Latest Posts

Sergio Perez câștigă Marele Premiu al Bahrainului

Vizualizări: 10060

Sergio Perez a reușit o victorie facilă în Marele Premiu al Arabiei Saudite de Formula 1, fiind nevoit să treacă de un Fernando Alonso care a țintuit poziția întâi după start și să țină piept atacului lui Max Verstappen pentru prima sa victorie din 2023.

Sergio Perez a trecut linia de sosire cu 5,3s în fața lui Verstappen, care și-a petrecut ultimele tururi încărcându-și bateria pentru o ultimă încercare de a obține cel mai rapid tur – care a avut succes în cele din urmă, deoarece a trecut linia de sosire cu un timp de 1m31,906s.

Pilotul mexican a trebuit să treacă peste un contratimp la start, în care Alonso s-a strecurat în primul viraj pentru a prelua conducerea și s-a instalat pe primul loc. Dar imediat, Alonso a fost sancționat pentru că a pornit dintr-un loc incorect, iar o investigație rapidă a dus la o penalizare de cinci secunde pentru că spaniolul a fost prea mult la stânga în caseta de start.

În ciuda faptului că avansul său față de Perez a depășit pentru scurt timp o secundă, Alonso a fost urmărit de Perez la sfârșitul turului al treilea și, cu ajutorul DRS, mexicanul a reușit să pună monopostul în interiorul primului viraj și să facă o manevră pentru a recâștiga conducerea la începutul turului patru.

Alonso a rămas în raza DRS și, deși nu a făcut niciodată o ofensivă pentru a recupera conducerea, a reușit să stea în urma lui Perez timp de câteva tururi până când a fost pur și simplu incapabil să se mențină la mai puțin de o secundă de Red Bull.

De acolo, pilotul Aston Martin a scăzut rapid la 1,6s față de Perez până în turul 11 – un deficit care s-a dublat două tururi mai târziu. Dar cursa a fost întreruptă în turul 17, când Lance Stroll – care mai devreme făcuse o depășire senzațională asupra lui Carlos Sainz în turul inaugural în virajul 13 – a parcat în virajul 8.

Sergio Perez câștigă Marele Premiu al Bahrainului

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Acest lucru a adus în cele din urmă o mașină de siguranță, ceea ce a provocat o avalanșă de opriri la boxe în rândul celor din față, care și-au schimbat pneurile medii cu cele mai dure compoziții. Verstappen a fost adus în calculele victoriei după repornirea mașinii de siguranță, după ce a intrat la boxe împreună cu plutonul fruntaș, și i s-a spus inițial să își gestioneze cu prioritate pneurile până când a fost activat DRS în turul 23.

Acest lucru i-a oferit instrumentele necesare pentru a scăpa de George Russell cu DRS în virajul 27, iar olandezul a reușit ulterior să-l prindă pe Alonso în încercarea de a intra în primii doi.

Următorul lucru pe agenda lui Verstappen a fost reducerea diferenței de 5,4s față de Perez, și a reușit să reducă aproximativ o zecime pe tur – ajungând la cinci secunde până la turul 30 al circuitului, în timp ce Perez încerca să reducă daunele.

Cel aflat în pole-position a reușit să își refacă amortizorul la aproximativ 5,2s în turul următor, în timp ce el și Verstappen au continuat să se lupte pentru cele mai rapide tururi. Deși s-au egalat în mare parte la timp, Verstappen a reușit să reducă în mod continuu avansul lui Perez.

Pe măsură ce diferența a scăzut sub 4,5s, Verstappen a început să se îngrijoreze, deoarece a început să simtă că arborele de transmisie scoate zgomote ciudate la viteză mare, ceea ce a readus diferența lui Perez la 5,2s, în timp ce Red Bull investiga plângerile sale.

Sergio Perez câștigă Marele Premiu al Bahrainului

Dar suficient de mulțumită, Red Bull i-a spus lui Verstappen să continue – și între timp, Perez a raportat o pedală de frână lungă în timp ce echipa încerca să închidă cursa. După ce au fost liniștiți în legătură cu problemele lor, Verstappen a redus din nou diferența la 4,3s, în timp ce au început discuțiile prin radio între piloții și inginerii Red Bull.

Perez a încercat să facă presiuni asupra echipei sale pentru a încetini lucrurile în timp ce Verstappen a continuat să forțeze, dar, odată ce i s-a spus că este un sezon deschis, Perez a deschis robinetele și a început să flexeze un avantaj față de coechipierul său, după ce a reușit să se mențină în limita inferioară a 1m32s.

Cu trei tururi rămase, avansul lui Perez a crescut la șase secunde, Verstappen fiind în schimb preocupat mai mult de cel mai rapid tur, iar avansul a crescut în favoarea lui Perez până la 7,1s înainte de ultimul tur.

Verstappen a stabilit apoi timpul de 1m31,906s pentru a-i smulge colegului său de echipă punctul pentru cel mai rapid tur, reducând diferența la puțin peste cinci secunde, pentru ca în cele din urmă să îl urmeze pe colegul său de echipă, în timp ce Perez a obținut prima victorie de la Singapore, sezonul trecut.

Alonso a completat inițial primele trei locuri, după ce și-a ispășit penalizarea de cinci secunde în timpul perioadei de safety car înainte de oprirea la boxe, pentru a rămâne în fața mașinilor Mercedes și Ferrari care îl urmăreau.

Lui Russell i s-a spus prin radio să îl mențină pe Alonso în limita a cinci secunde, doar pentru a acoperi amenințarea unor eventuale penalizări suplimentare, dar un ultim tur puternic al dublului campion mondial l-a lăsat pe britanic în afara acestei marje – iar FIA l-a pus imediat sub investigație pentru că a executat incorect penalizarea din cauza faptului că un membru al echipei sale a atins mașina în acel moment.

Sergio Perez câștigă Marele Premiu al Bahrainului

Astfel, Alonso a fost lovit de o penalizare de 10 secunde, coborând pe locul patru și promovându-l pe Russell pe locul trei.

Lewis Hamilton a asigurat prezența ambelor Mercedes în primele cinci locuri, după ce a optat pentru o contra-strategie în care a pornit cu pneuri dure și a efectuat un stint de 32 de tururi pe compoziția medie.

Acest lucru i-a asigurat posibilitatea de a termina în fața lui Carlos Sainz, care își folosise mai devreme oprirea la boxe pentru a-l depăși pe Stroll, după ce fusese obiectul depășirii sale somptuoase prin exterior în virajul 13.

Esteban Ocon a câștigat bătălia monoposturilor Alpine și a terminat pe locul opt, iar Pierre Gasly a terminat al nouălea, repetând rezultatul din Bahrain.

Haas a luat startul în acest sezon, Kevin Magnussen completând top 10, după ce s-a luptat pe toată durata celei de-a doua jumătăți a cursei cu Yuki Tsunoda pentru ultimul punct.

Danezul a făcut o manevră asupra pilotului AlphaTauri la începutul turului 46, refuzând echipei italiene șansa de a obține primul punct din 2023.

  • Mai multe știri despre Formula 1 vizionați AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss