Latest Posts

Rob Smedley explică în ce fel al doilea test este diferit de primul

Vizualizări: 10133

Pe măsură ce zilele avansează dinspre primul test spre al doilea, mașina este oarecum pregătită și ai trecut prin mai toate verificările de bază, apoi intri în pachetele de teste de fiabilitate și performanță importante.

Avem întotdeauna grijă în cadrul unei echipe de faptul că piloții au nevoie să afle pe pielea lor cum se simte mașina la punctul maxim de performanță. Dar realitatea este că sunt atât de multe date de colectat, iar singurul loc în ziua de azi unde poți face asta este în testarea de iarnă. De aceea avem teste foarte bine stabilite pentru fiecare săptămână, iar piloții trebuie să ofere un anumit tip de performanță pentru fiecare test – lucru care foarte rar implică condusul mașinii cât se poate de rapid.

Uneori, chiar vrem ca pilotul să tragă tot ce poate din mașină, pentru că fără asta, nu vom putea deduce informațiile de care avem nevoie.  Dacă testăm. să zicem, o nouă suspensie față care are un unghi mai pronunțat spre mașină, lucru care îți oferă un unghi de fugă mai pronunțat și ceva mai multă inerție spre interior la intrarea în viraj, atunci vrei ca pilotul să tragă tot ce poate de la mașină, dar, lucrul de care ai nevoie explicit este feedback-ul pilotului personal, pe lângă ceea ce îți spune cronometrul.

Dar încă sunt multe chestii de rutină prin care trebuie trecut în testul doi. E posibil să vrem să folosim viteză constantă în linie dreaptă. În practică pilotul ține mașina în „cruise control” la o anumită viteză, iar din cauză că mașina este la o viteză stabilă, nu accelerează și nu încetinește, calitatea datelor pe care le putem prelua este destul de bună.

În același timp e posibil să vrei viteză constantă în viraje. Virajul trei de la Barcelona este un loc foarte bun pentru asta, În principiu vrei ca pilotul să mențină o viteză undeva între 120 și 180 km/h prin viraj în funcție de cantitatea de carburant și de pneurile puse pe mașină, iar toate astea sunt doar pentru a strânge toate datele posibile.

Poate că nu este foarte interesant, dar toată informația pe care echipele o strâng în cele două perioade de testare le va pune într-o poziție mult mai bună pentru când ajung în Australia.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Sursă: F1

Foto-credit: McLaren F1

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss