More

    Latest Posts

    Riscuri pentru marile echipe din F1 după ajustarea plafonului de costuri.

    După luni de zile de dispute cu privire la impactul inflației asupra plafonului de cost al Formulei 1, în ajunul Marelui Premiu al Austriei s-a ajuns în cele din urmă la o soluție.

    Ar fi de înțeles dacă fanii ar rămâne nedumeriți de saga continuă a șefilor de echipe care se ceartă pentru câteva milioane de dolari ici și colo. La urma urmei, acest sport ar trebui să fie despre lupta dintre piloți pe pistă și dintre oamenii inteligenți care proiectează și conduc mașinile lor. Nu a fost niciodată menit să fie un concurs între contabili. Cu toate acestea, nu trebuie să pierdem din vedere imaginea de ansamblu. F1 se află într-o situație sănătoasă în acest moment, în mare parte pentru că există un plafon de costuri și, prin urmare, există un plafon al cheltuielilor totale care îi ține în frâu pe cei mai mari jucători.

    Dacă nu ar fi fost introdusă, mai mult de o echipă ar fi putut fi pierdută în ultimii doi ani. În schimb, investitorii s-au înghesuit să se implice în acest sport. „Argumentul este că F1 este acum prea ieftină”, spune Frederic Vasseur de la Alfa Romeo F1. „Pentru mine, acesta este complet greșit, pentru că eu cred că F1 este într-o formă bună pentru că avem plafonul de costuri. Dacă ucizi plafonul de costuri, nu sunt sigur că rămânem într-o formă bună. F1 a fost mereu în sus și în jos. Bine, mergem în sus, dar la un moment dat vom avea o altă fază”.

    Plafonului, Cost

    „La urma urmei, cred că în F1 am fost destul de aproape de rahatul adânc acum doi sau trei ani. Am fost cu adevărat la limită să pierdem trei echipe”. Prin urmare, trebuie acceptat faptul că regulamentele financiare ale F1 au acum la fel de multă greutate ca și echivalentele lor sportive și tehnice și că încălcarea acestora trebuie să aibă ca rezultat o anumită formă de pedeapsă.

    Marea diferență este dată de decalajul de timp. Presupunând că nu se întâmplă nimic neplăcut pe pistă sau în parc ferme, atunci rezultatele GP-ului de la Abu Dhabi și, prin urmare, ale campionatului mondial din 2022, ar trebui să fie definitive în seara zilei de 20 noiembrie – cel puțin în ceea ce privește aspectele sportive și tehnice.

    Cu toate acestea, cifrele financiare finale pentru acest sezon vor fi făcute abia în 2023. Teoretic, o încălcare ar putea duce la o pedeapsă retroactivă care să aibă impact asupra campionatului mondial din acest an și, eventual, să declanșeze o luptă juridică complicată dacă echipa în cauză nu acceptă sentința. Există un singur precedent în istoria F1 în ceea ce privește o schimbare semnificativă post-sezon a rezultatului sezonului.

    Plafonului, Cost

    În urma ciocnirii sale infame cu Jacques Villeneuve în 1997, în timpul Marelui Premiu al Europei de la Jerez, Michael Schumacher a pierdut locul al doilea în campionatul mondial, o pedeapsă care a însemnat mult mai puțin decât dacă ar fi pierdut titlul propriu-zis. Cu toate acestea, o schimbare târzie a câștigătorului nu este necunoscută în alte sporturi. Acest lucru s-a întâmplat la evenimente de profil înalt, cum ar fi Jocurile Olimpice și Turul Franței, atunci când un trișor în materie de droguri a fost demascat ulterior. Deci, de ce nu și în F1, dacă o echipă „trișează” în ceea ce privește cheltuielile sale?

    În cazul în care Comisia F1 nu ar fi fost de acord cu majorarea plafonului inițial de costuri, era inevitabil ca mai multe echipe să fi depășit limita și să trebuiască să suporte consecințele. Creșterea de 3,1% este o cifră mică, dar a oferit echipelor un mic spațiu de manevră în timp ce acestea se străduiesc să își controleze cheltuielile. Rămâne de văzut dacă toate vor putea sau nu să rămână acum sub noua limită, dar cel puțin acum au un oarecare spațiu de manevră.

    Plafonul de bază al costurilor pentru 2022 a fost de 140,0 milioane de dolari, la care s-au adăugat 1,2 milioane de dolari pentru cea de-a 22-a cursă, ceea ce face un total de 141,2 milioane de dolari. Aceasta este cifra pe care mai multe echipe au recunoscut în fața FIA că nu o vor putea face, în mare parte datorită inflației care a crescut facturile la utilități și alte costuri, precum și a unui salt la nivel mondial al costurilor de transport.

    Plafonului, Cost

    Cheia a fost cu cât de mult vor depăși această țintă. Reglementările financiare ale FIA indică o limită de 5% – o depășire mai mică de această sumă este considerată o „depășire minoră”. Nerespectarea obiectivului cu peste 5% este considerată o „depășire semnificativă”. Semnificația este că lista sancțiunilor potențiale pentru aceasta din urmă, așa cum a fost decisă de către Comitetul de Adjudecare a Plafoanelor de Costuri al FIA, este mult mai strictă și se extinde până la excluderea echipei în cauză din campionatul mondial.

    Creșterea de 3,1% a inflației reprezintă aproximativ 4,3 milioane de dolari, ceea ce creează o țintă totală revizuită de 145,5 milioane de dolari. Peste această sumă, noua limită de 5% pentru o încălcare semnificativă se aplică la aproximativ 152,7 milioane de dolari. În Austria, orice discuție despre rezultatul Comisiei F1 a implicat cuvântul „compromis” și a fost clar că echipele care cheltuiesc mult au vrut mai mult, iar echipele mai mici au vrut mai puțin.

    „Evident, diferitele poziții au fost destul de îndepărtate, de la nicio ajustare la ajustări mai mari”, a declarat Andreas Seidl, a cărui echipă McLaren F1 se aștepta să încalce plafonul inițial, deși nu cu atât de mult ca unii rivali. „În cele din urmă, ne-am întâlnit cumva la mijloc. Și de aceea se numește compromis. Am fost, de asemenea, mulțumiți de acest lucru, pentru că și din partea noastră am votat pentru o creștere, deoarece ne confruntăm cu probleme similare cu Mercedes AMG F1, Red Bull Racing, Scuderia Ferrari și alte echipe. Și suntem foarte fericiți acum că am găsit o soluție definită, în special pentru 2022”.

    Plafonului, Cost

    „Pentru că eu cred că, în cele din urmă, este în interesul sportului, avem o soluție definită pentru acest an și nu ajungem ca mai multe echipe să încalce plafonul doar în al doilea an de când este în vigoare, din cauza unor circumstanțe foarte speciale, și, prin urmare, este absolut rezonabil ceea ce este în vigoare acum”. Cei mai mari trei cheltuitori au salutat creșterea de 3,1%, chiar dacă toți își doreau în mod clar o cifră mai mare. „A fost pozitiv pentru că am luat o decizie”, a declarat Mattia Binotto de la Scuderia Ferrari. „Pentru că în ultima Comisie F1 am discutat mult fără să luăm nicio decizie”.

    „Cred că, în ceea ce privește momentul, am fost într-adevăr la limită. Unele echipe încălcau deja plafonul bugetar în acest an, iar găsirea unui compromis a fost importantă. Cu siguranță, ca o echipă mare, cauți mereu mai mult, dar cred că acest compromis este suficient de bun pentru a ne oferi un brief și un nou obiectiv, o nouă provocare. Da, va fi strâns, dar este pozitiv că am ajuns la o decizie. Bineînțeles că ajută”, a declarat Christian Horner de la Red Bull Racing. „Cred că, în interesul de a găsi un compromis, a fost prea mult pentru câteva echipe și nu a fost suficient pentru echipele de top”.

    „Așa că a fost o chestiune de a găsi o cale de mijloc. Și nu este vorba doar de anul acesta, ci și de anul viitor și de anii următori. Așa că eu cred că a fost un lucru responsabil”. Dintre șefii celor trei mari echipe, Toto Wolff a fost poate cel mai puțin entuziast. „Prea puțin pentru echipele mari, cred”, a spus austriacul. „Pentru că prețurile la energie, inflația și transportul de marfă cresc vertiginos. Dar prea mult pentru echipele mici. Așa că nimeni nu este cu adevărat fericit, și cred că acesta este un rezultat bun”.

    Plafonului, Cost

    „Cred că motivul pentru care am ajuns la acest compromis este acela că le-am spus echipelor mici că nu ne vom întoarce, spunând că avem nevoie de un fel de negociere cu Comisia de Adjudecare a Plafonării Costurilor (CCAP). Cred că noi trei suntem foarte mult deasupra ei, iar asta înseamnă că va fi necesar să economisim costurile pentru Mercedes AMG F1. Deci da, rezultatul este util. Ne rezolvă problemele? Nu…”. Aceasta a fost o recunoaștere destul de sinceră din partea lui Toto Wolff că Mercedes AMG F1 se va lupta să respecte noua limită.

    S-ar putea specula că orice echipă care utilizează bonusul de inflație de 3,1% și totuși depășește totalul revizuit al titlului principal se așteaptă la probleme, chiar dacă se îndepărtează doar de teritoriul „depășirii minore a cheltuielilor”. Anterior, exista un fel de siguranță în numere. Se spunea că până la șapte echipe ar fi depășit limita inițială, iar implicația clară era că orice penalizare serioasă aplicată la jumătatea anului 2023 și repartizată la un număr atât de mare de echipe ar fi fost o farsă și ar fi făcut sportul de râs.

    Ar fi cu adevărat dispusă Comisia de Adjudecare a Plafonării Costurilor (CCAP) să facă acest lucru? Cu toate acestea, dacă doar una sau două echipe depășesc noua limită, iar celelalte joacă și dovedesc că este posibil să rămână sub ea, este posibil ca autoritățile să nu fie prea înțelegătoare. Acesta este riscul cu care se confruntă acum marii jucători.

    Plafonului, Cost

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss