Latest Posts

Sainz este cel mai rapid, iar Ferrari conduce Red Bull în FP1

Vizualizări: 12935

Carlos Sainz Jr. a devansat confortabil coechipierul său de la Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, și perechea Red Bull Racing, Sergio Perez și Max Verstappen, pentru a ocupa primul loc în prima sesiune de antrenamente înaintea Marelui Premiu al Australiei din 2022.

Sainz, Ferrari

În sesiunea de deschidere cu steag roșu de două ori, pe o pistă Albert Park revizuită și reasfaltată, Sainz a profitat de o ieșire prin pietriș a lui Charles Leclerc pentru a stabili ritmul cu un avans de peste jumătate de secundă. Spaniolul a zburdat la un timp de 1m19,806s pentru a spulbera, fără surpriză, recordul de tur existent stabilit pe configurația anterioară, 1m20,486s, înregistrat de Lewis Hamilton în drumul său spre pole în 2019.

Reperul de referință al lui Carlos Sainz pe un set de softs frecat a sosit la scurt timp după ce Charles Leclerc a terminat un start de antrenament, doar pentru ca pilotul monegasc să ruleze bine în virajul 1. Acolo a fost forțat să prindă un potențial spin și a trecut prin pietriș pentru a-și compromite pneurile și următorul tur de împingere, oferindu-i lui Carlos Sainz avantajul inițial, în timp ce Sergio Perez era în fața lui Max Verstappen.

Sergio Perez fusese primul pilot care a luat startul pe circuitul stradal temporar de la Melbourne, unde în 2020 cursa a fost anulată târziu, pe fondul a ceea ce era atunci izbucnirea și primul val de COVID-19.

Sainz, Ferrari

RB18 al mexicanului a fost echipat cu pneuri C5 soft și cu o grilă aerodinamică în spatele punții față pentru a evalua noile plăci de capăt ale aripilor. El a fost urmărit la ieșirea de la boxe de Valtteri Bottas și de o avalanșă de colegi cu pneuri C3 medii, conduși de Lando Norris, Zhou Guanyu și ambele Aston Martin, în timp ce Sebastian Vettel revine după ce a ratat primele două runde din Bahrain și Arabia Saudită în urma infecției cu COVID.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Lando Norris a fost primul pilot care a reușit să înregistreze un timp competitiv, pilotul echipei McLaren F1 înregistrând un timp de 1m25.009s după patru minute din prima oră. I s-a alăturat rapid MCL36-ul coechipierului său Daniel Ricciardo, australianul fiind la 0,13s pe teren propriu, în timp ce Valtteri Bottas a trecut linia de sosire la alte șase sutimi de întârziere la bordul modelului Alfa Romeo F1 C42.

Max Verstappen a urcat apoi în vârful ecranelor de cronometrare, deoarece a rulat inițial cu pneuri soft montate, la fel ca și colegul său de grajd Sergio Perez, pilotul olandez înregistrând un timp de 1m23.101s, în timp ce Charles Leclerc a bifat al patrulea loc cu pneuri hard. Dar pilotul de la Red Bull Racing a montat apoi Pirelli cu pereți roșii pentru a se distanța cu aproximativ 1,4s, Max Verstappen trecând linia de sosire în 1m21,625s după ce au trecut 11 minute.

Sainz, Ferrari

Charles Leclerc a reacționat pe pneuri hard cu pereți albi, oprind cronometrul cu doar trei zecimi mai lent, înainte ca Max Verstappen să găsească încă o jumătate de secundă și apoi încă două zecimi în turul următor pentru a reduce reperul la 1m20.909s. Acest lucru l-a plasat cu aproximativ nouă zecimi în fața lui Lando Norris, în timp ce Charles Leclerc a despărțit McLaren-urile pe locul trei.

Dar progresul lui Max Verstappen a fost întrerupt în curând când mașina sa a pierdut câteva bucăți de fibră de carbon când a trecut peste bordurile de ieșire din ultimul viraj. Acest lucru a declanșat un scurt steag roșu de 90 de secunde după 21 de minute pentru ca fibra de carbon să poată fi îndepărtată.

Carlos Sainz a reapărut pe pneuri dure pentru a cădea la doar 0,3s de Max Verstappen pe pneuri moi, în timp ce ultimul efort al lui Vettel pe C5 a fost la 0,7s în timp ce a urcat pe locul trei, peste Sergio Perez și Lewis HamiltonMax Verstappen s-a angajat apoi într-un alt tur de presiune cu pneuri moi pentru a câștiga câteva sutimi, îmbunătățind din nou cu 1m20.857s, dar a fost rapid depășit de un 1m20.825s de Charles Leclerc după 25 de minute – pilotul echipei Scuderia Ferrari, liderul clasamentului, trecând la C5s optimă.

Sainz, Ferrari

În timp ce protagoniștii de la Red Bull Racing și Scuderia Ferrari își schimbau locurile la vârf, Max Verstappen a extras un 1m20,626s de la mașina sa pentru a trece pe primul loc, înainte ca Charles Leclerc să riposteze cu un 1m20,377s pentru a doborî inițial recordul de tur. Carlos Sainz a coborât în scurt timp și mai mult, până la 1m20,325s, apoi gafa lui Charles Leclerc în virajul 1 i-a deschis calea lui Carlos Sainz pentru a-și îmbunătăți măsura de 1m19,806s, fără teama unei replici din partea rivalilor săi.

Cu Charles Leclerc limitat la 1m20.377s înainte ca perechea de la Scuderia Ferrari să încheie sesiunea cu un rulaj cu pneuri dure, Charles Leclerc săltând din nou prin pietriș, Sergio Perez a ajuns pe locul trei în final pentru a conduce atacul Red Bull Racing, deși la 0,5s de ritm. Max Verstappen a fost al patrulea peste Lando Norris și Esteban Ocon, în timp ce Lewis Hamilton a alergat până la al șaptelea peste Daniel Ricciardo și Fernando Alonso, pilotul Alpine F1 a greșit în virajul 3 pentru a ajunge și el pe pietriș.

Sainz, Ferrari

Valtteri Bottas a completat topul 10 în fața lui Yuki Tsunoda și George Russell de la AlphaTauri, în timp ce Sebastian Vettel a încheiat pe locul 13. Cvadruplul campion a fost nevoit să rateze ultimele 10 minute ale sesiunii, fiind cauza celui de-al doilea steag roșu. El a oprit la ieșirea din virajul 10 și a raportat o problemă la motor, deoarece, în scene care nu sunt diferite de începutul incendiului mașinii sale din testele de la Barcelona, a ieșit fum din spatele Aston-ului.

Promisiunea Haas de la începutul sezonului s-a întors doar cu locurile 18 și 20. Kevin Magnussen i-a luat măsura lui Mick Schumacher, în ciuda faptului că danezul care se întorcea în țară suferea de greață – lucru care nu a fost ajutat de faptul că a rămas fără drum în virajul 3, când s-a blocat și a trebuit să își controleze ritmul pentru ca mașina să nu lovească zidul.

Rezultatele Antrenamentelor Libere 1 din Marele Premiu al Australiei:

Sainz, Ferrari

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
  • Designul imaginii de copertă al partenerului nostru: F1 Glory
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss