Latest Posts

Secretele din spatele dezvoltării motorului Honda -Partea 2-

Vizualizări: 10666

Trecerea de la Mclaren la Toro Rosso a îmbunătățit deja puterea

Comparativ cu RA617H, filtrul de aer a fost făcut mai mare, vizibil în vederea laterală. Conducta care duce la compresor este curbată mai puternică decât RA617H. Motorul RA618H a văzut o îmbunătățire a filtrului de aer și curbura conductelor. Acest lucru a fost aplicat și pentru țeava de coadă, cu curba agentler pentru RA618H.

Pierderea în timpul admisiei aerului a fost redusă, iar pierderea la evacuare a fost, de asemenea, redusă. În plus, Toro Rosso a oferit un intercooler cu o pierdere de presiune mai redusă, astfel încât trecerea de la Mclaren la Toro Rosso a îmbunătățit deja puterea.

Nu putem compara efectul aspectului motor asupra performanței aerodinamice și a șasiului dintre McLaren și Toro Rosso. Cu toate acestea, cu Toro Rosso, ambele părți și-au prezentat cererile de performanță maximă și sa căutat un echilibru între cele două părți. Ca urmare, aspectul final a fost unul care a permis o creștere a performanței PU comparativ cu perioada anterioară.

Secretele din spatele dezvoltării motorului Honda -Partea 2-
Motoarele Honda din 2017 și 2018

Din față, RA617H are în mod clar doar rezervorul de ulei pe o parte, cu o conductă CFRP care circulă din intercooler în camera de plen din partea dreaptă.

Pe de altă parte, rezervorul de ulei a fost proiectat pentru ca RA618H să înconjoare compresorul mai mare. Pentru 2017, designul rezervorului de ulei a fost parțial motivul pentru care Honda a luptat pentru a separa aerul și lichidul în mod corespunzător. După ce le-au învățat lecțiile, Honda a solicitat un spațiu suficient care să nu compromită proiectarea rezervorului de ulei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Intercoolerul a fost plasat pe partea stângă pentru anul 2017, dar Toro Rosso a preferat un sistem de răcire simetric, așadar a fost așezat pe ambele părți. Aceasta a fost “o simplă diferență în filosofie” conform lui Maruyama.

Gestionarea energiei a fost, de asemenea, evoluată. Conform reglementărilor actuale, tehnologia-cheie pentru îmbunătățirea performanței utilizează pe deplin MGU-H (sistemul de recuperare a energiei termice) pentru transformarea energiei termice în energie electrică. Energia transmisă de la MGU-K (sistemul de recuperare a energie kinetică) la ES (sistem de stocare a energiei) este limitată la 2MJ per tură. Distribuția energiei de la MGU-K este de 4MJ pe tură.

Cu toate acestea, nu există nicio limită pentru MGU-H și, prin urmare, puterea excesivă din MGU-K este direcționată prin MGU-H către ES. Aceasta se numește extra recoltare. Acest proces a fost îmbunătățit pentru RA618H, permițând o “recuperare mai restrânsă și mai lungă a energiei de la MGU-K”, conform lui Orihara.

Cu cooperarea tehnicienilor de la HondaJet, cu puterea lor în designul rotativ, nivelul tehnologic al motorului a fost amplificat de jos în sus. Acest lucru a permis o regenerare mai mare a energiei.

În realitate, acest lucru a avut un handicap semnificativ, deoarece raportul de transmisie a fost diferit între Toro Rosso și McLaren. Raportul McLaren a ajuns la un RPM mai mare, în timp ce Toro Rosso funcționează cu RPM mai mici.

Pe baza bazei pure a capacității, o rotație mai redusă face ca regenerarea să fie mai dificilă. Cu toate acestea, Honda a reușit încă să-și mărească recuperarea energetică pentru anul 2018.

Pentru Spec-2, desfășurat în GP-ul canadian, combustia, evacuarea și pompa de apă au fost îmbunătățite.

Este pentru prima dată când Toro Rosso și Honda lucrează împreună, ambele proiectând marje mari. Noi, în Honda, nu știm cum vin radiatorul, așa că am jucat-o în siguranță. Toro Rosso ne-au furnizat numere care le-au dat un loc de toleranță.

“Am stabilit asta la Spec-2, reducând dimensiunea pompei pe măsură ce lucra în plus”, a spus dl Maruyama.

Combustia a fost deasemenea prelucrată pentru Spec-3. Directorul tehnic al Honda, domnul Tanabe, explică: “Împingem din linia frontului spre cercetare și dezvoltare pentru a continua să împingem și pentru a implementa rapid ideile bune. Spec-3 a fost răspunsul departamentul R&D. Spec-2 a fost construit pe Spec-1.

“Bineînțeles, acest lucru a rămas adevărat pentru Spec-3, dar am descoperit și ceva nou, așa că am modificat în mare măsură programul nostru de dezvoltare. Am pus tot ce am avut în Spec-3, ca ultimul Spec pentru motorul din 2018. ”

Ca rezultat, câștigurile de la Spec-3 au fost mult mai mari decât cele ale Spec-2, iar marjele de siguranță pe care Honda le-a păstrat au dispărut.

Noul motor, care va fi probabil numit RA619H, va fi o evoluție completă a tuturor componentelor, contabilizând câștigurile proiectate pe parcursul sezonului. Îmbunătățirea pur și simplu a capacității ICE nu este suficientă.

“Dacă nu era pentru MGU-H, poate că strategia ar fi să conducă motorul cu un amestec cât mai sărac posibil”, spune Orihara.

Cu toate acestea, doar îmbunătățirea arderii scade recuperarea MGU-H, așa că trebuie să echilibram cele două. Și acest echilibru este dificil din punct de vedere tehnologic. Un inginer ar putea dori o creștere a puterii, dar acest lucru nu crește neapărat recuperarea totală a energiei pe tură. ”

“Este într-adevăr un set de reglementări bine gândite.”

Realitatea este că o putere obținută de la ICE nu este egală cu cea obținută de la MGU-H. La unele circuite, prima ar putea fi mai valoroasă, în timp ce la altele MGU-H ar putea fi mai importantă. Îmbunătățirea atât a ICE, cât și a MGU-H, care sunt fundamental la un compromis, în timp ce se găsește echilibrul optim dintre cele două, este esența dezvoltării motorului.

Honda are acum mult mai multe cunoștințe și a reușit să afirme potențialul tehnologiei pe care au dezvoltat-o în mod continuu. Sunt gata să ajungă la nivelul următor.

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss