mercedes.

    La scurt timp după ce a ieșit de la boxe a primit acest mesaj de la inginerul său de cursă: „Suntem la 9.5 secunde în spatele lui Bottas și mai rapizi decât el cu 8 zecimi pe tur.”;

    La care răspunsul lui Kimi a fost: „Cum adică suntem în spatele lui Bottas?”;

    Inginerul său revenind: „confirm, suntem în spatele lui Bottas”

    Kimi: „Cum am ajuns în spatele lui fără să oprim devreme?”

    Inginer: „El conducea cursa, Kimi…”

    Kimi: „Ah, okay, am crezut că erau invers”

    Eventual a oprit și Vettel de la șefia cursei.

    Screenshot-from-2018-09-30-02-44-30.png
    Pneurile ultrasoft ar fi trebuit să fie inutilizabile după turul 20, Vettel le-a dus până în turul 34.

    Mercedes știau că au de a face cu o întrecere, pneurile lui Vettel fiind cu 7 tururi mai noi decât cele ale lui Valtteri în partea finală a cursei. Deloc surprinzător, Vettel s-a apropiat de Bottas spre sfârșitul cursei, dar, nu a reușit să îl depășească, terminând la doar 6 zecimi în spatele finlandezului. Valtteri Bottas a triumfat pentru prima oară în Formula 1 și a devenit al 5-lea pilot finlandez, câștigător în Formula 1, iar Mercedes s-au bucurat că înlocuitorul lui Nico Rosberg și-a îndeplinit promisiunea.

    Bottas așadar a reușit prima sa victorie în Formula 1 la cursa sa cu numărul 81. Dar, doar a patra cursă împreună cu noii săi prieteni de la Mercedes.

    În 2017 Mercedes au reușit să se impună pentru al patrulea an la rând la echipe, victoria venind încă de la Marele Premiu al Statelor Unite din Austin. Mercedes au terminat cu 668 de puncte, Ferrari pe doi cu 522 iar Red Bull Racing pe trei cu 368.

    Sochi a fost cursa lui Valtteri, dar, 2017 a fost din nou, anul lui Lewis Hamilton, acesta reușind să câștige al 4-lea său titlu de campion mondial încă de la Marele Premiu al Mexicului. Acesta a terminat cu 363 de puncte, la 46 distanță de Sebastian Vettel, care a terminat pe doi. Bottas a terminat pe trei cu 305 puncte.

    Acest rezultat din 2017 înseamnă că în 2018 avem doi piloți cu patru titluri fiecare. Care va fi primul să îl ridice pe cel cu numărul cinci? Numai timpul ne poate spune, până atunci…

    gogo1
    Gogoși!

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss