More

    Latest Posts

    Sebastien Ogier a fost amendat pentru că făcea „gogoși” după victoria din Raliul Spaniei.

    Sebastien Ogier a primit o amendă pentru că a efectuat “gogoși” celebrând victoria din Campionatul Mondial de Raliuri în etapa din Spania.

    Octuplul campion mondial a obținut prima sa victorie în WRC de la Raliul Monza din noiembrie anul trecut, după ce l-a devansat pe Thierry Neuville de la Hyundai Motorsport cu 16,4s pe drumurile asfaltate din Spania. După 11 luni de așteptare, Ogier a obținut în sfârșit a 55-a victorie în Campionatul Mondial de Raliuri, în Spania, și a sărbătorit făcând gogoși la bordul mașinii sale Toyota GR Yaris Rally1, imediat înainte de ceremonia oficială de podium de la Salou.

    Victoria a ajutat Toyota Gazoo Racing să-și asigure al șaselea titlu WRC la constructori. Cu toate acestea, comisarii WRC i-au aplicat o mustrare și o amendă de 1.500 de euro pentru încălcarea regulamentului pentru “conducere de exhibiție” înainte de podiumul final de la Salou.

    Sebastien, Ogier

    În raportul comisarilor se precizează că Sebastien Ogier a crezut că se afla la volan într-o zonă de expoziție unde se puteau efectua gogoși. În raport se arată următoarele: „Comisarii audiați de către managerul echipei, domnul Kaj Lindstrom, la ora 18:00 în data de 23 octombrie 2022. El și-a cerut scuze că pilotul nu a putut participa la întâlnire, dar a avut o convorbire telefonică cu pilotul pentru a obține explicațiile sale”.

    „Managerul echipei a declarat că pilotul a văzut cum o mașină precedentă a început cu lansarea în zona podiumului și a crezut că aceasta era o zonă de expoziție pregătită pentru a efectua gogoși. Dar aceste gogoși de sărbătoare au avut un cost, deoarece arbitri le-au declarat un „act nesigur”. Managerul echipei și-a cerut scuze pentru acest incident. Cu toate acestea, comisarii iau act de faptul că, în conformitate cu articolul 34.1.3 din Regulamentul Sportiv al FIA WRC 2022, conducerea de expoziție poate fi efectuată numai atunci când este permisă de regulamentul suplimentar al raliului”.

    „Acest lucru nu a fost cazul aici, nici în regulamentul suplimentar, nici într-un buletin. Comportamentul de conducere, pe care Comisarii Sportivi îl consideră conducere de expoziție, a reprezentat în acest caz un act nesigur”. Comisarii au acordat, de asemenea, o penalizare de cinci secunde lui Dani Sordo de la Hyundai Motorsport, după ce s-a constatat că Hyundai Motorsport i20 N al său a efectuat o amplificare hibridă ilegală în timpul PowerStage-ul de la finalul raliului.

    Sebastien, Ogier

    S-a constatat că mașina lui Dani Sordo a produs un boost hibrid de 0,08kJ fără o regenerare validă. Mașinile Rally1 trebuie să regenereze 30kJ de energie înainte de a putea administra un boost hibrid prin intermediul pedalei de accelerație. „Reprezentantul concurentului a explicat că, după lansarea de start din SS19, mașina a făcut un boost de 0,08kJ fără o regenerare validă, ceea ce se datorează latenței în sistemul de comunicare și frânării excepțional de puternice”, se arată în raportul comisarilor.

    „Deoarece această problemă nu a mai apărut niciodată înainte (de asemenea, nici în timpul testelor), echipa nu a avut nicio idee că acest lucru se poate întâmpla. Managerul echipei Pablo Marcos a declarat că această greșeală este posibil de evitat pe viitor. Comisarii au considerat că, deși avantajul de performanță a fost neglijabil, nu a fost respectată valoarea minimă de 30kJ de regenerare pentru a avea un boost suplimentar. Prin urmare, au decis să impună penalizarea de mai sus, considerând, de asemenea, că este responsabilitatea concurentului să asigure conformitatea mașinii în orice moment”.

    Penalizarea a dus la pierderea de către Dani Sordo a punctului bonus de campionat obținut pentru că a terminat pe locul cinci în etapa Power Stage, dar acest lucru nu a avut o influență asupra rezultatului și spaniolul și-a păstrat locul cinci la general.

    • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Red Bull Content Pool

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss