Latest Posts

Sainz și Leclerc aduc Ferrari în fruntea antrenamentelor libere de vineri din Texas.

Vizualizări: 14398

Carlos Sainz i-a devansat pe rivalii din Formula 1, Max Verstappen și Lewis Hamilton, într-o primă sesiune de antrenamente cu steag roșu înaintea Marelui Premiu al Statelor Unite din 2022, în condițiile în care cinci echipe au aliniat piloți de înlocuire.

În ciuda a două încercări de a rula cu un set proaspăt de pneuri soft, cele mai rapide, spre finalul orei de pe circuitul din Austin, dublul campion Max Verstappen nu a reușit să detroneze Scuderia Ferrari-ul lui Carlos Sainz. Acest lucru i-a permis spaniolului să stea la 0,22 secunde, deoarece coechipierul Scuderiei, Charles Leclerc, nu a participat la sesiune pentru a-i face loc debutantului F1 și campionului FIA F3 2019, Robert Shwartzman.

Între timp, Lewis Hamilton a ghidat modelul Mercedes AMG F1, W13 cu ultimul pachet de actualizare majoră a sezonului până pe locul trei, în fața lui Lance Stroll, care a condus o demonstrație competitivă pentru Aston Martin F1. Echipele Aston Martin F1 și AlphaTauri au dat startul sesiunea, Sebastian Vettel stabilind primul timp la 1m42,625s, în timp ce primele tururi au fost împărțite între toate cele trei compoziții de pneuri.

Sainz, Leclerc

Esteban Ocon a fost cel mai rapid pilot pe C3 medium cu pereți galbeni, în timp ce Carlos Sainz și-a semnalat intențiile cu un 1m41,381s pe pneuri C4 SOFT, înainte de a fi depășit de Sergio Perez – care are o scădere de cinci locuri pe grilă pentru că a luat al cincilea motor cu combustie internă din acest an. Cu toate acestea, primele curse au fost întrerupte de o acroșare a fostului pilot Alfa Romeo F1 Antonio Giovinazzi, care a adus steagurile roșii după numai șapte minute, când a izbit Haas F1-ul în barierele TecPro la al doilea tur de circuit, în timp ce îl înlocuia pe Kevin Magnussen.

În timpul schimbării de direcție stânga-dreapta de mare viteză prin virajele 5 și 6, italianul a pierdut partea din spate și s-a rotit cu spatele pe pistă înainte de a se lovi de zid. În cele din urmă, el a scos mașina și a adus VF-22 cu aripa față avariată înapoi în garaj. Un ambreiaj supraîncălzit și o probabilă schimbare a cutiei de viteze au însemnat că Antonio Giovinazzi nu a putut lua parte la restul sesiunii – toate acestea în timp ce echipa Haas F1 continuă să evalueze un coechipier pentru Kevin Magnussen pentru 2023.

După interludiul de patru minute, Max Verstappen a rămas la forma din 2022, aprinzând ecranele de cronometrare cu primul său tur rapid, În timpul în care a înregistrat un tur de 1m38.272s cu modelul Red Bull Racing RB18 încălțat cu pneuri SOFT. Carlos Sainz a ripostat cu un 1m37.462s la jumătatea sesiunii, înainte ca Max Verstappen să iasă din nou în evidență, până când o mare parte a plutonului a revenit la boxe pentru a crea o acalmie.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sainz, Leclerc

Sebastian Vettel a folosit acest timp în mod eficient pentru a despărți perechea din frunte pe locul doi, în timp ce Carlos Sainz s-a oprit pentru evaluarea daunelor după ce a pierdut caroseria când a atins bordurile în primul sector. În apropierea ultimei treimi a orei, Lewis Hamilton a închis W13 – care prezintă aripi față și spate revizuite plus o podea modificată – la 0,2s de Max Verstappen. Dar, cu 16 minute înainte de final, Carlos Sainz a fost cel mai rapid pentru ultima dată, când a parcurs F1-75 în 1m36,867s pentru a conduce sesiunea cu două zecimi peste Max Verstappen, Lewis Hamilton terminând cu 1m37,332s.

Lance Stroll, care a fost deosebit de puternic în sectorul doi pentru a ocupa pentru scurt timp prima poziție a sesiunii cu 20 de minute înainte de final, a fost mutat pe locul patru, dar a ținut la distanță Red Bull Racing-ul lui Sergio Perez – mexicanul fiind la 0,4s în urma lui Max VerstappenFernando Alonso, care a rezistat la o alunecare masivă la ieșirea din ultimul viraj, a condus Alpine F1 în al șaselea loc, peste George Russell, Pierre Gasly și Lando Norris.

Sebastian Vettel a completat top 10 în fața lui Esteban Ocon, Zhou Guanyu și Alex Albon – pilotul Williams Racing luptându-se cu un caracter subvirajator considerabil al modelul Williams Racing FW44 în prima parte a turului. Yuki Tsunoda a rulat pe locul 14 în fața lui Mick Schumacher și a celui mai rapid debutant Robert Shwartzman, care a fost al 16-lea în fața lui Alex Palou. Campionul IndyCar din 2021 a schimbat cu Daniel Ricciardo la McLaren F1, dar s-a limitat la curse lungi pe pneuri MEDIUM și nu a montat niciodată un set de pneuri SOFT.

Sainz, Leclerc

Theo Pourchaire de la echipa Sauber F1 a fost al 18-lea peste Logan Sargeant, americanul înlocuindu-l pe Nicholas Latifi în Williams Racing pentru cursa de acasă, în timp ce Antonio Giovinazzi a închis rândurile cu un timp de 1m43,063s stabilit la începutul sesiunii înainte de a ieși cu mașina Haas F1 în decor.

Rezultatele primei sesiuni de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Statelor Unite:

Sainz, Leclerc

Charles Leclerc, de la Scuderia Ferrari, a fost cel mai bun în a doua sesiune de antrenamente pentru Marele Premiu al Statelor Unite din 2022 al Formulei 1, unde timpii au fost practic lipsiți de semnificație, deoarece sesiunea a fost dedicată testelor pentru pneurile Pirelli din 2023.

Charles Leclerc a fost unul dintre cei trei piloți care au rulat două dintre compozițiile Pirelli 2022 – alături de Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo – deoarece a stat în afara FP1 cu Robert Shwartzman la volanul F1-75, ca parte a antrenamentelor pentru începători impuse de regulamentul 2022.

În timp ce restul plutonului a completat planurile de rulare stabilite dictate de Pirelli pe două dintre compozițiile sale prototip pentru anul viitor – date echipelor în alocare “oarbă”, piloții fiind obligați să ruleze ambele tipuri, dar fără să știe care era care în timpul rulării – acel trio a stabilit în mod corespunzător cei mai rapizi timpi ai sesiunii. Ei au avut la dispoziție 35 de minute pentru a se pune la punct pentru prima oară pe circuitul de la Austin în 2022, înainte de a se alătura apoi colegilor lor pe cauciucul nemarcat.

Sainz, Leclerc

Acesta este din capătul mai dur al gamei Pirelli 2023, compușii moi fiind testați în sesiunea FP2 pentru GP-ul Mexicului de weekendul viitor, după ce testele respective au trebuit să fie abandonate la evenimentul umed din Japonia de data trecută. Valtteri Bottas a condus plutonul la ieșirea de la boxe pentru începutul sesiunii prelungite de 90 de minute, cu Daniel Ricciardo în urmă – cei doi fiind înlocuiți de Theo Pourchaire și Alex Palou la Alfa Romeo F1 și, respectiv, McLaren F1 în FP1.

Rulând cu pneurile medium 2022, Valtteri Bottas a stabilit reperul la 1m40.655s, înainte ca Daniel Ricciardo să îl devanseze cu 1m40.474s, folosind de asemenea pneurile cu pereți galbeni. După cinci minute, Charles Leclerc i-a întrecut pe amândoi cu prima sa cursă – folosind pneurile soft 2022 – pentru a ajunge pe primul loc cu 1m38.856s. El a fost detronat pentru scurt timp de coechipierul său Carlos Sainz, care a rulat de la început cu prototipuri, deoarece a fost primul în FP1, înainte ca Charles Leclerc să-și restabilească locul în fruntea timpilor cu un 1m37.614s pentru a-și încheia runda încălțată cu softuri.

După un drum rapid la boxe pentru a trece la pneuri medium, Charles Leclerc a stabilit cel mai rapid timp al FP2 chiar înainte de expirarea celor 15 minute – 1m36,810s. Imediat după aceea a intrat la boxe și, după un stagiu de aproape 10 minute în garajul Scuderia Ferrari, și-a completat timpul permis cu pneurile 2022, completând un rulaj cu combustibil mare, timpii săi fiind cu aproximativ cinci secunde mai lenți decât cel mai bun timp personal.

Sainz, Leclerc

Acest lucru reproduce o sesiune tipică de FP2, dar, având în vedere că această sesiune a început cu trei ore mai târziu decât ora de start a cursei de duminică, ora 14:00, condițiile nu au fost complet comparabile. În timp ce Charles Leclerc făcea acest lucru, Valtteri Bottas și Daniel Ricciardo își terminaseră rularea pneurilor 2022 pe un plan de contra-run – trecând de la mediile la softuri.

Daniel Ricciardo l-a devansat pe Carlos Sainz pentru a rula al doilea la 0.817s în urma lui Charles Leclerc cu 23 de minute pe tabelă, urmat la câteva secunde mai târziu de Valtteri Bottas, care a înregistrat un timp cu doar 0.029s mai lent la primul său zbor cu pneuri SOFT. Cinci minute mai târziu, la o treime din distanța parcursă, Valtteri Bottas a făcut un alt tur de circuit excelent pentru a-l depăși pe Daniel Ricciardo și pentru a ocupa locul doi în spatele lui Charles Leclerc – cu 0,715s mai lent decât pilotul echipei Scuderia Ferrari.

Carlos Sainz a fost în fruntea piloților care au rulat doar cu noile pneuri prototip, printre care s-au numărat Kevin Magnussen și Nicholas Latifi, în ciuda faptului că și această pereche a stat în afara FP1, echipele Haas F1 și Williams Racing alegând să rămână la un plan de rulare doar cu pneuri 2023. Acesta a fost dictat de Pirelli și a fost compromis de patru curse – două teste de “performanță” cu o încărcătură de combustibil de 20 kg și două stinturi de cursă lungă, mașinile pornind cu 100 kg de combustibil.

Sainz, Leclerc

Cei mai rapizi timpi ai rulajelor de performanță – cinci tururi în total, cu trei tururi de împingere necesare de fiecare parte a tururilor de ieșire și de intrare – au fost înregistrați în primul stint, cu timpul de 1m38,763s al lui Carlos Sainz, care l-a plasat pentru scurt timp cel mai rapid, apoi a fost depășit de timpul de 1m38,232s. Carlos Sainz a fost urmat de Mick Schumacher, Lando Norris și Max Verstappen, iar Lewis Hamilton, Pierre Gasly și Sergio Perez au completat top 10.

După ce au fost efectuate cele două curse de performanță de cinci tururi, piloții au fost apoi nevoiți să efectueze două stinturi de 8 tururi cu un nivel de combustibil mai ridicat. Timpii obținuți cu acest nivel de combustibil au fost cu aproximativ 4-5 secunde mai mici decât cei obținuți cu nivelul inferior. O altă parte a testului a inclus temperaturile mai scăzute ale păturii pentru pneuri, care vor fi obligatorii pentru 2023 – 50°C, față de nivelul actual de 70°C, și înaintea unei interdicții planificate pentru încălzirea pneurilor, care va intra în vigoare în 2024.

Acest lucru ar fi putut foarte bine să fie un factor în numărul mare de greșeli la care s-a asistat vineri în timpul FP2, mai mulți piloți având alunecări luride la ieșirea din viraje cu pneurile modificate pentru anul viitor, despre care se înțelege că au modificări subtile de design mai degrabă decât o ajustare totală din partea Pirelli.

Sainz, Leclerc

Aceste modificări includ asigurarea faptului că pneurile din 2023 nu au caracteristica de subvirare la viteză redusă de care piloții nu s-au bucurat pe varianta actuală. Fernando Alonso a avut o mare pocnitură la ieșirea din virajul 1 – ac de păr la stânga în urcare de la începutul turului Austin – și din virajul 11 care rulează pe linia dreaptă din spate.

Rezultatele celei de-a doua sesiuni de antrenamente libere pentru Marele Premiu al Statelor Unite:

Sainz, Leclerc

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss