Latest Posts

Russell cere ca FIA să se limiteze la un singur director de cursă în F1

Vizualizări: 49487

George Russell este de părere că FIA trebuie să se limiteze la un singur director de cursă și să aibă o mai mare responsabilitate pentru comisari, după ce vineri a avut loc o ședință aprinsă a piloților din Formula 1.

FIA l-a amendat pe pilotul Aston Martin, Sebastian Vettel, cu o amendă de 25.000 de euro cu suspendare, din cauza comportamentului său de vineri, în timpul ședinței de informare de la Red Bull Ring, în care se pare că au apărut tensiuni legate de modul în care sunt arbitrate cursele, ceea ce l-a făcut pe Sebastian Vettel să iasă nervos. De la începutul sezonului și de la concedierea fostului director de cursă Michael Masi, FIA a folosit doi directori de cursă, prin rotație între Niels Wittich și Eduardo Freitas.

Însă rotația a dus la punerea sub semnul întrebării a consecvenței deciziilor și a sancțiunilor, precum și la o oarecare incertitudine din partea piloților cu privire la regulile de cursă pe circuit. Vorbind după ce FIA a emis citația lui Sebastian Vettel, pilotul Mercedes AMG F1 și directorul GPDA, George Russell, a declarat că „trebuie să existe un element de consecvență” în decizii, observând că au existat “multe decizii sau manevre la limită” până acum în acest sezon.

Russell, FIA

Întrebat dacă rotația directorilor de cursă reprezintă o problemă, Russell a răspuns: „Da, sunt de acord că trebuie să rămânem cu un singur director de cursă. Trebuie să avem un pic mai multă consecvență în ceea ce privește arbitrajul. Ajungem la următorul eveniment și de multe ori comisarul de la evenimentul anterior nu este acolo. Așa că nu există responsabilitate, nu există explicații privind deciziile. Punem întrebări și este dificil să obținem un răspuns direct, pentru că aproape că se aruncă vina pe altcineva care nu este acolo. Așa că este complicat. Toată lumea are propriile interpretări”.

FIA a trecut la restructurarea operațiunilor de cursă în urma controversatului final al sezonului 2021, când Masi nu a reușit să implementeze cel puțin două articole din regulamentul sportiv, ceea ce a dus la repornirea de pe ultimul tur, în urma căreia Max Verstappen l-a depășit pe Lewis Hamilton pentru a câștiga campionatul.

Printre acestea se numără rotația între Wittich și Freitas, precum și introducerea unei noi camere de control virtual al cursei. Fostul adjunct al regretatului Charlie Whiting, Herbie Blash, s-a întors, de asemenea, la FIA în calitate de consilier principal. George Russell a recunoscut că nu a fost „deloc o sarcină ușoară” pentru oficiali, dar a subliniat necesitatea de a fi consecvenți. „Pe parcursul anului, o serie de piloți au comentat acest lucru”, a spus George Russell. „Cred că atunci când ai un singur director de cursă, lucrurile pot fi, în general, mai consistente”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Russell, FIA
Niels Wittich

Niels Wittich a fost director de cursă pentru majoritatea curselor din acest an și a părut să adopte o abordare mult mai strictă cu piloții în comparație cu anii precedenți. Acest lucru s-a extins la subiecte precum purtarea bijuteriilor sau a lenjeriei de corp corecte în mașină, ceea ce a dus la o oarecare frustrare din partea piloților. Limitele pistei au fost, de asemenea, un aspect pe care Wittich l-a aplicat mai strict, definind linia albă ca fiind marginea pistei.

„Este atât de dificil pentru noi, piloții, în acest moment, să judecăm o linie albă, nu poți simți o linie albă”, a spus George Russell. „În cursele cot la cot, dacă ești împins de pe traseu, îți vei ține piciorul înăuntru încercând să ataci finalul următorului viraj. Dar dacă acolo este o capcană de pietriș sau altceva care te va penaliza, ambii piloți vor aborda diferit”.

Întrebat dacă piloții s-au simțit ascultați de FIA, Russell a răspuns: “Ne simțim ascultați, dar ei nu pot schimba regulile săptămână de săptămână, atunci când un pilot spune că eu cred asta, că eu cred asta. „Ei trebuie să rămână la arme. Dar trebuie doar să fie aplicate în mod consecvent, trebuie să fie clare pentru noi toți. Sancțiunile trebuie să fie un pic mai consistente”.

Russell, FIA

„Acest lucru se va întâmpla doar dacă există consecvență din partea celor care supraveghează reglementările”. Șeful echipei Mercedes AMG F1, Toto Wolff, a declarat că a auzit că piloții „au fost frustrați de dezbaterea care are loc în legătură cu linia de intrare la boxe și unde ar trebui să fie”, în urma unei modificări a notelor de eveniment înainte de cursa de sâmbătă. „Asta este ceea ce am auzit, se încurcă în subiecte care probabil nu se află în top 50 de priorități”, a spus Toto Wolff. „Dar nu am fost acolo, așa că este un pic prin moara de zvonuri”.

• Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss