More

    Latest Posts

    Sainz, Leclerc și Verstappen se luptă pentru gloria de sâmbătă în Austria. (FP2 și cursa Sprint)

    Carlos Sainz l-a devansat cu o mică diferență pe Charles Leclerc pentru a completa un 1-2 al Scuderiei Ferrari în fața lui Max Verstappen de la Red Bull Racing în a doua sesiune de antrenamente înaintea cursei de sprint din 2022 a Marelui Premiu al Austriei din Formula 1.

    Spaniolul a obținut o diferență subțire de 0,05s față de coechipierul său, în timp ce perechea de la Scuderia Ferrari a dominat, de asemenea, numărul de tururi – combinând pentru a acumula peste 80 de tururi de date înainte de cursa de sâmbătă. Câștigător al Pole Position-ului pentru cursa de sprint, Max Verstappen, între timp, a fost mai aproape de două zecimi în urma timpilor de cap de afiș, dar a părut să demonstreze cel mai impresionant ritm pe cursă lungă, pilotul echipe Alpine F1, Esteban Ocon devansându-l pe coechipierul său Sergio Perez.

    A fost cu 25 de minute din ora rămasă de parcurs că piloții Scuderia Ferrari au urcat spre vârful ecranelor de cronometrare, în timp ce au montat un set de pneuri C5 SOFT, cele mai rapide disponibile. Charles Leclerc a trecut pe linia de cronometrare în 1m08.660s pentru a se situa provizoriu cel mai rapid și nu avea să se îmbunătățească de acolo, deoarece a pierdut 0.9s în următoarele câteva tururi pentru a evalua durabilitatea pneului SOFT.

    Sainz, Leclerc

    Cu 18 minute înainte de final, apoi Carlos Sainz a stabilit reperul sesiunii, completând turul de 3,68 km în 1m08,610s pentru a găsi cinci sutimi peste Charles Leclerc și a fi primul în clasamentul timpilor. El a fost la doar două tururi de Charles Leclerc, 40 față de 42, dar va începe cursa de sprint de pe locul trei, la un loc în spatele coechipierului său, monegascul fiind eclipsat în calificări de Max Verstappen pe final.

    Campionul în exercițiu a încheiat sesiunea pe locul al treilea, fiind la 0,168s în urma celui mai rapid pilot al Scuderiei Ferrari, Max Verstappen încheind antrenamentele pe circuitul de casă al Red Bull Racing cu un timp de 1m08,778s. Mexicanul va lua startul în cursa de sprint de pe locul 13, după ce timpii săi din Q3 au fost șterși din cauza unei încălcări a limitelor de pistă în Q2, care l-a împiedicat pe Pierre Gasly să ia parte la lupta pentru Pole-Position la cursa de sprint.

    George Russell, singurul pilot care a adoptat cel mai lent pneu hard, a fost clasat al șaptelea. Coechipierul său de la Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton, a fost al nouălea, în spatele fostului său coechipier Valtteri Bottas, septuplul campion apărând abia după ce au mai rămas doar 14 minute, ca o moștenire a accidentului său puternic din Q3. Lewis Hamilton a stabilit un singur tur rapid pe pneuri SOFT, înregistrând un timp de 1m09.350s și terminând al nouălea în fața lui Lando Norris, pilotul echipei McLaren F1 recuperând timpul pierdut în urma problemelor sale cu frânele din Q2.

    Sainz, Leclerc

    Lance Stroll l-a devansat pe Pierre Gasly, în timp ce Sebastian Vettel a avut al 13-lea timp – sesiunea sa incluzând o trecere peste bordura zimțată de la marginea ultimului viraj pentru a pierde o bucată de fibră de carbon. Zhou Guanyu a fost al 14-lea cel mai rapid, devansându-i pe Mick Schumacher, Alex Albon și Daniel Ricciardo, în timp ce Kevin Magnussen, Yuki Tsunoda și Nicholas Latifi au fost în spate.

    Rezultatele Antrenamentelor Libere 2 din Marele Premiu al Austriei:

    Sainz, Leclerc

    Max Verstappen a obținut victoria în cursa de sprint dinaintea Marelui Premiu al Austriei din 2022 din Formula 1, în timp ce Charles Leclerc s-a impus în cele din urmă în lupta pentru locul doi dintre piloții Scuderiei Ferrari.

    Pilotul de la Red Bull Racing a trebuit să se apere în virajele 1 și 3 în fața unei amenințări inițial puternice din partea piloților de la Scuderia Ferrari, dar pe măsură ce Charles Leclerc și Carlos Sainz au mers roată la roată, campionul în exercițiu a reușit să se distanțeze spre un triumf relativ lin. Startul a fost întârziat și a fost solicitat un tur de formare suplimentar atunci când Zhou Guanyu a pierdut momentan tracțiunea la ieșirea din ultimul viraj, în drumul său spre grilă, când motorul Alfa Romeo F1 al mașinii sale s-a oprit pentru scurt timp.

    El a reușit să regăsească tracțiunea și să se îndepărteze, dar nu înainte de a fi eliminat un tur din 24. Acest lucru s-a întâmplat după ce Fernando Alonso – care trebuia să se alinieze al optulea – a fost nevoit să plece de la boxe când mașina sa Alpine F1 nu a pornit pe grilă din cauza unei probleme tehnice pe care echipa încă nu a identificat-o. Regulamentul care permite ca mașina să nu poată fi atinsă cu trei minute înainte de start a însemnat că Fernando Alonso a fost lăsat în cărucior și cu păturile de cauciucuri. În ciuda posibilității de a lua startul din pitlane, dublul campion nu ar fi luat deloc parte la cursa de sprint.

    Sainz, Leclerc

    După această întrerupere, Charles Leclerc a fost cel care s-a bucurat de o lansare marginal mai bună pentru a-l forța pe Max Verstappen să tragă pe linia interioară și să-l strângă pe pilotul Scuderiei Ferrari mai aproape de zidul boxelor. Munca defensivă a pilotului de la Red Bull Racing a dat roade în mod corespunzător, deoarece Max Verstappen a intrat în virajul 1 la dreapta în frunte, dar o linie compromisă i-a permis lui Carlos Sainz, care a pornit al treilea, să amenințe.

    Cu Charles Leclerc luptându-se cu Max Verstappen, Carlos Sainz a primit spațiu pentru a plonja în față în primul viraj, iar o ieșire puternică i-a permis spaniolului să își mute Ferrari-ul la exterior și să încerce o depășire. El și-a pus nasul în fața lui Max Verstappen în zona de frânare a virajului 3, dar la exterior și în afara liniei de raliu, a ieșit în afara cursei, iar apoi supravirarea ulterioară pe asfaltul mai puțin aderent i-a permis lui Charles Leclerc să accelereze mai repede și să recupereze locul doi cu o intrare în virajul 4.

    Lupte dintre piloții Scuderiei Ferrari i-au permis lui Max Verstappen să se desprindă inițial cu o jumătate de secundă, un avantaj pe care campionul în exercițiu l-a dublat apoi la finalul turului inaugural. Piloții Scuderia Ferrari au continuat să se dea la zaruri, Carlos Sainz părând să aibă un avantaj de ritm timpuriu pentru a încerca să îl devanseze pe Charles Leclerc pe exteriorul virajului 3 spre 4, mașina roșie părând să frece.

    Sainz, Leclerc

    Cu perechea Scuderia Ferrari lăsată să se lupte, acest lucru l-a lăsat pe Carlos Sainz, care se blocase, să se oprească practic în timp ce era strâns spre zona de pietriș, oferindu-i, la rândul său, lui Max Verstappen un spațiu de respirație de două secunde. Max Verstappen a reușit să întindă picioarele mașinii sale Red Bull Racing pentru a mări diferența până la trei secunde, dar în ultimele tururi, Charles Leclerc a putut să parcurgă un tur cu o zecime sau două mai repede pentru a reduce treptat marja.

    Max Verstappen avea să se plângă de dificultățile sale pe pneurile MEDIUM, dar variația de ritm nu a fost suficientă pentru a oferi o amenințare, deoarece pilotul olandez a trecut în cele din urmă linia de sosire cu 1,6s avans pentru a-și extinde avansul în campionat la 44 de puncte – Charles Leclerc a luat punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Carlos Sainz a completat podiumul la 3.9s de coechipierul său, în timp ce George Russell s-a clasat al patrulea pe grila de start într-o după-amiază solitară, Mercedes AMG F1 W13-ul său primind reparații extinse după ce a fost lovit în ultimul viraj la sfârșitul Q3.

    Sergio Perez în mașina soră al echipei Red Bull Racing, care a pornit al 13-lea după ce timpii săi din Q3 au fost șterși pentru o încălcare a limitelor de pistă în finalul Q2, care inițial nu a fost detectată, a recuperat până pe locul cinci. Urcarea sa impresionantă a fost ajutată de o coliziune în primul viraj, în care AlphaTauri al lui Pierre Gasly a fost ridicat în aer și s-a învârtit. Pilotul francez, care a pornit de pe locul 10, s-a deplasat treptat spre stânga în timp ce se alinia la prima curbă la dreapta, dar în acest fel l-a lăsat pe Lewis Hamilton prins cu mașina Williams Racing a lui Alex Albon.

    Sainz, Leclerc

    Lipsa de spațiu a făcut ca partea din față-dreapta a lui Lewis Hamilton să intre în contact cu partea din spate-stânga a lui Pierre Gasly, ceea ce a făcut ca mașina acestuia să sară în aer și să se învârtă până la un eventual 15-lea loc. Sergio Perez a făcut, de asemenea, mișcări rapide asupra celor două mașini Haas înainte de a-l retrograda pe Esteban Ocon, singurul pilot rămas în Alpine F1 asigurându-și locul șase în fața lui Kevin Magnussen.

    Kevin Magnussen i-a luat de puțin măsura coechipierului de la Haas F1, Mick Schumacher, ceea ce l-a determinat pe german să ceară echipei sale ca danezul să-i verifice ritmul și să-i ofere asistență DRS. Acest lucru s-a întâmplat în timp ce Lewis Hamilton s-a lipit de spatele mașinii lui Mick Schumacher și și-a lipit nasul în mod repetat în virajul 3, la un moment dat părând să atingă roata spate-dreapta a lui Haas F1, în timp ce se lupta pentru a obține locul opt.

    Pilotul de la Mercedes AMG F1 nu a putut încă să treacă cu asistență DRS din cauza vitezei în linie dreaptă a lui Haas F1, dar Lewis Hamilton a trecut în cele din urmă cu o tracțiune bună la ieșirea din virajul 3. Mick Schumacher a lăsat suficient spațiu la iarbă pentru ca Mercedes AMG F1 W13 să ia poziția în virajul 3. Valtteri Bottas a folosit zarurile pentru a se apropia, dar nu a fost cu adevărat în luptă și s-a instalat pe locul 10. În ciuda faptului că Daniel Ricciardo a cerut să fie lăsat să treacă, Lando Norris a condus un McLaren F1 la final pentru locurile 11 și 12.

    Sainz, Leclerc

    Lance Stroll (cel mai bun alergător cu pneuri SOFT), Zhou Guanyu și Pierre Gasly au completat top 15 în fața lui Alex Albon, care a fost retrogradat pe locul 16 cu o penalizare de 5s pentru că l-a strâns de spațiu pe Lando Norris la ieșirea din virajul 3. În spatele lui Yuki Tsunoda și Nicholas Latifi, Sebastian Vettel i s-a alăturat lui Fernando Alonso în calitate de retras. Pilotul Aston Martin F1 a fost chemat la boxe în ultimul tur cu avarii, Sebastian Vettel derapând în exteriorul virajului 7.

    Rezultatele Cursa de Sprint din Marele Premiu al Austriei:

    Sainz, Leclerc

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss