More

    Latest Posts

    Ruptura Red Bull-Porsche: Ce s-a întâmplat de fapt?

    OPINIE: Totul părea pregătit pentru ca Red Bull și Porsche să își unească forțele pentru sezonul 2026, înainte ca legătura dintre cele două părți să se întrerupă. La momentul respectiv părea o lovitură majoră pentru Formula 1 prin obținerea ambelor puteri ale Grupului VW, Audi și Porsche pentru 2026, Red Bull și Porsche au fost într-adevăr scutite de o relație potențial glacială.

    Perioada festivă este în general considerată ca fiind o perioadă în care trebuie să fii alături de prieteni și familie. Dar Red Bull probabil că apreciază să fie singură în acest moment. Mai bine așa decât să încerce să se zbată mai departe într-o relație în care există diferențe prea mari sau să caute un divorț. Cu toate acestea, în spatele unui set de uși glisante, acesta este un scenariu care a fost foarte aproape de a fi prezentat echipei campioane mondiale.

    În luna iulie a acestui an, toți ochii erau ațintiți asupra MP al Austriei. Având în vedere că Marele Premiu al Germaniei a dispărut din calendarul Formulei 1 după 2019, pe terenul de acasă al Red Bull urma să fie anunțat un parteneriat cu Porsche.

    Acest acord – unul dintre multele secrete deschise în paddock în 2022 – ar fi dus la investiții majore în programul de propulsoare din Milton Keynes, aflat la început de drum, și la o achiziție de 50% din echipa de curse propriu-zisă. Având în vedere starea de sănătate în declin a co-fondatorului Red Bull, Dietrich Mateschitz, la acea vreme, legătura anticipată pe 10 ani ar fi marcat un pas important în asigurarea viitorului echipei sale.

    ANALIZA, Charles

    Potrivit unor surse, comunicatul de presă condus de Red Bull și Porsche a fost scris și aștepta în dosarul “Drafturi”. Cineva trebuia doar să apese pe “Send”. Acestea fiind spuse, Christian Horner a insistat asupra necesității ca ambele părți să nu se grăbească pentru a aplana orice potențiale conflicte ideologice. Cu toate acestea, părea să fie un caz de “când” și nu de “dacă”. Amintiți-vă, de asemenea, de documentele juridice marocane care prevedeau data de 4 august pentru anunțarea oficială a acordului.

    Sosirea mărcii Porsche și apoi a mărcii surori Audi ar fi o validare critică a noilor reglementări privind motoarele pentru anul 2026. Cu Grupul Volkswagen așezat din nou la masa de discuții în momentul elaborării regulamentului, F1 urma să renunțe în scurt timp la costisitorul MGU-H, să adopte mai multă energie electrică, un combustibil complet sustenabil și să introducă un plafon al costului unității de putere.

    Cadrul pentru noul pachet fusese aprobat de concurenții actuali și potențiali. Dar, în al 12-lea ceas, noul președinte al FIA, Mohammed Ben Sulayem, a vrut să se asigure că toate punctele erau puse înainte de a semna formularea finală. Această întârziere a durat câteva săptămâni, până când organismul de conducere a făcut public regulamentul la 16 august.

    Atunci când Audi a sărit peste Porsche și și-a anunțat participarea la F1 10 zile mai târziu, la GP-ul Belgiei, a fost clar că relația începea să se înrăutățească. Apoi, la 9 septembrie, gigantul din Stuttgart a emis o scurtă declarație prin care spunea că acordul a fost anulat.

    red bull

    Cu toate acestea, fără această întârziere de la vârf, se consideră în general că Red Bull și Porsche ar fi mers mai departe și și-ar fi anunțat intențiile de parteneriat – lovitura de PR de a face acest lucru la Red Bull Ring dovedindu-se prea mult pentru a fi ignorată. Prin urmare, dacă uniunea ar fi fost făcută publică, acum ambele părți ar fi putut trăi cu regret.

    Cu timpul suplimentar oferit de amânarea reglementărilor finale, Red Bull și Porsche au putut stabili că ciocnirea lor culturală ar fi fost prea fundamentală pentru a fi depășită. În primul rând, Porsche ar fi dorit, în mod normal, să-și pună proprii oameni în fruntea proiectului F1.

    Acest lucru avea potențialul de a-l marginaliza pe Horner și de a adăuga un nivel de birocrație în sala de consiliu care nu ar fi făcut decât să încetinească operațiunea, deoarece se căutau aprobări de ambele părți ale Canalului Mânecii. Red Bull, agil, provocator și creativ, era amenințat.

    Dar dacă nu ar fi existat întârzierea regulamentelor F1 2026 – pentru care Grupul Volkswagen a așteptat doar pentru a se asigura că nu există o surpriză nedorită care ar putea arunca o piedică în lucrări – unde am fi fost acum?

    O variantă este că avocații contractului Red Bull ar fi lucrat toată noaptea pentru a trece în revistă textul mic pentru a găsi o clauză de ieșire. Dar anunțul că înțelegerea a fost anulată ar fi marcat un dezastru major de PR pentru ambele părți.

    red bull

    O altă variantă ar fi ca echipa care își croia drum înapoi spre vârful F1 putea fi forțată să își schimbe considerabil practicile de lucru. Acest lucru ar fi creat un sindicat nefericit și potențial necompetitiv. Gândiți-vă la dezastrul mai recent din 2015-2017 de la McLaren-Honda, în care a fost suficient ca una dintre părți să obstrucționeze cealaltă pentru ca întregul proiect să devină ținta multor glume.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss