Latest Posts

Riscurile pentru Red Bull de a prelungi cu Perez încă 2 ani

Vizualizări: 3118

Un nou contract pe doi ani pentru Sergio Perez arată intenția celor de la Red Bull de a menține statutul actual. Dar semnele de întrebare cu privire la faptul dacă mexicanul a făcut suficient de mult pentru a câștiga prelungirea contractului vor persista, mai ales dacă cea mai mare teamă a echipei se va realiza.

Vestea că Red Bull l-a reangajat pe Sergio Perez pentru încă două sezoane, ducând astfel durata mandatului său la echipă la șase ani, nu este cumva o surpriză. Dar poate că ar trebui să fie, având în vedere performanțele mexicanului alături de Max Verstappen.

S-ar putea face un caz pentru că este o mișcare greșită pentru Red Bull și, de fapt, pentru Formula 1, așa că haideți să o facem.

Perez
Perez

Orice fan neutru își dorește ca locurile de top să fie ocupate de cei mai buni piloți. Este de la sine înțeles că ai vrea să ai cât mai multă concurență în față. Iar din punctul de vedere al unei echipe, în mod normal, vrei să punctezi cât mai mult cu ambele mașini. Punctele din campionatul constructorilor înseamnă, la propriu, premii.

Red Bull a avut o monopost suficient de dominantă încât să nu fie nevoită să își facă griji în acest sens de când au apărut regulile privind efectul de sol în 2022. În mod faimos, Verstappen ar fi câștigat coroana constructorilor anul trecut pe cont propriu.

Dar datele recente arată că plutonul este în curs de recuperare – Ferrari se află la doar 24 de puncte în clasamentul constructorilor – iar Red Bull ar putea să nu-și mai permită acest lux în viitor. Având în vedere calitatea ridicată a tot ceea ce face Red Bull, pare puțin ciudat să aibă această fisură în armură.

Pentru cei care au impresia că suntem aspri cu Perez, o figură populară care și-a câștigat o șansă într-o echipă de frunte după ani de zile în care a avut performanțe puternice la mijlocul terenului, să analizăm câteva fapte.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

 

Perez

În primul rând, pe tabela timpurilor, Perez este cel mai slab performant pilot în comparație cu coechipierul său din 2024, cu excepția lui Logan Sargeant de la Williams.

Timpurile se bazează pe cel mai rapid tur unic al fiecărui pilot în fiecare weekend de cursă, exprimat ca procent din cel mai rapid tur unic la general (100,000%) și calculat ca medie pe sezon. Cu alte cuvinte, este o măsură a ritmului brut:

Diferența dintre cel mai rapid și cel mai lent timp:

POSTeamDriversGap (seconds)
1AlpineOcon-Gasly0.051
2McLarenNorris-Piastri0.087
3MercedesRussell-Hamilton0.190
4Aston MartinAlonso-Stroll0.233
5RBTsunoda-Ricciardo0.329
6FerrariLeclerc-Sainz0.351
7HaasHulkenberg-Magnussen0.516
8SauberBottas-Zhou0.542
9Red BullVerstappen-Perez0.642
10WilliamsAlbon-Sargeant0.914

 

Unii vor susține că Verstappen este un punct de referință dificil și, având în vedere că olandezul devine deja unul dintre cei mai buni piloți din F1, este adevărat. Dar acest lucru trece cu vederea două lucruri.

Primul este că echipele de top tind să angajeze piloți de top; întotdeauna te vei confrunta cu cei mai buni din față, iar Perez nu este singurul care are un coleg dificil.

Pe de altă parte, niciun pilot, oricât de strălucit ar fi, nu poate duce un monopost mai repede pe un circuit decât poate merge. Cei mai buni ar putea ajunge la 99%, dar nu pot sfida fizica; sarcina unui pilot foarte bun împotriva unui pilot excelent este să se apropie cât mai mult posibil.

De altfel, diferența dintre Perez și Verstappen la viteza brută a fost destul de consistentă. Aici nu este vorba despre unul dintre mult discutatele momente „Perez off his game”. În 2021 a fost cu 0,7% în urma lui în medie pe sezon, în 2022 cu 0,545%, iar în 2023 cu 0,761%. Acestea sunt decalaje mari în contextul F1 modern.

Perez

 

Pentru comparație, Valtteri Bottas a fost la 0,116% în spatele lui Lewis Hamilton în cele cinci sezoane petrecute împreună, în timp ce în 2018 Daniel Ricciardo a fost la 0,138% în spatele lui Verstappen. Alex Albon, un pilot de F1 mult mai puțin experimentat decât Perez, a fost la 0,784% în spatele lui Verstappen în 2020 și a pierdut mașina Red Bull…

Ai putea spune că viteza brută nu este cel mai mare punct forte al lui Perez, că este mai bun la curse. Dar chiar și acolo, rareori se poate apropia de un Verstappen fără obstacole, care s-a dovedit mai bun la menținerea vieții pneurilor în timp ce face tururi rapide, ceea ce a fost considerat anterior un punct forte al lui Perez.

La începutul anului 2022, ne-am asumat provocarea de a găsi cei mai buni piloți cu numărul doi din istoria F1. Pe parcursul acestei căutări, am ales trei clase de coechipieri în funcție de procentul de puncte obținute de numărul unu al acestora.

Dacă un pilot a obținut un scor de 80% sau mai mare decât cel al liderului său de echipă, asta tindea să însemne că o echipă avea de fapt doi numere unu egali sau cel puțin un „număr 1,5” suficient de apropiat pentru a-i da bătăi de cap pilotului principal.

În calitate de fani, aceasta este genul de combinație pe care ne dorim cel mai mult să o vedem, dar poate fi problematică pentru echipe, așa cum s-a văzut cel mai bine în cazul lui Nigel Mansell și Nelson Piquet la Williams și Ayrton Senna și Alain Prost la McLaren.

Piloții cu un scor de 55-79% tind să fie ideali ca piloți numărul doi pentru o echipă de top. Gândiți-vă la Bottas sau Rubens Barrichello.

Perez

 

Cei care gestionează 55% sau mai puțin nu fac suficient, lăsând la o parte lipsa de fiabilitate și ghinionul, și pot costa o echipă un titlu la constructori.

Perez a obținut 48% din totalul lui Verstappen în 2021, un an în care Red Bull a avut, fără îndoială, un monopost marginal mai bună decât Mercedes și a câștigat campionatul piloților, dar a pierdut coroana constructorilor. Bottas a obținut 58% din totalul lui Hamilton, ceea ce a făcut diferența.

Perez s-a îmbunătățit până la 67% în 2022, a scăzut la 50% în fața unui scor recunoscut ca fiind remarcabil al lui Verstappen anul trecut, iar în prezent se află la 63%. De-a lungul timpului petrecut împreună la Red Bull, Perez a acumulat 887 de puncte, față de cele 1593,5 ale lui Verstappen. Asta înseamnă puțin sub 56%, periculos de aproape de a cădea în zona periculoasă.

Într-un context mai larg, F1 are nevoie, de asemenea, de cât mai mulți piloți competitivi în față. Aceasta a fost frustrarea acestui scriitor în timpul celui de-al doilea stagiu al lui Kimi Raikkonen la Ferrari, unde a fost în mod constant al șaselea cel mai bun performer din primele trei echipe. Charles Leclerc a arătat aproape imediat că Sebastian Vettel nu era imbatabil la Ferrari când a sosit în 2019.

Atunci când o echipă domină, așa cum a făcut Red Bull în ultimii doi ani, este o mare diferență dacă cei doi piloți din cel mai bun monopost sunt egali. Stăpânirea McLaren de la sfârșitul anilor 1980 a fost încă fascinantă datorită duelului dintre Senna și Prost, în timp ce Nico Rosberg a fost suficient de aproape de Hamilton de-a lungul anilor 2014-16 pentru a însemna cel puțin că rezultatul fiecărei curse nu era o concluzie anticipată. Decalajul dintre cele două Red Bulls de la începutul anului 2022 a făcut, fără îndoială, ca F1 să fie mai puțin captivantă.

Nimic din toate acestea nu este preocuparea Red Bull, bineînțeles. Dar ceea ce ar trebui să o preocupe este să se asigure că are toate bazele acoperite, iar cel de-al doilea loc al său a fost o problemă de când Ricciardo a plecat la sfârșitul anului 2018.

Programul de juniori al Red Bull, care a făcut atât de multe pentru motorsport, nu a produs un înlocuitor potrivit, deși este probabil corect să spunem că Pierre Gasly și Albon au devenit mai compleți de când au părăsit echipa de seniori.

Acest lucru nu înseamnă că Perez nu ar trebui să fie un pilot de Formula 1. Într-adevăr, cunoștințele sale despre Red Bull și experiența sa de șase ori câștigător de curse în cele 265 de starturi ar putea fi de neprețuit pentru una dintre echipele aflate mai jos pe grilă, dar am văzut acum suficient de multe pentru a ști că nu este chiar un pilot de top.

Așadar, pe cine ar fi trebuit să aleagă Red Bull? Pentru o echipă cu banii și dinamismul de care a dat dovadă în trecut, este surprinzător că nu a făcut un efort mai mare pentru a merge și a obține un alt nume mare, cum ar fi Lando Norris, colegul lui Verstappen. Sau să meargă după Carlos Sainz, cel mai bun pilot disponibil în prezent.

 

Există chiar și câteva opțiuni de stânga, cum ar fi Yuki Tsunoda, având în vedere performanțele sale bune împotriva coechipierului Ricciardo de la RB, sau Esteban Ocon, deși are un trecut și mai tumultuos cu Verstappen decât Sainz.

Menținerea lui Verstappen este fericit, bineînțeles, o preocupare principală. Red Bull știe că, chiar dacă produce o mașină pur și simplu competitivă, Verstappen o va avea în față sau aproape, ceea ce ar putea fi important într-o eră post-Adrian Newey/post-Honda.

F1, Max, Perez

Dar ar putea avea probleme serioase dacă se decide să plece în altă parte. Ar putea Perez să conducă cu adevărat echipa?

Având în vedere faptul că nu a reușit să termine pe locul doi în cursa pentru puncte din 2022 și este în prezent pe locul cinci, cu siguranță nu. Așadar, Red Bull se bazează în mod clar pe păstrarea lui Verstappen, în ciuda tuturor tulburărilor recente, dar chiar și acest lucru ar putea să nu fie suficient pentru a asigura succese lucrative în campionatul constructorilor în 2025-26. Oricum ar fi, Red Bull s-a lăsat vulnerabilă.

McLaren s-a dat peste cap pentru a-l păstra pe Senna la începutul anilor 1990 – unii au susținut că în detrimentul dezvoltării mașinii, așa erau pretențiile sale salariale – dar acesta a sărit la Williams imediat ce a putut. Chiar și cu un tânăr Mika Hakkinen în culise, McLaren nu a mai câștigat nicio cursă timp de trei ani.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss