More

    Latest Posts

    Ricciardo câştigă la Monza cu McLaren 1-2 după ce Verstappen și Hamilton se ciocnesc

    Un accident dramatic între protagoniștii titlului Lewis Hamilton și Max Verstappen, care i-a scos pe ambii piloți din cursă, i-a lăsat drumul lui Daniel Ricciardo pentru a obține o victorie senzațională în Marele Premiu al Italiei, oferindu-i  echipei McLaren F1 prima victorie în cursă de la Marele Premiu al Braziliei din 2012 – și un podium dublu în timp cu Lando Norris în P2 şi Valtteri Bottas pe locul trei, într-o cursă palpitantă la Monza.

    Lewis Hamilton ieșea din boxe în turul 26 din 53 când a ajuns alături de Max Verstappen, perechea mergând cot la cot prin Variante del Rettifilo, dar făcând contact, cu Max Verstappen zburând prin aer și venind să se odihnească deasupra Mercedes-ului. Piloții nu au fost răniți, dar au ieșit din cursă, cu administratorii stabiliți pentru a investiga după Marele Premiu.

    Daniel Ricciardo a fost un câștigător meritat, totuși, după ce a trecut de Max Verstappen pentru conducerea la startul cursei de la P2 pe grilă, înainte ca ciocnirea lui Max Verstappen și Lewis Hamilton să-i deschidă calea pentru a controla cursa pentru a mătura acasă la o a opta victorie din carieră. Lando Norris și-a asigurat cea mai bună cursă din istorie cu P2, după ce i s-a spus să stea în spatele coechipierului său în ultimele momente ale Marelui Premiu.

    După ce a început P19, Bottas s-a clasat pe locul trei, terminând pe locul patru în spatele lui Sergio Perez de la Red Bull Racing, înainte ca lui Sergio Perez să i se adauge o penalizare de cinci secunde pentru că l-a dat pe Charles Leclerc de la Ferrari F1 afară de pe pistă.

    Ricciardo

    Sergio Perez va fi în cele din urmă clasat pe locul cinci în spatele lui Charles Leclerc, în timp ce Carlos Sainz a ocupat locul șase la prima sa ieșire vreodată cu Ferrari lF1 a Monza. Lance Stroll a fost al șaptelea pentru Aston Martin F1 – dar în curs de investigare pentru o infracțiune a steagului galben – cu Fernando Alonso de la Alpine F1 al optulea, înaintea Williams-ul lui George Russell în al P9, în timp ce al doilea Alpine F1 al lui Esteban Ocon a completat top 10.

    Așadar, un moment uriaș pentru Daniel Ricciardo, Lando Norris și McLaren F1Daniel Ricciardo revendică și un punct pentru cel mai rapid tur de circuit în turul final. Dar ramificațiile prăbușirii lui Lewis Hamilton și Max Verstappen vor fi cu siguranță un punct major de discuție în această seară.

    Ricciardo

    Cu o alegere gratuită a anvelopelor pentru toți piloţii de pe grilă, toți cei din top 10 au optat pentru a începe pe medii înafară de Lewis Hamilton – care, în ciuda faptului că avea două seturi noi de softs în dulapul său, a ales să înceapă pe hards din P4, în spatele Verstappen și cei două McLaren-uri a lui Daniel Ricciardo și Lando Norris.

    Max Verstappen a scăpat curat din pole, dar nu la fel de bine ca Daniel Ricciardo, care a intrat în evadare pentru a obține conducerea cursei în prima chicană – prima dată când australianul a condus o cursă de la Marele Premiu Abu Dhabi din 2018.

    Ricciardo

    Între timp, Lewis Hamilton l-a sărit pe Lando Norris în al doilea McLaren F1 la început pentru a ocupa locul al treilea și l-a atacat în mod corespunzător pe rivalul său, Max Verstappen, pe locul doi, în a doua chicană. Max Verstappen și-a menținut linia, totuși, cu Lewis Hamilton care a luat-o la turul doi și l-a acuzat pe Max Verstappen că l-a împins, în timp ce Lando Norris a trecut înapoi pentru a-l retrograda pe Lewis Hamilton până la al patrulea – administratorii nu s-au hotărât să investigheze incidentul. Totuși, ar avea ceva de investigat mai târziu…

    În spate, după ce a încercat fără succes să treacă de Charles Leclerc în afara primei chicane, Antonio Giovinazzi a fugit apoi pe al doilea, revenind sălbatic pe pistă și strângându-l pe Carlos Sainz, care l-a etichetat pe italian în jumătate de rotire, costându-i lui Antonio Giovinazzi aripa faţă și forțând-ul afară de pe pistă – cursa neutralizată pe scurt de o mașină de siguranță virtuală, cu administratorii care i-au acordat lui Antonio Giovinazzi o penalizare de 5s.

    Ricciardo

    La turul 10, Daniel Ricciardo și-a menținut avantajul de aproximativ o secundă în faţa lui Max Verstappen, care s-a plâns că este greu să te apropii de fostul său coechipier de la Red Bull Racing. Lando Norris, pe locul trei, îl ținea la distanță pe Hamilton, așa cum o făcuse în Sprintul de sâmbătă, cu restul primilor 10: Charles Leclerc în P5, apoi Sergio Perez, Carlos Sainz, Lance Stroll – care s-a încurcat cu coechipierul echipei Aston Martin F1, Sebastian Vettel, în prima tură, costându-l pe german trei locuri – cu Fernando Alonso și cu Nicholas Latifi completând primele 10.

    Între timp, arătând un ritm excelent, Valtteri Bottas a ajuns pe locul 11 ​​de la startul său P19 (și a intrat în puncte după ce a trecut de Latifi în turul 13) – în timp ce ambii AlphaTauri au ieșit din cursă, Yuki Tsunoda nu a reușit să ia startul după o problemă la frână, în timp ce câștigătorul Monza din 2020, Gasly, a fost retras în turul 3, încheind recordul de 100% al echipei italiene în 2021.

    În această etapă a cursei, ambele ambiții ale lui Max Verstappen și ale lui Lewis Hamilton erau frustrate de neplăcutele McLaren-uri din fața lor, peretele Red Bull Racing simțind că Max Verstappen ar putea trece cu 1s mai repede dacă ar putea trece de Daniel Ricciardo.

    Ricciardo

    Sebastian Vettel a fost în războaie în prima parte a cursei – și greutățile sale au continuat în turul 15, în timp ce Esteban Ocon l-a strâns pe german în Variante della Roggia, Ocon câștigând o penalizare de 5s pentru necazurile sale.

    Liderul Ricciardo a fost oprit în turul 22 pentru pneuri noi, eliberându-l pe Verstappen – care cu o tură înainte fugise larg în virajul 1 încercând să-l lovească pe australian. „Păstrați presiunea”, i s-a spus lui Verstappen, cu olandezul răspunzând succint: „Dar anvelopele mele sunt nenorocite!”

    În următoarele minute, speranțele cursei lui Verstappen au suferit o lovitură dublă, înainte de o lovitură de grație finală și dramatică. În primul rând, în timp ce a tras în boxe o tură după Ricciardo pentru schimbare de pneuri, a fost ținut timp de 11.1 de o roată lentă din față dreaptă. Aproape simultan, Norris a fost în cele din urmă întrecut de Hamilton, acesta trecând la conducere

    Ricciardo

    Hamilton a intrat apoi în turul 24, o oprire de 4.2s, ceea ce înseamnă că a ieșit din boxe cot la cot cu Verstappen. Apoi a venit incidentul care a suflat întreaga cursă.

    În timp ce perechea se îndrepta spre Variante del Rettifilo, Verstappen și Hamilton erau unul lângă altul. Cu un sentiment de inevitabilitate, au intrat în contact, cu RB16B de la Verstappen lansat în aer, trântit în halo-ul lui Hamilton înainte ca acesta să se așeze deasupra aripii faţă Mercedes. Administratorii au ales să investigheze incidentul după cursă – dar oricare ar fi rezultatul, a fost încă un alt capitol înflăcărat în lupta dintre acești doi și unul care a lăsat mulțimea de 50% din capacitatea de la Monza fără suflare.

    Ricciardo

    Cu cei doi actori principali din titlu, toate privirile s-au îndreptat spre McLaren-ul lui Ricciardo, care a condus cursa care a fost acum neutralizată de un Safety Car – Charles Leclerc a sărit în P2 după ce a intrat la boxe sub Safety Car, cu Norris al treilea înaintea lui Perez, Sainz și Bottas în P6.

    Ricciardo a repornit în turul 31 din 53 pentru a-și menține conducerea, deoarece Norris l-a atacat pe Leclerc și a luat-o în mod strălucit pe P2 în a doua chicană. Între timp, Bottas zbura, văzându-i repede pe Sainz și Leclerc. Perez a trecut de Leclerc trecând peste a doua tură de chicane pentru a revendica P3 – totuși mexicanul nu a cedat locul înapoi și și-a câștigat o penalizare în cursă de 5s.

    Ricciardo

    La 10 tururi până la final, ordinea era Ricciardo – Norris – căruia i se spusese să nu-și atace coechipierul pentru conducere și să compromită șansa lui McLaren de a lua un dublu istoric – cu Perez al treilea, apoi Bottas, Leclerc, Sainz, Stroll, Alonso, Russell și Ocon – Bottas a încercat și nu a reușit să treacă de Perez pentru P3 în turul 43.

    În cele din urmă, totuși, pe măsură ce ritmul lui Bottas a scăzut și tururile s-au numărat în jos, Ricciardo l-a acoperit pe acesta, iar la sfârșitul turului 53, spre deliciul tuturor celor de la McLaren, mașinile portocalii papaya au străbătut linia pentru prima victorie de la Interlagos 2012 – și prima victorie a lui Ricciardo de la Marele Premiu Monaco din 2018 și prima în F1 ca pilot non-Red Bull.

    Norris a încercat să-l întreacă pe Ricciardo de-a lungul punctelor din cursă, fiind vocal pe radio despre australianul care trebuie să-și ridice ritmul. Totuși, creditul i se datora lui Norris, care a respectat dorințele McLaren de a-şi menține poziția și de a lua P2.

    Ricciardo

    Perez va termina P3, dar a căzut pe locul cinci după penalizare, permițându-i lui Bottas să urce pe podium după startul său în P19, deoarece Leclerc a fost promovat pe locul patru. De la 6 la 10 au fost Sainz, Stroll, Alonso, Russell – marcând puncte în trei curse consecutive – și Ocon în locul 10.

    Nicholas Latifi a obținut P11 în al doilea Williams, înaintea lui Vettel în locul 12. Antonio Giovinazzi a reușit să se recupereze pe locul 13 după snafu-ul din prima tură, cu sora Alfa Romeo a lui Robert Kubica pe locul 14 în fața lui Mick Schumacher – cel de-al doilea Haas al lui Nikita Mazepin retrăgându-se.

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiţi AICI!

    Sursa: Formula 1

    Photocredit: Formula 1


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss