Latest Posts

„Seria Amintiri” Episodul 1.1 – Sochi

Vizualizări: 24517

O scurtă introducere:

Această serie se va desfășura înainte de fiecare Grand Prix până la sfârșitul sezonului. Istoria prezentată va fi din sezoanele

2014 plus detalii despre circuit – Miercuri (azi)

2015 Joi

2016 Vineri

2017 Sâmbătă

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Duminică fiind evident ziua dedicată de fiecare dintre noi pentru Grand-Prix;

Marele Premiu al Rusiei:

  • Autodromul Sochi, de asemenea cunoscut ca „Circuitul Internațional Stradal Sochi” este un circuit stradal, precum ne indică și vechiul nume.
  • Are o lungime de 5.848km, al patrulea din acest punct de vedere de pe calendar, după Spa, Baku și Silverstone.
  • Este aflat în Orașul Sochi din Krasnodar Krai, Rusia, situat pe malul Mării Negre, da… a noastră.
  • Circuitul a fost construit în interiorul parcului olimpic care a ținut jocurile olimpice de iarna de la Sochi din 2014.

512px-Circuit_Sochi.svg

  • Este compus din 19 viraje, dintre care 12 la dreapta si 7 la stânga.
  • Dispune de două zone DRS, prima zonă de detecție fiind la linia de start sosire, iar cea de-a doua la intrarea în virajul cu numărul 11.
  • Sochi este al treilea spațiu Olimpic folosit pentru găzduirea unui Grand Prix F1, celelalte două fiind „Circuit Gilles-Villeneuve” (Montreal, Canada, 1976) și „Circuit de Barcelona-Catalunya” (Barcelona, Spania, 1992)
  • Ca și companie, Mercedes-Benz au o rată de victorie de 100% la Marele Premiu al Rusiei. Aceștia câștigând atât toate cele 4 curse de la reinaugurarea din 2014, cât și cele două curse din 1913 și 1914, unde ambii câștigători au condus mașini Benz (Mercedes-Benz apărând doar după uniunea cu Daimler din 1926)

2014 – Runda #16:

Anul inaugural pentru Marele Premiu al Rusiei – Sochi, între 10 și 12 Octombrie. Weekend desfășurat însă în uriașa umbră a accidentului lui Jules Bianchi de la Marele Premiu al Japoniei ținut la Suzuka, echipa Marussia luând decizia de a nu trimite o a doua mașina pe circuit, coborând numărul de monoposturi la 21. Ulterior aceasta se va dovedi a fi chiar ultima cursă a echipei în F1.

Cuvânt despre cursa de la Suzuka și accidentul lui J.B.:

A avut loc sub condiții de ploaie intermitentă cauzate de apropierea Taifunului Phanfone, în condiții de vizibilitate redusă atât de ploaie cât și de soarele care deja începea să coboare de pe cer.  În turul numărul 43 al cursei, Bianchi a pierdut controlul monopostului, care a luat-o către dreapta înspre zona de „run-off” din exteriorul virajului Dunlop (virajul #7) al circuitului. Acesta a lovit partea din spate a unei macarale care se ocupa de eliminarea monopostului Sauber al lui Adrian Sutil de pe circuit, după ce acesta a pierdut controlul și a abandonat în aceeași zonă cu un tur mai devreme. Impactul a fost atât de puternic încât macaraua a fost ridicată parțial de la sol, situație în urma căreia monopostul lui Sutil care era suspendat în aer de macara a căzut înapoi pe pământ. Cursa a fost oprită la acel punct iar Lewis Hamilton a fost declarat câștigător. Bianchi a fost declarat inconștient după ce nici echipa nici mareșalii nu au primit un răspuns de la acesta. A fost tratat direct la locul accidentului iar apoi dus cu ambulanța la centrul medical al circuitului și ulterior, din nou cu ambulanța pentru că transportul cu elicopterul nu era posibil din cauza condițiilor meteo, la spitalul cel mai apropiat din Yokkaichi. Pilotul a suferit o vătămare gravă a capului în timpul accidentului, a fost operat și transferat la terapie intensivă. Calcule ulterioare au arătat că impactul a atins o maximă forță de 254g. Echivalentul de a da drumul unei mașini de la 48 de metri înălțime. Sau chiar mai ilustrativ, un astronaut are parte de numai 3g la o lansare în spațiu.

La Sochi, toți piloții au ales să poarte câte un sticker pe cască. Mesajul fiind „Tous avec Jules #17” („Suntem toți alături de Jules #17”), ideea aparținând pilotului francez Jean-Eric Vergne.

Între timp, FIA deja căuta soluții pentru o mai buna protejare a piloților în urma tragicului eveniment, dezbaterile continuând.

În calificări Hamilton a fost de neatins fiind în „provisional pole” încă de la primul „fast-lap” parcurs in Q3, reușind să își îmbunătățească timpul înainte de sfârșitul sesiunii. Pe locul 2 al grilei s-a așezat Nico Rosberg, la două zecimi de coechipierul său. Pe 3 Valtteri Bottas pentru Williams dar a avut șansa de a termina chiar mai bine.

Înainte de începerea cursei un moment de solidaritate a fost ținut pentru Jules Bianchi, piloții și demnitarii formând un grup pe grilă trimițând un mesaj de solidaritate și tărie către pilotul Marussia. Din nefericire, aflându-ne în 2018, știm că Jules Bianchi nu se mai află printre noi, acesta stingându-se din viață în data de 17 Iulie 2015, la vârsta de 25 de ani. Cauza fiind vătămarea suferită de acesta la momentul accidentului din Suzuka cu 9 luni înainte. Moartea sa însemnând prima moarte a unui pilot Formula 1 din cauza vătămării susținute în timpul unui Grand Prix de la Ayrton Senna, în 1994.

Lewis Hamilton a câștigat cursa sub semnul tristeții și a condus fiecare tur. Co-echipierul său Nico Rosberg a terminat pe doi, după ce a trecut foarte devreme pe la boxe urmând o greșeală din primul tur care i-a distrus pneurile. Valtteri Bottas a completat podiumul pentru Williams și a stabilit cel mai rapid timp– recordul la acest circuit– în ultimul tur al cursei. Hamilton de asemenea și-a dedicat victoria lui Jules Bianchi în interview-ul acordat la sfârșitul cursei.

Acest rezultat a adus Campionatul Mondial al Constructorilor în garajul celor de la Mercedes cu trei curse rămase din sezon. De asemenea Lewis și-a extins avantajul din Campionatul Mondial al piloților la șaptesprezece puncte peste co-echipierul Nico Rosberg, ulterior câștigând titlul de campion mondial cu Mercedes în 2014 la Abu Dhabi. Al doilea titlu mondial al său, primul alături de Mercedes și primul titlu la piloți pentru Mercedes de la cel al legendarului Juan Manuel Fangio din 1955.

2015 – Runda #15. Mâine.

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss