Latest Posts

Review calificări pentru MP al Arabiei Saudite – Primele probleme pentru Red Bull?!

Vizualizări: 13076

La un an de la primul pole al carierei, obținut în Marele Premiu al Arabiei Saudite din 2022, Sergio Perez revine în centrul atenției. Pilotul Red Bull a triumfat într-un mod facil în sesiunea de calificări, după ce coechipierul Max Verstappen a părăsit calificările încă din Q2, suferind o cedare a arborelui de transmisie. În acest articol realizăm o analiză a calificărilor.

După o sesiune de calificări extrem de palpitantă și de interesantă, Sergio Perez (Red Bull) va pleca din pole position în cursa de duminică. Pilotul mexican a îndeplinit, la prima vedere, o formalitate și a reușit un timp de 1.28.265, suficient pentru al doilea pole din carieră. Charles Leclerc a ocupat poziția secundă, oprind cronometrul la 1.28.420, fiind urmat la 3 zecimi de Fernando Alonso.

Chiar dacă diferența a părut una destul de mică, un cumul de factori a condus spre această desfășurare. În a doua sesiune de calificări, atunci când se afla în tur de forță, Max Verstappen a rămas blocat în treapta a treia. Olandezul s-a târât spre boxe și a coborât din monopost, va pleca în cursă de pe poziția a 15-a.

Primele speculații au indicat spre o avarie a cutiei de viteze. Comunicatul oficial al celor de la Red Bull a fost relevator, defecțiunea cutiei de viteze a fost cauzată de cedarea arborelui de transmisie, componenta situată între motorul V6 (+transmisie) și cutia de viteze. Motorul termic va fi schimbat după acest incident, probabil că aceeași soartă o va avea și cutia de viteze.

Astfel apar primele probleme de fiabilitate pentru Red Bull. Înainte de calificări, pe monopostul lui Max Verstappen a fost schimbată chiar cutia de viteze. Christian Horner a declarat după sesiune că avaria a fost una neașteptată, iar echipa nu avea niciun indiciu despre ceea ce urma să se întâmple.

Să vorbim și de evoluția lui Sergio Perez. După prima ieșire din Q3, mexicanul a dominat ostilitățile și a reușit un timp mai rapid decât al oricărui alt pilot cu minim 0.4s. În ultimul tur, indiciile converg spre faptul că avea o rezervă importantă, poate de 0.2s-0.3s. Reușise etaloane în primele 3 minisectoare (sfârșitul liniei de start-sosire), dar a ieșit precar din primul viraj și a ratat virajul secund. Tur ratat, însă nu un dezastru.

Review calificări pentru MP al Arabiei Saudite - Primele probleme pentru Red Bull?!

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Charles Leclerc, care va primi o retrogradare pe poziția a 12-a de pe grila de start, a reușit un tur senzațional și l-a surclasat pe coechipierul Carlos Sainz cu aproape jumătate de secundă. Monegascul a avut un parcurs aproape magic și a pierdut doar o zecime și jumătate de secundă cu un monopost Ferrari care nu a excelat pe nicio zonă.

Abilitatea cea mai mare din Bahrain, viteza maximă, nu a mai fost exploatată la Jeddah. Perez a trecut prin speed trap cu 337km/h, Charles Leclerc s-a oprit la pragul de 332km/h. Diferența a fost făcută pe rapidul sector final, unde Sergio Perez a fost mai rapid cu aproximativ 2 zecimi de secundă.

Fernando Alonso și Lance Stroll au avut o sesiune de calificări solidă. Piloții Aston Martin au avut cea mai bună trecere prin virajele de viteză mică și medie din primele 2 sectoare. Stroll era în avantaj față de Alonso după această parte a circuitului. Diferența s-a făcut în același S3, unde niciun monopost nu a putut să-i țină piept lui RB19. Fernando Alonso s-a oprit în speed trap la doar 325km/h, cu 12km/h sub etalonul Red Bull. În cazul lui Lance Stroll, acesta a avut probleme în linia dreaptă dintre virajele 25 și 27. Probabil a rămas fără aportul părții electrice. Canadianul a atins doar 320km/h.

Mercedes a reușit să înfăptuiască un setup potrivit pentru sesiunea de calificări, însă doar pentru stilul de pilotaj al lui George Russell, care l-a învins drastic pe Lewis Hamilton, cu 0.3s. Britanicul, campion mondial de 7 ori, recunoștea după calificări că nu a reușit să se înțeleagă cu al său monopost pe tot parcursul weekend-ului: “Eu doar m-am luptat să extrag performanța din mașină. Este în mare parte din cauza mea. Și da, la viteze mari, mașina este instabilă”.  Aceasta a fost marea problemă a celor de la Mercedes, alături de decalajul uzual de 10km/h.

Review calificări pentru MP al Arabiei Saudite - Primele probleme pentru Red Bull?!

În secțiunea “Remarcații Zilei” trebuie să îi includem pe Oscar Piastri și Esteban Ocon. Pilotul australian a reușit să aducă monopostul McLaren pe locul 8 al grilei. Echipa din Woking a realizat un setup corect, iar piloții s-au declarat mulțumiți de rezultate. Lando Norris a avut o problemă tehnică în FP1, chiar în momentul în care stabilise timpi foarte competitivi pe primele 2 sectoare, la nivelul piloților Aston Martin. Alpine a convins așteptările, iar Esteban Ocon s-a infiltrat în grupul fruntaș, stabilind un timp mai bun decât cel al lui Lewis Hamilton.

Câteva detalii despre circuit

Circuitul are 3 zone DRS (între T27-T1, T-20-T22 și T25-327) și 27 de viraje, 16 la stânga și 11 la dreapta. Aproape toate virajele sunt foarte rapide, chiar abordabile cu viteze de 280-300km/h, doar în șicana 1-2, în T13 și în T27 se regăsesc viteze mai mici. Stegurile roșii și ieșirile SC-ului apar frecvent, în fiecare cursă desfășurată pană acum am avut 2 fragmentări.

Câteva fan fiction-uri rapide. În cursă se vor parcurge 50 de tururi. Distanța dintre pole și primul viraj este de 230m. Cea mai mare viteză atinsă este cea de la capătul liniei drepte dintre virajele 25 și 27, 339km/h. Pneurile aduse de Pirelli sunt cele din gama de mijloc, C2-C3-C4. Asfaltul este unul abraziv, nu la nivelul din Bahrain, dar oricum este aderent.

Recordul circuitului este 1.27.511, reușit de Lewis Hamilton în 2021. Zona de accelerare din S3 este una importantă, practic o jumătate de sector (aproximativ 15s) se parcurg flat out. Vântul din spate și lateral poate fi o mare problemă pentru aceste monoposturi sensibile la vânt.

Ca setup, echipele trebuie să pună la punct unul low drag, cu o aripă spate de dimensiuni limitate. Drag-ul și eficiența aerodinamică sunt cele mai importante pe virajele rapide. Nivelul de downforce și stabilitatea pe frânare nu au cea mai mare relevanță, însă au o valoare mai mare decât la Monza sau Montreal.

Cine este favorit în cursă?

În mod clar, piloții Red Bull sunt favoriți. Chiar dacă Max Verstappen pleacă de pe locul 15, acesta are toate argumentele pentru o performanță în genul Spa 2022, iar un loc pe podium sau chiar o victorie sunt obiective plauzibile. Coechipierul Sergio Perez pare ar fi cel mai mare adversar, plecând din pole cu un monopost identic. Fernando Alonso ar putea profita de penalizarea lui Charles Leclerc și de faptul că juniorul Carlos Sainz nu se află în vârf de formă. Locul 3 în cursă este un obiectiv plauzibil la prima vedere…

GP24 PronoContest, jocul gratuit în care vă încurajăm să creați pronosticuri pentru cursele de Formula 1.

Pronocontest

Apăsați click pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest, unde puteți să vă jucați și să câștigați premii interesante.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: GP24/Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss