More

    Latest Posts

    Șeful Pirelli, Isola, explică problemele anvelopelor din Qatar care i-au afectat pe Bottas, Russell și Latifi

    Şeful Pirelli F1, Mario Isola, explică de ce credea că acele anvelope sunt deosebit de sensibile pe Circuitul Internațional Losail, existând o dramă târzie în primul Mare Premiu al Qatarului, când mai întâi Valtteri Bottas, apoi George Russell, apoi Nicholas Latifi au suferit perforații față-stanga.

    Pirelli și-a adus cei mai duri trei compuși la Losail, care găzduia Formula 1 pentru prima dată.

    Dar odată ce cursa a început, camerele l-au surprins pe Bottas în pietriș în Virajul 7 din turul 33 din 57, finlandezul care nu s-a oprit încă suferind o pană. Au urmat Russell în turul 50 și Latifi în turul 52, care au suferit propriile probleme cu pneurile, Isola explicând ce a aflat Pirelli din investigațiile lor inițiale asupra problemelor.

    „Fața stângă a fost afectată pentru că este cea mai stresată anvelopă, dar nu vreau să spun că aceasta a fost cauzată de o energie excesivă sau ceva de genul acesta”, a spus şeful Pirelli Isola pentru Sky Sports F1. „Primele elemente pe care le pot împărtăși cu voi sunt că toate anvelopele erau destul de uzate, aproape de 100%. Avem tăieturi la anvelope pe care trebuie să le înțelegem dacă au fost cauzate înainte de pierderea presiunii sau după pierderea presiunii.

    „Așteptăm date de telemetrie de la echipe”, a adăugat el. „Acesta este un element foarte important pentru a înțelege dacă pierderea presiunii a fost bruscă și care a fost momentul pentru asta. Toți piloții au reușit să se întoarcă la boxe, așa că au pierdut presiune, dar într-un timp care a fost suficient pentru a controla mașina și pentru a reveni la boxe. Vedem o mulțime de impacturi la viteză mare pe borduri aici.

    „Nu este un secret faptul că multe echipe au suferit și daune la șasiu, la podea, la aripi, iar când o anvelopă este uzată, este mai puțin protejată de borduri, impacturi mari, impacturi cu energie ridicată. Apoi se poate întâmpla ca ei să înceapă să piardă presiune și trebuie fie să schimbi anvelopa.”

    Întrebat dacă a simțit că echipele au efectuat perioade mai lungi decât și-ar fi dorit Pirelli, Isola a răspuns: „Cu siguranță, am avut câteva echipe care încercau o strategie unică, pentru că aici este greu să depășești, nu au vrut să piardă timpul în boxe.

    „Dar motivul pentru care am prezis o strategie cu două opriri a fost în principal din cauza datelor privind uzura anvelopelor pe care le-am colectat vineri, iar uzura față-stanga a fost destul de mare. Asa ca astazi, de exemplu, faţa-stanga si spate-stanga au fost ambele purtate la 100%. Dar motivul pentru care am avut o înțepătură doar în partea din față-stanga trebuie investigat.”

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss