Latest Posts

Schimbarea culturală anticipată la vârful motorsportului care încă nu a sosit.

Vizualizări: 27065

Schimbări implementat de FIA în gestionarea curselor de Formula 1 după controversata finală de la Abu Dhabi din noiembrie anul trecut, care păreau a fi schimbarea de cultură necesară pentru a restabili încrederea în guvernanța acestei serii.

Cu toate acestea, până în prezent, în 2022, inconsecvențele continue și o lipsă de transparență percepută continuă să creeze o frustrare generalizată. În cazul în care un prim-ministru se termină în controverse și acrimonie, următorul ocupant al funcției este bine sfătuit să se distanțeze de tulburările care au precedat. Aceștia vor dori să impună o filozofie diferită și să instaleze fețe noi pentru a dovedi că reprezintă calea corectă de urmat.

Este exact ceea ce încearcă în prezent candidații rămași în cursa pentru a deveni următorul lider conservator pentru a-l relegă pe Boris Johnson în paginile istoriei. Este, de asemenea, ceea ce FIA părea să pună în aplicare pe măsură ce 2021 intra în noul an. La trei zile după tumultuoasa decizie de titlu de la Abu Dhabi, organismul de conducere a emis o declarație foarte criticată. Aceasta suna astfel: „Evenimentele au generat în special neînțelegeri și reacții semnificative din partea echipelor de Formula 1, a piloților și a fanilor”.

Schimbari, FIA

Mulți au interpretat aceste cuvinte ca însemnând: „Noi nu am greșit cu nimic; este vina voastră că sunteți supărați”. A părut un act de acoperire a spatelui care nu a reușit să se implice în mod semnificativ în critici. Acest comunicat oficial a fost unul dintre ultimele acte care au venit sub conducerea lui Jean Todt. Două zile mai târziu, la 17 decembrie, Mohammed Ben Sulayem i-a succedat în funcția de președinte al FIA. Acesta era momentul pentru a o lua de la capăt și a reconstrui relațiile.

Primele semne erau foarte promițătoare în ceea ce privește F1. A fost anunțată o anchetă completă în Abu Dhabi și (deși nu este neapărat corect să sărbătorim acest lucru) poziția directorului de cursă Michael Masi a fost considerată nesustenabilă. Acesta a fost mutat în cadrul FIA – iar marți a fost anunțat că a părăsit cu totul organizația. Conducerea lui Ben Sulayem își lăsa amprenta. Dar acum suntem la șapte luni în 2022, șapte luni în primul său mandat, 11 curse în sezonul de Formula 1. Nu este cea mai mare dimensiune a eșantionului și acesta nu este noul rezident al Casei Albe care încearcă să obțină o lege de referință în primele 100 de zile.

Cu toate acestea, este dificil de spus că FIA este semnificativ diferită. De exemplu, Sebastian Vettel a primit o amendă de 25.000 de euro cu suspendare la Marele Premiu al Austriei de la sfârșitul săptămânii trecute, pentru că a plecat în trombă de la ședința de sâmbătă seara cu piloții. Se pare că frustrările sale au avut la bază limitele pistei și cerințele de intrare la boxe. Nu a pedalat pe propria agendă, ci mai degrabă a lucrat pentru îmbunătățirea seriei, abordând subiecte care au provocat în mod repetat supărare în 2022.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Schimbari, FIA

Regulile nu s-au schimbat aici de la Jean Todt la Ben Sulayem. Sebastian Vettel a ieșit din cursă – ca Ayrton Senna la Suzuka în 1990 – ceea ce înseamnă că a fost pus la punct și că i s-a aplicat pedeapsa sistematică. Cu toate acestea, ridică totuși întrebări. Mick Schumacher a declarat că întâlnirea „se învârte în cerc”. Așadar, de ce a fost nevoie pentru ca Sebastian Vettel să ajungă la capătul răbdării? Vorbind despre subiectul mai larg al consecvenței din partea directorilor de cursă, Max Verstappen a spus: „Nu am avut timp să mă gândesc la asta: Slujba lor este mai mult despre a lucra cu piloții în loc să îți păstrezi poziția și să fii doar încăpățânat”.


GP24 PronoContest este în sfârșit gata.

Jocul conceput de GP24 Media constă în prezicerea primelor 10 rezultate în competițiile dumneavoastră preferate de motorsport. Pentru restul sezonului 2022 ne vom concentra pe sezonul actual al Formulei 1. Din 2023 vom adăuga și alte competiții în campionate separate.

Vizitați site-ul GP24 PronoContest făcând click pe imaginea de mai jos și citiți totul despre joc, cum ar fi regulile și premiile care pot fi câștigate pentru fiecare cursă și, bineînțeles, marele premiu pentru cel mai mare total de puncte obținute pe parcursul sezonului. Succes!!!

Schimbari FIA


„Vrem să facem lucrurile mai bune pentru toată lumea și nu e ca și cum am lupta pentru noi înșine”. A simțit Sebastian Vettel că a existat o lipsă generală de concesii, poate din cauza „încăpățânării”? Conturile fac să se înțeleagă că reacția sa a venit din cauza faptului că FIA nu este receptivă la disensiuni.

Și nu a fost vorba doar de amendă. Raportul privind incidentul a fost însoțit de următoarea declarație: „Piloții de la acest nivel sunt modele pentru toți piloții din întreaga lume și, în opinia comisarilor, Vettel nu a reușit să se ridice la înălțimea acestui standard în acest caz”. În ochii organismului de conducere, în acel cadru, el nu a acționat ca un exemplu pentru tinerii piloți, arătând modul corect de a se comporta.

Schimbari, FIA

Acest lucru sporește îngrijorarea. În timp ce justificarea din partea FIA se referă la incidentul lui Vettel în mod specific la „acest caz”, aceasta nu oferă o carte de ieșire din închisoare pentru a pune sub semnul întrebării statutul său de model de urmat. Făcând un pas înapoi, acest lucru este în total dezacord cu eforturile sale de a sensibiliza publicul cu privire la criza climatică, de a se implica în dezbateri prin apariția la Question Time, de a vizita tineri infractori sau de a condamna comportamentele detestabile de pe marginea pistei.

Numirea lui Vettel ca model de urmat a sosit în cele două săptămâni în care au apărut videoclipuri în care triplul campion Nelson Piquet Sr. și juniorul Red Bull Juri Vips foloseau insulte rasiste. Este evident cine este modelul de urmat din acest trio. Deși evenimentele nu au legătură în sine, nu înseamnă că există într-un context complet diferit unul de celălalt.

În timp ce nu trebuie să existe o imagine în stil BT Sport cu Peter Walton în studio de fiecare dată când un pilot primește o penalizare, în prezent, foarte puține lucruri au fost spuse în legătură cu echivalentul VAR pentru a explica modul în care acesta face o diferență semnificativă.

Schimbari, FIA

Apoi, mai sunt și schimbările făcute în echipa de conducere a cursei. Logica din spatele trecerii la doi directori de cursă este destul de solidă. Pe măsură ce calendarul crește, iar presiunile cresc, este absolut rezonabil să se împartă sarcinile de lucru. Acest lucru va permite, în mod natural, apariția unor neconcordanțe în aplicarea regulilor. Eroarea umană este de înțeles.

FIA a gândit cu anticipație în acest caz. Pentru a ajuta directorii de cursă și pentru a contribui la asigurarea unui anumit grad de uniformitate, raportul privind Abu Dhabi a recomandat înființarea unei săli de control virtual al cursei (de exemplu, un arbitru asistent video în fotbal). Aceasta ar acționa „ca o rezervă în afara circuitului… va ajuta la aplicarea regulamentelor sportive folosind cele mai moderne instrumente tehnologice”.

De atunci, am auzit foarte puține lucruri despre el. Sâmbăta trecută a fost un Tweet de la FIA. Acesta a explicat că Centrul de operațiuni la distanță cu sediul la Geneva „a sprijinit operațiunile de pe circuit de la începutul sezonului… FIA va continua să își dezvolte capacitățile”. Spre deosebire de fotbal, o cursă nu poate fi întreruptă în timp ce se rezolvă un incident. Prin urmare, acest sistem are mai degrabă rolul de a furniza date suplimentare pentru comisari decât de a rezolva definitiv disputele pe moment.

Schimbari, FIA

Este încă în fază incipientă, iar VAR continuă să se confrunte cu mari limitări, așa că puțini se așteaptă la perfecțiune imediat. Dar au existat cel puțin două exemple în care comisarii au fost trași pe sfoară la Red Bull Ring pentru probleme pe care date suplimentare ar fi trebuit să le amelioreze. În primul rând, Sergio Perez a depășit limitele pistei în Q2 pentru a avansa în lupta pentru Pole Position în detrimentul lui Pierre Gasly. Apoi, toți timpii săi din Q3 au fost șterși atunci când indiscreția a fost în cele din urmă investigată.

Doi, penalizarea discutabilă pe care a primit-o George Russell pentru contactul său de duminică cu Perez, pilotul Mercedes argumentând că acesta depășise deja complet bordura interioară și că nu prea avea capacitatea de a mai lăsa loc. În timp ce nu trebuie să existe o imagine în stil BT Sport cu Peter Walton în studio de fiecare dată când un pilot primește o penalizare, în prezent, foarte puține lucruri au fost spuse în legătură cu echivalentul VAR pentru a explica modul în care acesta face o diferență semnificativă. Poate că această ambiguitate a jucat un rol în frustrarea piloților, a echipelor și a fanilor din cauza inconsecvenței.

Acesta este un domeniu care poate fi îmbunătățit. Chiar dacă au fost mai degrabă directori de cursă decât comisari, Michael Masi și regretatul său predecesor-mentor Charlie Whiting nu au luat toate deciziile corecte. Dar, după o cursă, s-au oferit presei pentru a fi chestionați. Explicațiile lor au oferit un grad de responsabilitate și transparență în fața publicului. Niels Wittich și Eduardo Freitas, însă, încă nu s-au întâlnit în mod oficial cu presa. În timp ce acest lucru le oferă un grad rezonabil de protecție împotriva vitriolului la care este supus Masi și elimină un element care ar putea fi considerat o distragere a atenției, limitează accesibilitatea și înțelegerea.

Schimbari, FIA

Permite să existe o percepție evitabilă că nu sunt interesați să asculte și să se implice în opiniile celorlalți. Acesta trebuia să fie un nou capitol pentru F1 și pentru guvernanța sa. Dar, la fel ca în cazul declarației fanilor condusă de Jean Todt după Abu Dhabi, există încă un iz de „My way or the Highway”. Trebuie să existe mai multe dovezi semnificative de introspecție și colaborare. Până atunci, nu se poate spune că s-a produs schimbarea culturală dorită. Până în prezent, pentru această nouă eră a FIA, se pare că este vorba de un caz de „întâlnește noul șef, la fel ca vechiul șef”.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss