Max Verstappen a obținut pole position-ul pentru prima cursă din sezonul 2023 din Formula 1. Pilotul echipei Red Bull se va alinia primul pe grila de start a Marelui Premiu al Bahrainului, grație unui timp în calificări de 1m29,708s stabilit cu pneurile P Zero Red soft C3.
Temperatura pistei în timpul calificărilor de Formula 1, care au început la ora locală 18:00, a fost de 28°C. Aceasta a fost cu 13 grade mai rece decât sesiunea FP3 de după-amiază, care a început la ora 14:30 (cu o jumătate de oră mai devreme decât anul trecut), cu o temperatură a asfaltului de 41°C și un vânt de 20 km/h.
Timpii din FP3 au fost foarte apropiați, fiind folosit în principal pneul soft. Fernando Alonso, de la Aston Martin, a fost cel mai rapid cu un timp de 1m32,340s. Piloții de la Red Bull, Verstappen și Sergio Perez, au fost la doar cinci, respectiv șase miimi de secundă în urmă.
Primul premiu Pirelli Pole Position Award al sezonului 2023 a fost acordat de Mario Isola, șeful departamentului de motorsport al Pirelli, în condițiile în care firma italiană a introdus în acest an în Formula 1 un compus complet nou – nominalizat pentru Marele Premiu al Bahrainului de mâine ca fiind P Zero White hard. Pirelli începe cel de-al 13-lea sezon consecutiv ca Partener Global de Anvelope al Formulei 1 în 2023, Mario fiind prezent la fiecare cursă, cu excepția uneia, de când Pirelli a început campania de Formula 1 în 2011.
Strategie de cursă
Marele Premiu al Bahrainului ar trebui să fie o cursă cu două opriri, așa cum a fost cazul în anii precedenți. Pe hârtie, cea mai rapidă strategie este să se pornească pe soft și apoi să se treacă la P Zero White hard C1. În funcție de pneurile pe care le are la dispoziție fiecare pilot, există apoi opțiunea de a monta fie un alt soft, fie un alt hard pentru cursa până la steag. Terminarea pe soft este, teoretic, puțin mai rapidă în general.
Pentru cei care doresc să folosească P Zero Yellow medium C2, un plan de rulare soft-mediu-soft sau soft-dur-mediu este o altă posibilitate; dar aceste opțiuni sunt mai lente. Abraziunea feroce a asfaltului din Sakhir face ca un one-stopper să fie extrem de dificil din cauza nivelurilor ridicate de degradare.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
“Așa cum ne așteptam, majoritatea echipelor au folosit pneurile soft în FP3 pentru a se pregăti pentru calificări, Red Bull a fost singura echipă care a folosit și pneul hard, fără a compromite disponibilitatea acestei compoziții pentru cursă – deoarece fiecare pilot are la dispoziție două seturi.”
“Noul hard va fi cu siguranță o cheie pentru cursa de mâine. Calificările s-au desfășurat în întregime pe soft, având în vedere diferențele de performanță dintre aceste compoziții, Verstappen depășind timpul de anul trecut din pole time-ul lui Charles Leclerc. Faptul că pole-ul din acest an a fost cu aproximativ opt zecimi mai rapid, în condiții similare, subliniază performanța sporită a pachetului mașină-pneu 2023.”
Aston Martin a dezvăluit modelul DBX707 echipat cu anvelope Pirelli – cel mai puternic SUV de lux din lume – ca mașină oficială FIA Medical Car pentru Formula 1. DBX707 de 707 CP folosește anvelope P Zero de 23 de inci, dezvoltate special, în dimensiunea 285/35R23 pe față și 325/30R23 pe spate. Aceste anvelope sunt fabricate la fabrica Pirelli de la Settimo Torinese; aceeași unitate din Italia, în apropiere de Torino, unde sunt create compozițiile de Formula 1.
Un alt Aston Martin echipat cu Pirelli P Zero continuă să fie mașina oficială FIA Safety Car pentru Formula 1 în acest an: Vantage, condus de Bernd Maylander. Toate anvelopele de șosea dezvoltate special de Pirelli pentru Aston Martin se disting prin marcajul personalizat “AM” de pe peretele lateral. Acest lucru face parte din strategia de “potrivire perfectă” pe care Pirelli o urmează în parteneriat cu o serie de producători de automobile de top din lume, în cadrul căreia anvelopele sunt dezvoltate împreună cu fiecare nou model de automobil, încă din primele faze de proiectare.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Pirelli Motorsport
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.