WRC: Tänak face teste cu Hyundai I20 R5 în Estonia.

Piloții Campionatului Mondial de Rally FIA au avut o primăvară liniștită, deoarece competiția WRC din Mexic a fost anulată înainte de ultima zi. Era...
More

    Latest Posts

    Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”

    Vorbind ocazional cu cel mai de succes pilot din istoria Rallycross, Kenneth Hansen, pentru a vorbi despre cursele sale și despre experiențele pozitive și...

    ESports: Ce înseamnă să participi în ligi de Sim-Racing?

    Salutare tuturor! După cum vedeți, pe perioada pandemiei, sim-racing-ul, mai ales online, a crescut în popularitate foarte mult, iar cursele se organizează, în ziua...

    Formula 2 și Formula 3 prezintă calendarul sezonului 2020

    După ce Formula 1 și-a confirmat primele opt etape din 2020, a venit rândul că seriile suport să își dezvăluie calendarul. Este vorba despre Formula...

    MotoGP: Danilo Petrucci pleacă de la Ducati

    Pilotul italian Danilo Petrucci va pleca la finele lui 2020 de la echipa de uzină Ducati. El părăsește echipa, în locul său venind australianul Jack...

    Senna – FISA dispute: “F1 without Senna in ’90 would be like the World Cup without Pelé in ‘70”

    One of the greatest controversies in Formula 1 history took place at the end of the 1989 season, when Ayrton Senna and Alain Prost were gunning for the world title.

    The champion was not crowned on the track, but backstage, after the Brazilian driver was disqualified from the Japanese GP for cutting through a chicane after a crash with Prost. That meant the Frenchman, who had retired from the race, ended up being declared world champion by Jean-Marie Balestre, FISA president at the time.

    Senna was fuming for having his victory invalidated even before he climbed on the podium at Suzuka and made several harsh comments about how the 1989 championship turned out. Under pressure during the off-season, between 1989 and 1990, Balestre reacted with threats against the 1988 champion and against McLaren itself. The Frenchman decided to fine both the driver and the team in 100 thousand dollars, otherwise they wouldn’t be allowed to race in 1990, besides demanding a public apology.

    blank

    Senna and Gugelmin – 1985

    As the days went by, in 1990, Ayrton appeared very relaxed, respectfully welcoming reporters at his house in Angra dos Reis (Rio de Janeiro) during his vacations. Whenever asked about Balestre’s statements, he always answered the same, “No comment”.

    But another driver decided to talk to the press about the subject: Mauricio Gugelmin, who raced for team March in 1990, and who was friends with Ayrton ever since they both raced in Formula 3. When asked about the possibility of a season without Ayrton, Gugelmin was emphatic, “A driver like Ayrton Senna cannot be left out. It’s like if Pelé had been taken out of the ’70 World Cup, are you crazy?”

    Reluctantly – but thinking about his future in F1 – Ayrton apologized and the team paid the fine in the last day of the deadline. A few years later, in 1996, Balestre admitted he had “helped out” Prost a little so his countryman could win the 1989 title. Senna’s payback, however, came on the track, in 1990, when he won his second world title, also in Suzuka. This time, a crash between Senna’s McLaren and Prost’s Ferrari benefited the Brazilian, who was leading the championship.

    • Source: Instituto Ayrton Senna
    • Photocredit: Stella
    Frank van Nunen

    Latest Posts

    Kenneth Hansen: „World RX s-a schimbat în bine, dar mai sunt multe de făcut”

    Vorbind ocazional cu cel mai de succes pilot din istoria Rallycross, Kenneth Hansen, pentru a vorbi despre cursele sale și despre experiențele pozitive și...

    ESports: Ce înseamnă să participi în ligi de Sim-Racing?

    Salutare tuturor! După cum vedeți, pe perioada pandemiei, sim-racing-ul, mai ales online, a crescut în popularitate foarte mult, iar cursele se organizează, în ziua...

    Formula 2 și Formula 3 prezintă calendarul sezonului 2020

    După ce Formula 1 și-a confirmat primele opt etape din 2020, a venit rândul că seriile suport să își dezvăluie calendarul. Este vorba despre Formula...

    MotoGP: Danilo Petrucci pleacă de la Ducati

    Pilotul italian Danilo Petrucci va pleca la finele lui 2020 de la echipa de uzină Ducati. El părăsește echipa, în locul său venind australianul Jack...

    Don't Miss

    MotoGP: Danilo Petrucci pleacă de la Ducati

    Pilotul italian Danilo Petrucci va pleca la finele lui 2020 de la echipa de uzină Ducati. El părăsește echipa, în locul său venind australianul Jack...

    GP24 spune: „La mulți ani Leo”

    În urmă cu câțiva ani, la sfârșitul lui 2016, am dat peste acest tânăr pasionat de Motorsport iar el mi-a reaprins pasiunea pentru Motorsport. De...

    CNDC: Williams și Borlovan se impun la Imola

    Antepenultima etapă din Campionatul Național Digital de Circuit s-a ținut în Italia pe circuitul Imola. Divizia A-Cursa 1 Din pole-ul primei manșe pleca juniorul Mihai Șuteanu,...

    Iasi/Finlanda, poate cel mai rapid raliu al sezonului RRL

    A 6-a etapa a campionatului RRL, Raliul virtual al Iașului (desfășurat pe Dirt Rally 2.0 in Finlanda) s-a încheiat marți 05.05.2020 la ora 12:00...

    Organizatorii Marelui Premiu din Austria se așteaptă ca lumina verde să fie sfârșitul lunii mai

    Lumea Formulei 1 ar putea ști până la sfârșitul săptămânii viitoare dacă sezonul 2020 va începe în iulie. Red Bull, Red Bull Ring din...
    Frank van Nunen