Latest Posts

“Ridicol!”: Bagnaia nervos datorită tacticii de urmărire în calificări

Vizualizări: 3501

Francesco Bagnaia este deranjat de consecințele din calificări și cere sancțiuni dure – Marc Marquez nu crede că se poate schimba ceva

Discuțiile despre jocurile de așteptare și consecințele din calificările MotoGP au devenit din nou mai aprinse în ultima vreme. O țintă a multor piloți este Francesco Bagnaia. Alți piloți îl urmăresc în mod regulat pe campionul mondial și încearcă să ajungă pe roata sa din spate pentru a fi trași la un timp de tur rapid.

La Silverstone, Bagnaia era furios: “Comisarii de cursă ar trebui să se concentreze pe lucrurile importante și nu pe lucruri care nu contează. Ceea ce am văzut în ultimele patru sau cinci sesiuni de calificări este ridicol”.

“Suntem apogeul sportului nostru. Suntem cei mai rapizi piloți din lume. Suntem aici pentru că putem face lucruri pe cont propriu. Viteza noastră este suficient de rapidă pe cont propriu. Nu înțeleg de ce unii piloți au nevoie de un “slipstream”.”

“Pentru ce? Pentru una sau două zecimi de secundă?”, spune Bagnaia, enervat. “Este mai bine să fii singur și să te concentrezi asupra performanței tale și să nu te gândești pe cine poți urma. Pentru că atunci îți pierzi concentrarea pe performanță”.

Una dintre probleme este că piloții încetinesc adesea pe pistă pentru a aștepta un pilot rapid. “Asta este foarte periculos, pentru că uneori împingi și apoi cineva conduce încet pe linia de cursă și îți taie linia. Asta este foarte periculos”.

“Dacă nu ești pe linie, dar mergi un pic larg, atunci nu este periculos. Dar piloții încep un spectacol stupid. Este important să pedepsiți aceste lucruri”, spune Bagnaia și subliniază: “Trebuie să îi pedepsiți sever.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Bagnaia

Există o regulă diferită în clasa Moto3 față de clasa regină. Dacă un pilot Moto3 pilotează mai încet de 135% din cel mai bun timp al său într-un sector, există sancțiuni. Un avertisment la prima abatere și sancțiuni din ce în ce mai severe pentru abateri ulterioare.

Ar trebui ca acest model să fie aplicat și în MotoGP? “Nu toată lumea este de acord”, suspină Bagnaia. Este vorba de Brad Binder, de exemplu, care spune: “Nu, există suficiente reguli. În MotoGP trebuie să avem deja grijă de atât de multe lucruri. Nu sper că va veni o astfel de regulă”.

Bagnaia

Ce spune Marc Marquez despre această problemă

Un pilot care caută în mod regulat roata din spate a unui pilot rapid este Marc Marquez. “Aș fi fericit dacă aș fi cel pe care ceilalți piloți ar vrea să îl urmeze, pentru că asta ar însemna că sunt cel mai rapid”, spune cel care a fost de șase ori campion la MotoGP.

“Cursele au fost și vor fi mereu așa atâta timp cât nu se schimbă calificările și nu se face un superpol. Dar în trecut am văzut că un superpol este plictisitor”, spune Marc Marquez, adresându-se variantei de contratimp unic.

“Adică, nu am nimic împotrivă, dar la Superbikes un pilot după altul alerga și nu era niciun spectacol.” Au existat astfel de considerente pentru Moto3, dar un contratimp individual cu până la 30 de piloți ar dura de asemenea foarte mult timp. Acesta este motivul pentru care nu a fost niciodată realizat.

Ar trebui să existe în continuare o regulă pentru MotoGP cu 135% din timpul sectorului? “Ai putea face asta, dar apoi strategia se mută pe pit lane”, crede Marc Marquez. “Exact așa cum este acum în Moto3”.

Pentru că în calificările celor mai mici clase, piloții așteaptă și se urmăresc reciproc la boxe și apoi ies pe pistă împreună ca un grup mare. Cu o limită de viteză de 60 km/h, acest lucru este teoretic mai sigur decât la viteze mai mari pe pistă.

“Nu știu”, spune Marquez în această privință. “Este dificil de controlat. Dacă vrei să urmărești pe cineva și acel pilot închide accelerația în pit lane, poți face la fel. Poți să o faci în același mod”.

“Nu avem o soluție. Pot exista sancțiuni, dar întotdeauna vor exista aceste jocuri. Nu suntem mașini, pentru că cu motocicletele poți urmări îndeaproape. Poți câștiga mult făcând asta. Încerci să-ți salvezi weekendul, pentru că calificările sunt jumătate din bătălia pentru cursă.”

Bagnaia

Pedro Acosta cere sancțiuni ca în Moto3

Întrebarea dacă în viitor ar putea exista sancțiuni mai dure pentru obstrucții în calificări rămâne deschisă. Când piloții au discutat această problemă la Silverstone, Simon Crafar a ascultat cu atenție. El îi va lua locul lui Freddie Spencer în calitate de comisar de cursă anul viitor.

Începătorul Pedro Acosta, cu experiența sa recentă în Moto3, ar fi în favoarea unor sancțiuni mai dure, la fel ca Bagnaia: “Sunt de acord cu “Pecco”. În 2021, a trebuit să plec de la boxe. Nu a existat niciun avertisment”. El se referă la Marele Premiu de la Doha. A fost a doua cursă a lui Acosta.

Totuși, penalizarea nu l-a putut opri. El a alergat de pe linia boxelor spre prima sa victorie. Dar Acosta crede în mod fundamental că ceva trebuie să se schimbe în calificări: “Trebuie să găsim o regulă conform căreia, dacă începi un tur, nu îi poți împiedica pe ceilalți”.

“Problema este că nu știi ce va face celălalt tip. Mergem foarte repede și apoi, dacă cineva încetinește, nu știi ce va face. Cel mai rău lucru pentru mine este când turul este întrerupt și apoi cineva așteaptă în mijlocul pistei și strică turul pentru ceilalți piloți. Nu este corect”.

Bagnaia

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss