ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

Mattia Binotto promite că Ferrari nu va repeta greșelile din 2020

  Cu doar 131 de puncte adunate în 2020, Scuderia Ferrari a fost marea dezamăgire a anului trecut. În nici o cursă a sezonului 2020,...
More

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    „Seria Amintiri” Episodul 1.3 – Sochi

    2016 – Runda #4:

    2016 a fost un an important pentru Formula 1. Acesta a marcat sezonul cu numărul 70 al „Fédération Internationale de l’Automobile” sau FIA de Formula 1. În acest an am văzut creșterea grilei de start la 22 de monoposturi odată cu alăturarea celor de la Haas. Renault s-au întors și ei în Formula 1 după o absență de patru ani, cumpărând echipa Lotus înainte de începerea noului sezon. Calendarul a crescut și el cu reintegrarea Marelui Premiu al Germaniei. Marele Premiu al Europei a fost resuscitat și el urmând să aibă loc în capitala statului Azerbaijan, Baku.

    În 2016, mergând spre Rusia, Nico Rosberg a fost de neatins, câștigând primele 3 curse de pe calendar, apropo, da, Marele Premiu al Rusiei s-a desfășurat mai devreme în 2016, fiind runda cu numărul patru de pe calendar, spre deosebire de anii precedenți când a fost ținută mult mai târziu, în rundele 16 în 2014 și 15 în 2015.

    Mercedes erau lideri la echipe iar Rosberg era lider la piloți cu toate cele 75 de puncte puse pe masă până atunci. Lewis Hamilton era pe locul doi, la 36 puncte în spatele coechipierului său iar Daniel Ricciardo pe locul trei, la numai 3 puncte în spatele englezului. La echipe, pe locul doi erau cei de la Ferrari, la 53 de puncte în spatele celor de la Mercedes și la 57 de puncte în fața celor de la Red Bull.

    Cei de la Red Bull au folosit prima sesiune de antrenamente pentru a testa „aeroscreen-ul”, o forma de protecție pentru cockpit, dezvoltată ca urmare a accidentelor fatale ale piloților precum Ayrton Senna, Jules Bianchi, Justin Wilson și Henry Surtees, care au fost loviți în cască de resturi zburătoare în urma impacturilor.

    Aeroscreen
    În imagine puteți vedea dispozitivul Aeroscreen montat pe monopostul lui Daniel Ricciardo

    Pirelli au adus seturi de gume medium, soft și supersoft pentru eveniment, continuând trendul stabilit la cursele din Australia, Bahrain și China.

    În calificări Lewis Hamilton a stabilit cel mai rapid timp din Q1, un nou record la Sochi de 1:36.006. Partea a doua a fost în schimb a lui Nico Rosberg, cu mai bine de jumătate de scundă mai rapid decât Hamilton și cu 1,7 secunde mai rapid decât turul de pole position din anul precedent. În sesiunea a treia, a devenit clar că Lewis Hamilton nu va putea participa, o problemă tehnică, mai exact de la sistemul hibrid, problemă care l-a mai lovit cu două săptămâni înainte în China. Nico s-a stabilit ca primul pe grilă, iar Bottas a reușit pentru al treilea an la rând să își găsească un loc între primii trei pe grila de la Sochi, calificându-se pe 3 dar o penalizare de 5 poziții primită de Vettel l-a elevat pe finlandez. Kimi Raikkonen pe trei împreună cu Massa pe 4 completând al doilea rând, Ricciardo pe 5 cuplat cu Perez, Vettel pe 7, Kvyat Verstappen și Hamilton completând top ten-ul.

    Vremea a fost buna iar startul cursei a fost unul spectaculos, Rosberg a plecat bine, și Raikkonen l-a depășit pe Bottas care a avut un start mediocru. Mai mulți piloți au fost implicați în acroșaje de diferite proporții. Sebastian Vettel a fost lovit din spate de Daniill Kvyat în al doilea viraj, ambii piloți au scăpat pentru moment, dar Kvyat a făcut încă o greșeala și l-a lovit pe german o a doua oară în virajul trei, acroșaj ce l-a forțat pe Sebastian să se ciocnească de bariere și să se retraga din cursă.  Ceva mai în spate Nico Hulkenberg a fost lovit de Esteban Gutierrez, după care l-a cules și pe Rio Haryanto, accident ce i-a forțat atât pe Hulkenberg cât și pe Haryanto să se retragă. Safety Car-ul a ieșit iar mai mulți piloți au intrat la boxe pentru reparații, printre ei Daniel Ricciardo, Daniil Kvyat și Sergio Perez.

    Ordinea la restart era Rosberg, Raikkonen, Bottas, Massa și Hamilton, care, plecat de pe P10 a reușit să evite carnajul ce s-a transfigurat în fața ochilor săi. Bottas a reușit să își recâștige poziția în duelul dintre finlandezi, iar Hamilton l-a depășit pe Felipe Massa pentru locul patru. Oprirea de mai devreme a lui Kvyat l-a văzut pe rus relegat până pe poziția 15, imediat primind o penalizare stop-and-go de 10 secunde pentru contacturile cu Vettel care îl coboară până pe ultimul loc la cursa sa de acasă spre dezamăgirea fanilor. Între timp Hamilton l-a depășit pe Raikkonen pentru locul 3 în turul cu numărul 7. Ordinea de la cârmă a rămas aceiași până la prima rundă de opriri.  Bottas intrând primul apelant în turul 17. Hamilton a intrat și el în turul următor și a revenit tot în spatele finlandezului pe care a reușit să îl depășească un tur mai târziu. Raikkonen și-a efectuat și el intrarea la boxe în turul 20, pierzând poziția 2 față de Hamilton dar în fața lui Valtteri Bottas. Rosberg între timp a condus cursa fără nici un fel de probleme.

    Nico Rosberg a început să depășească piloții întârziați în turul 31, Hamilton se apropia încet încet de coechipierul său. Verstappen a fost nevoit să abandoneze din cauza unei probleme la Power Unit, la momentul respectiv acesta era pe locul șase pentru Scuderia Toro Rosso. De la acel punct cursa nu a mai avut evenimente majore de oferit. Cei din mijlocul câmpului s-au zbătut pentru poziție, Rosberg a reușit să își mențină avantajul față de Hamilton și a trecut linia de sosire pentru a patra sa victorie din sezon și a șaptea victorie consecutivă. În același timp Rosberg a reușit primul său Grand Slam din cariera, adică a câștigat cursa, a avut cel mai rapid tur, pole position în calificări și a condus fiecare tur al cursei devenind al 24-lea pilot din istorie să reușească acest lucru.

    Un eveniment major din cursă în schimb a fost coliziunea din primul tur ce i-a implicat pe Daniil Kvyat și Sebastian Vettel, aceasta fiind catalizatorul care a dus la relegarea pilotului Red Bull înapoi într-un monopost Toro Rosso, oferindui o oportunitate importantă tânărului Max Verstappen, care, cum știm prea bine, nu a irosit-o.

    Rosberg și-a stabilit încă o dată șefia în vârful campionatului la piloți, cu 100 de puncte din 100. Hamilton rămâne pe doi cu 57 iar Raikkonen urca pe 3 cu 43. Un an care ulterior se va dovedi anul de aur pentru Nico Rosberg care a reușit să câștige 9 curse, să urce pe podium de încă 7 ori, rezultate care l-au condus la primul său titlu de campion mondial, câștigând competiția la o diferență de doar 5 puncte față de Lewis Hamilton. Rosberg devenind al doilea pilot de a doua generație, după Damon HIll, să câștige un campionat mondial, urmând exemplul tatălui său, Keke Rosberg, campionul mondial de Formula 1 din 1982.

    World Champion
    Nico Rosberg la sfârșitul cursei de la Abu Dhabi – 2016

    La echipe Mercedes au reușit să iși apere titlul, devenind campioni pentru al treilea an la rând, Red bull au terminat pe doi la 297 de puncte în spate, iar Ferrari pe trei la încă 70 de puncte față de RBR.

    Anul 2016, până acum (2018) rămâne singurul an din această decadă (2010+) în care titlul de campion mondial la piloți a mers la altcineva în afară de Lewis Hamilton sau Sebastian Vettel.

    Ultima lovitură a anului a venit tocmai de la campionul mondial. Nico Rosberg s-a retras la scurt timp după cucerirea titlului de campion Formula 1. Știrea a fost un șoc chiar mai puternic pentru că a fost o decizie luată de pilot de care nu a știut nimeni, nici măcar echipa, întreaga lume F1 fiind lovită în același timp.

    breaking-2016-champion-nico-rosberg-retires-from-formula-1-113379_1.jpg

    Foto credit – Red Bull Racing și Mercedes AMG Petronas F1

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    ART Banner Womans Day Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner SysAdmin Banner Manohar Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.