Suporterii prezenți la Sachsenring au fost martorii unui lider al campionatului mondial în formă maximă. Jorge Martin a dat peste cap startul și apoi a fost de neoprit. Miguel Oliveira sărbătorește primul său podium pentru Trackhouse Racing.
Chiar înainte de sprintul MotoGP cu numărul 9 al sezonului, spectatorii de la Sachsenring au asistat deja la un spectacol demn de acest nume, inclusiv la o serie de accidente. Numai în calificările de vineri după-amiază, 10 vedete au zburat de pe prototipurile lor.
Din fericire, toți piloții, inclusiv cei care au căzut în virajul rapid Waldmann, au rămas nevătămați, cel puțin în măsura în care un pluton complet s-a aliniat la startul sprintului Sachsenring de sâmbătă.
Pentru prima dată de la înființarea echipei, piloții echipei Trackhouse, Miguel Oliveira și Raul Fernandez, s-au aflat pe prima linie a grilei de start. Un alt pole position a fost obținut de regele sprinterilor, Jorge Martin.
A doua linie a fost ocupată exclusiv de Ducati, cu campionul mondial Bagnaia, Alex Márquez și Franky Morbidelli. Maverick Vinales, care a dominat ziua de vineri în Saxonia, dar care a avut o cădere nervoasă în calificări, a plecat de pe locul 7 în sprintul de 15 tururi.
Marc Márquez, care nu s-a simțit bine din punct de vedere fizic, a fost mai puțin mulțumit de locul 13 pe grila de start, în timp ce Stefan Bradl, care l-a ținut pe Marc Márquez departe de un tur rapid în Q1 și a primit o penalizare pe grila de start pentru neatenția sa (care se aplică doar pentru GP-ul de duminică; nota redacției), a putut începe experiența sa de sprint de pe locul 21.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Campionul mondial a avut un start de vis. Pecco Bagnaia a accelerat de pe întreaga linie din față. Abia în spatele său, Oliveira, Martin și Fernandez și-au croit drum prin primul viraj. Liderul campionatului mondial a fost absolut la atac. La finalul primului tur, “Martinatorul” l-a prins mai întâi pe Oliveira și un tur mai târziu pe campionul mondial. Oliveira i-a urmat imediat exemplul, l-a depășit pe #1 și a pornit în urmărirea lui Jorge Martin.
Următorul Ducati Works condus de Enea Bastianini a avut, de asemenea, un start foarte bun. De pe locul nouă al grilei, “La Bestia” era deja pe locul patru în turul 3. În spatele său a fost primul decalaj. În Grupa 2, un Marc Márquez furtunos a încercat să ajungă și mai departe în față.
În timp ce Stefan Bradl se ocupa de Remy Gardner, pilotul înlocuitor de la Yamaha, și de cei doi colegi de la Honda, Mir și Nakagami, în spatele plutonului, cvartetul din față continua să se distanțeze. Morbidelli, aflat pe poziția a cincea, era la 2,5 secunde în spatele liderilor.
Favoritul publicului, Pedro Acosta, a făcut o cursă solidă, dar după o serie de lupte cu Raul Fernandez și Marco Bezzecchi, nu a reușit inițial să termine mai sus de locul 10.
Chiar în fața sa a fost Brad Binder, care a terminat pe locul opt și a primit o bătaie pe spate pentru că a avut cel mai bun KTM din pluton.
Cu trei tururi înainte de final, pilotul Pramac a reușit să se distanțeze ușor. Martin a intrat în ultimul tur în frunte, cu un avantaj de o secundă. Spaniolul a reușit astfel să se țină departe de orice dispută. “Martinatorul” câștigă la Sachsenring în fața surprinzătorului al doilea clasat, Miguel Oliveira. Pentru echipa americană Trackhouse-Aprilia, este sărbătoarea podiumului în premieră. Campionul mondial Pecco Bagnaia a terminat pe locul al treilea.
Locurile patru și cinci le-au revenit lui Enea Bastianini și Franco Morbidelli.
Marc Márquez l-a învins pe Maverick Vinales cu 0,003 metri la linia de sosire, într-o luptă finală spectaculoasă. În spatele lui Brad Binder, cel mai tânăr Márquez a luat punctul sprintului final pe locul nouă.
Pedro Acosta a trebuit să se mulțumească cu ultimul loc după o lungă excursie prin pietriș. Stefan Bradl l-a învins pe circuit pe pilotul works Joan Mir și a terminat pe un valoros loc 19.
Rezultate MotoGP Sachsenring, cursa sprint (6 iulie):
1. Jorge Martin (E), Ducati, 15 Runden in 20:18,904 min
2. Miguel Oliveira (P), Aprilia, +0,676 sec
3. Francesco Bagnaia (I), Ducati, +1,311
4. Enea Bastianini (I), Ducati, +1,458
5. Franco Morbidelli (I), Ducati, +5,600
6. Marc Marquez (E), Ducati, +6,281
7. Maverick Vinales (E), Aprilia, +6,284
8. Brad Binder (ZA), KTM, +9,061
9. Alex Marquez (E), Ducati, +9,201
10. Marco Bezzecchi (I), Ducati, +10,800
11. Jack Miller (AUS), KTM, +13,815
12. Fabio Di Giannantonio (I), Ducati, +13,960
13. Fabio Quartararo (F), Yamaha, +14,432
14. Raúl Fernandez (E), Aprilia, +15,329
15. Luca Marini (I), Honda, +15,430
16. Augusto Fernandez (E), KTM, +15,493
17. Johann Zarco (F), Honda, +16,205
18. Takaaki Nakagami (J), Honda, +20,321
19. Stefan Bradl (D), Honda, +23,733
20. Remy Gardner (AUS), Yamaha, +26,366
21. Joan Mir (E), Honda, +26,668
22. Pedro Acosta (E), KTM, +26,715
Clasamentul Campionatului Mondial după 17 din 42 de curse:
1. Martin, 212 Punkte. 2. Bagnaia 197. 3. Marc Marquez 146. 4. Bastianini 142. 5. Vinales 121. 6. Acosta 101. 7. Binder 101. 8. Di Giannantonio 92. 9. Aleix Espargaro 82. 10. Alex Marquez 63. 11. Bezzecchi 45. 12. Morbidelli 44. 13. Oliveira 41. 14. Raul Fernandez 40. 15. Quartararo 39. 16. Miller 32. 17. Augusto Fernandez 15. 18. Mir 13. 19. Zarco 12. 20. Rins 8. 21. Nakagami 8. 22. Pedrosa 7.
Campionatul Mondial al Constructorilor:
1 Ducati, 290 de puncte. 2nd Aprilia 165. 3rd KTM 156. 4th Yamaha 43. Locul 5 Honda 22.
Cupa Mondială pe echipe:
1. Ducati Lenovo Team, 339 de puncte. 2. Prima Pramac Racing 256. 3. Gresini Racing MotoGP 209. 4. Aprilia Racing 203. 5. Pertamina Enduro VR46 Racing Team 137. 6. Red Bull KTM Factory Racing 133. 7. Red Bull GASGAS Tech3 116. 8. Trackhouse Racing 81. 9. 9. Monster Energy Yamaha MotoGP 47. 10. LCR Honda 20. 11. Repsol Honda 13.
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.