More

    Latest Posts

    Schimbările de aripi din F1 care ajută Alpine să țintească Mercedes

    Alpine F1 se impune rapid ca o echipă obișnuită în prima linie a bătăliei din spatele primelor trei echipe din Formula 1 și, în unele momente, se află chiar la mică distanță de Mercedes AMG F1.

    Forma a venit ca urmare a unei dezvoltări destul de intense în acest sezon, care i-a ajutat pe Fernando Alonso și Esteban Ocon să continue să aducă puncte – și chiar să obțină ocazional performanțe deosebite.

    Clasarea lui Esteban Ocon în top cinci în Austria și victoria lui Fernando Alonso de pe ultima poziție a grilei de start, care i-ar fi putut aduce locul șase, reprezintă o dovadă a potențialului pe care îl are A522 și a ridicat optimismul pentru următoarele curse. Ritmul de pe Red Bull Ring a fost ajutat de o nouă aripă spate, care s-a bazat pe selecția de patru opțiuni diferite de forță de apăsare pe care a rulat deja până acum în acest sezon. Aparent, acest nou design se situează între ofertele de forță de apăsare medie și mare pe care le-a folosit deja.

    Alpine, Mercedes

    Faptul că echipei Alpine F1 a ales încă o iterație este poate un indiciu al câștigurilor solide pe care le-a obținut, în special atunci când diferitele versiuni sunt asociate cu aripa de braț. În timp ce anterior Alpine F1 a preferat un design mai plat al avionului principal, a optat pentru o secțiune centrală mai adâncă și o porțiune exterioară mai puțin adâncă (partea superioară dintre cele două în imaginea de mai jos). Acest lucru a dus, de asemenea, la modificarea secțiunii exterioare a clapetei superioare și a tranziției plăcii de capăt, cu un decupaj modificat considerabil în consecință (a se vedea linia galbenă pentru comparație).

    Alpine F1 s-a alăturat, de asemenea, echipei Alfa Romeo F1 în utilizarea unui pivot DRS în formă de lacrimă (încercuit), care, la fel ca și rivalul său, are o secțiune a pivotului montată pe partea clapetei, ceea ce înseamnă că există o linie de închidere care trece prin ea. Acest lucru înseamnă că, atunci când DRS este activat, o parte din pivotul în formă de lacrimă se ridică odată cu clapeta

    Împingerea actualizărilor în weekend-uri consecutive de curse:
    Echipa Alpine F1 a avut la dispoziție un pachet semnificativ de upgrade pentru cursa precedentă de la Silverstone, a cărui piesă centrală a fost o reproiectare a caroseriei laterale. În partea din față a sidepodului, decuparea a fost mărită, deoarece echipa a înfășurat caroseria chiar mai strâns decât înainte. Caroseria superioară a sidepodului a preluat canalul din suprafața superioară pe care Scuderia Ferrari l-a folosit la F1-75 încă de la începutul sezonului.

    Alpine, Mercedes

    Acolo unde echipa Alpine F1 a încorporat ceva mai multă versatilitate este în ceea ce privește branhiile de răcire, după cum se poate observa atunci când se compară configurația sa la ultimele două curse. La Silverstone, a folosit branșamente care au urmat conturul suprafeței superioare a crevasei sidepodului, în timp ce la Red Bull Ring acestea au fost absente. Panoul, pe umărul rotunjit acum mai înalt de deasupra, are mai multe deschideri cu care să respingă căldura creată în interior.

    Modificări Red Bull Racing:
    De asemenea, echipa Red Bull Racing a sosit în Austria cu câteva elemente noi care speră să îmbunătățească fereastră operațională a mașinii. Acest lucru vine după ce, la Silverstone, echipa a făcut deja o modificare semnificativă a aspectului caroseriei RB18. Aceasta s-a concentrat în principal în jurul unui nou capac al motorului care creează un raft și modifică comportamentul fluxului de aer pe măsură ce trece peste el, spre ieșirea de răcire și sub el în regiunea sticlei de cocs.

    Pentru Austria, echipa a făcut o modificare la coloana vertebrală a capacului motorului, eliminând o secțiune a caroseriei pentru a ajuta la respingerea căldurii generate în interior. Totuși, este o soluție care nu este în niciun caz un design nou, deoarece echipe precum Alpine F1 și Haas F1 au deja modele similare, ceea ce sugerează că Red Bull Racing ar fi putut fi inspirată de rivalii săi. De asemenea, echipa a revizuit și gardul interior al podelei, eliminând o parte din materialul din partea inferioară pentru a îmbunătăți performanțele pe o gamă de înălțimi de rulare.

    Alpine, Mercedes

    De asemenea, a fost efectuată o modificare la carenarea discului de frână față, care este o altă modificare dintr-un lung șir de optimizări pe care echipa le-a făcut deja la această componentă în acest sezon. Carenajul, care izolează discul de frână de volumul mare al tamburului de frână interior, are un impact asupra fluxului de aer și a căldurii respinse, astfel că echipa este dornică să le țină pe amândouă sub control.

    Limitările impuse de reglementările din 2022 înseamnă că fluxul de aer care traversează ansamblul trebuie să iasă acum printr-o ieșire orientată spre spate, montată pe partea interioară a gardului conductei de frână. Acest lucru a fost implementat pentru a împiedica echipele să arunce fluxul de aer prin fața roții și să anuleze munca depusă pentru a reduce cantitatea de “outwash” pe care echipele sunt capabile să o genereze, și care a fost un obiectiv de dezvoltare semnificativ pentru ele în epoca de reglementare anterioară.

    Urmărind progresul făcut de echipă de la stânga la dreapta, mai jos, echipa nu numai că a revizuit forma carcasei de-a lungul acestei perioade, dar a eliminat și necesitatea unei izolații suplimentare. Pentru a realiza acest lucru, a fost implementată o acoperire rezistentă la căldură, cu un tratament de suprafață aplicat atât pe carcasele discurilor, cât și pe etrier. Pentru a adăuga un ajutor suplimentar în ceea ce privește gestionarea căldurii și trecerea fluxului de aer în jurul discului, forma carcasei a fost modificată încă o dată pentru Austria, cu colțul superior extins.

    Alpine, Mercedes

    Aston Martin F1:
    O altă evoluție interesantă care a apărut la Marele Premiu al Marii Britanii și care va fi probabil studiată de rivalii săi a fost găsită pe Aston Martin F1 AMR22. Ca parte a unei modernizări destul de extinse la cursa sa de casă, echipa a adăugat o colecție de mici aripioare pe gardul interior al conductei de frână spate. Aceste aripioare vor modifica cursul fluxului de aer în momentul în care acesta este colectat între gard și peretele lateral al pneului, adăugând în același timp o sarcină locală nominală proprie.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss