OPINIE: Semnele care sugerează o revenire imediată a celor de la Red Bull Racing. Echipa a fost în cele din urmă umilită în Formula 1 2023 cu înfrângerea din Marele Premiu al Singapore în fața strălucitorului Carlos Sainz și a Scuderiei Ferrari.
Schimbările de reguli au fost evidențiate ca un posibil factor în căderea Red Bull Racing, dar echipa și rivalii săi au respins acest lucru. Îndreptându-se spre Japonia, există, într-adevăr, alte semne până acum care sugerează că acesta a fost doar un derapaj pentru RB19… Iată, deci, că s-a întâmplat. Oricât de strălucitoare ar fi RB19 de la Red Bull Racing, nu va rămâne unică în istoria Formulei 1 ca fiind prima mașină care a fost condusă la fiecare victorie în fiecare cursă de campanie.
Victoria lui Carlos Sainz în Marele Premiu al Singapore 2023 a fost absolut genială. El și Ferrari au nimerit fiecare apel important și fiecare moment stresant, susținuți minunat de Charles Leclerc – în special în încrederea sa de a lua pneuri moi la start pentru a-l depăși pe George Russell de la Mercedes AMG F1, lucru pe care Charles Leclerc știa că va fi un avantaj pentru coechipierul său. Dar a existat o a doua temă, la fel de esențială, în povestea evenimentului din Singapore.
Ce s-a întâmplat cu Red Bull Racing și cum de a fost atât de abătută de la curs. Acum, în timp ce Formula 1 se îndreaptă spre următoarea cursă din Japonia, întrebarea cheie este: se va întâmpla din nou la Suzuka? Așa cum am acoperit săptămâna trecută, Red Bull Racing știa că este în pericol să piardă seria de 14 victorii din 2023, pe baza a ceea ce calculase deja în urma pregătirii la simulator de dinaintea cursei din Singapore.
Problema încălzirii pneurilor pe care am subliniat-o a ajuns într-adevăr să se întâmple, Sergio Perez spunând după calificarea unui modest P13 că lucrurile au fost „foarte marginale pe unde trebuie să fim”, dar pur și simplu nu a putut obține fereastra critică de temperatură și dacă a făcut-o, a alunecat rapid din ea. În același timp, Max Verstappen a alunecat și el masiv, cauciucul nefiind la fel de conform cu cerințele RB19 ca de obicei, în special la finalul unui tur.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Dar factorul mult mai important în înfrângerea lui Red Bull Racing în Singapore a fost dezvăluit prin sesiunile de practică: pur și simplu nu a putut să își configureze mașina pentru a face față naturii accidentate a pistei și să își mențină în continuare echilibrul tipic, care îi devastează atât de mult pe restul pe trasee mai netede.
După cum a remarcat cu înțelepciune Dan Fallows, fostul șef de aerodinamică de la Red Bull Racing și acum director tehnic al Aston Martin F1, având în vedere experiența sa cu privire la funcționarea echipei sale anterioare, „tinzi să trebuiască să rulezi mașinile poate mai sus decât pe alte circuite” și a considerat că „Red Bull Racing este cel mai evident exemplu în acest sens” în 2023.
Red Bull Racing a fost nevoită să își ridice înălțimea de rulare pentru a asigura conformitatea cu uzura planșei de sub podea și, făcând acest lucru, a luat lucrurile în afara intervalului de operare de obicei larg al challengerului său din 2023. Modificările de set-up pe care știa că va trebui să le facă pur și simplu nu au funcționat așa cum se spera, Max Verstappen spunând chiar după ce a fost eliminat în Q2 pentru prima dată de la problema cu arborele de transmisie de la Jeddah că „FP3 nu a fost prea rău, dar apoi am încercat mai multe lucruri pe mașină pentru calificări, unde s-a ajuns ca mașina să fie din nou imposibil de condus”.
Mașinile RB19 au ajuns la fund pe denivelările din zona de frânare din Singapore și au alunecat pe borduri. Configurația Marina Bay în virajul 16 a făcut ca marea creștere de acolo să devină o zonă de compresie critică datorită vitezelor mai mari la care ajungeau acum mașinile, odată cu eliminarea celor patru viraje anterioare. Toate acestea explică de ce Red Bull Racing a fost eliminată în mod șocant de devreme în calificări. Dar a fost încă puternică în configurația de cursă. Această mașină este cu adevărat un succesor al celebrului F2004 al Scuderiei Ferrari în această privință.
Aici trebuie să ne gândim din nou la producătorul acelei mașini. Tactica Scuderiei Ferrari, după ce și-a asigurat poziția pe pistă pe un traseu în care depășirile sunt oricum foarte dificile fără o diferență considerabilă de pneuri, a fost perfectă. Controlând ritmul cu Carlos Sainz în față, a însemnat că nimeni din pluton nu putea risca să intre la boxe și apoi să rămână blocat în trafic.
Este posibil ca la Suzuka să se vadă că ceva s-a schimbat în ceea ce privește performanța reală a celor de la Red Bull în raport cu restul datorită acestui lucru, totuși. Dar mult mai probabil este ca echipa să revină la poziția dominantă de până acum. De fapt, acest lucru a jucat în favoarea Red Bull Racing cu abordarea sa contra-strategică atât pentru Max Verstappen, cât și pentru Sergio Perez, care au început pe pneuri dure, dar momentul intervenției Safety Car după accidentul solo penibil al lui Logan Sargeant a anulat acest lucru. De asemenea, Ferrari a vrut apoi ca pachetul să fie comprimat după repornire, din același motiv ca și înainte.
Făcând acest lucru, nu a fost testat pe degradarea pneurilor – limitarea sa de atât de mult timp acum. Comentariile lui Carlos Sainz despre cum „când am început să forțez, degradarea pneurilor mele a început să acționeze – eu și Lando Norris alunecam mult” sugerează că acest factor ar fi putut deveni critic dacă echipa stacojie ar fi întâlnit duminica trecută circumstanțe de cursă diferite.
Viitorul eveniment de la Suzuka va testa cu adevărat progresele Scuderiei Ferrari în ceea ce privește degradarea pneurilor, deoarece pe acest circuit se înregistrează cele mai ridicate niveluri de solicitare a pneurilor și de deplasare laterală din tot sezonul de Formula 1, în plus, asfaltul de aici este foarte abraziv. În mod izolat, acest lucru va însemna o provocare, chiar dacă acest lucru este oarecum atenuat de configurația în opt a pistei, ceea ce înseamnă că toate cele patru colțuri ale mașinii sunt testate relativ în mod egal.
Dar temperaturile ridicate înregistrate recent la Suzuka ar putea însemna că piloții vor avea parte de un adevărat test dacă acestea se vor repeta în acest weekend, așa cum se preconizează. Ritmul lui Max Verstappen pe pneurile medium în al doilea stint al echipei Red Bull Racing din Singapore a fost pur și simplu surprinzător. Deși nu a fost rapid ca Mercedes în urmărirea din față la final, datorită faptului că olandezul și-a început cursa spre steag cu patru tururi mai devreme și a trebuit să depășească aproape jumătate din pluton după ce a reintrat, Max Verstappen trebuie cu siguranță să fie considerat un posibil candidat la victorie dacă mașina de siguranță nu i-ar fi stricat cu adevărat ziua.
Lucrurile sunt, desigur, mai complicate datorită variațiilor de strategie care probabil ar fi jucat într-o cursă diferită, dar Max Verstappen a pierdut aproape 30 de secunde în fața lui Carlos Sainz cu o oprire la boxe cu steag verde și a ajuns acasă cu doar 21,4 secunde în urmă. Acest lucru sugerează că, dacă nu ar fi existat o mașină de siguranță reală sau virtuală, ritmul lui Max Verstappen ar fi fost un factor în modul în care Carlos Sainz a tratat menținerea urmăritorilor săi pe harduri. Acest lucru este impresionant, având în vedere cât de greu a fost acest weekend pentru Red Bull Racing.
Bineînțeles, evenimentul din Singapore a fost important pentru chestiunile legate de reprimarea aripilor flexibile și a podelelor flexibile prin Directivele tehnice 18 și 39 – ultima actualizată din iunie 2022, când a fost introdusă ca metodă de eliminare a porpoising-ului. Acestea au fost acum menite să reducă mișcarea aripilor flexibile observată de la primele runde din 2023 la mai multe echipe, plus reducerea mișcării aparente a planșei pentru a obține forța de apăsare pe care FIA începuse să o suspecteze că se producea, de asemenea, în cadrul toleranței privind rigiditatea în această parte permisă de reguli.
Șeful echipei Red Bull Racing, Christian Horner, a fost fără echivoc, afirmând că Red Bull Racing „nu a schimbat nicio componentă a mașinii noastre – zero” ca răspuns la intrarea în vigoare a TD-urilor. Red Bull Racing a introdus o nouă podea și modificări ale plăcii de capăt a aripii spate la sfârșitul săptămânii trecute, dar acestea au fost modificări specifice circuitului și, în orice caz, a revenit la vechea specificație a podelei după antrenamente.
Sincronizarea TD a fost importantă pentru cei care căutau schimbări de formular. Și acest domeniu va fi urmărit îndeaproape înainte de Japonia, deoarece se crede că restricția aripilor flexibile valorează doar o zecime pe tur în Singapore și natura sa de stop/start, dar ar putea fi mult mai semnificativă în alte părți. Echipele rivale au considerat de fapt că pierderea de ritm suferită de Red Bull Racing weekendul trecut a fost de fapt prea mare pentru a fi explicată doar prin restricțiile TD.
Totuși, este posibil ca Suzuka să dezvăluie că ceva s-a schimbat în ceea ce privește performanța reală a Red Bull Racing în raport cu restul datorită acestui fapt. Dar mult mai probabil este ca echipa să revină la poziția dominantă de până acum. Și, în orice caz, ritmul de cursă din acest weekend va fi puternic mascat de cerințele de gestionare a pneurilor de pe circuit. Performanța de cursă a Red Bull Racing în provocarea strategiei dificile din Singapore indică o revenire rapidă la Suzuka – lăsând la o parte ciocnirile stângace ale lui Sergio Perez.
Acolo ar trebui să fie capabil să ruleze înălțimile sale tipice de rulare joase, ceea ce sugerează o provocare mai mică de set-up. Acest lucru ar fi un mare impuls în sine. Dar poate cel mai mare indiciu de formă din Japonia pentru echipa lider din acest sezon vine din comentariile lui Max Verstappen după calificări. „Sunt încrezător că mergem la Suzuka și mașina este din nou rapidă”, a declarat campionul mondial. „Deja s-a simțit așa și în simulator [pentru Singapore] că aceasta a fost o fereastră de set-up dificilă pentru mașină. Apoi am mers la Suzuka [în format digital] și s-a simțit din nou extraordinar, ca în majoritatea curselor”.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport NetworkPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.