More

    Latest Posts

    Retrospectivă 2022 – Cum a “reușit” Ferrari să piardă titlurile din 2022?

    A trecut încă un an marcat de eșec pentru Scuderia Ferrari. Echipa italiană rămâne fără titlu mondial la piloți din 2007. Ultimul titlu mondial al constructorilor a fost câștigat un an mai târziu. Prima parte din retrospectiva noastră a anului va analiza sezonul Scuderiei.

    Retrospectivă 2022 – Cum a “reușit” Ferrari să piardă titlurile din 2022?

    “Sunt încrezător pentru că lucrăm destul de mult în simulator”, a declarat Leclerc. “Am lucrat extrem de mult în ultimul an pentru a încerca să înțelegem care au fost punctele slabe ale acestei mașini, pentru a ne îmbunătăți pentru mașina de anul viitor.

    “De asemenea, cred că după sezonul 2021, în care am lucrat foarte bine și l-am resetat puțin față de 2020, care a fost un sezon dificil, am lucrat în direcția și în modul potrivit. Acest lucru îmi dă încredere că vom avea o mașină competitivă pentru 2023”.

    Aceasta este o declarație dată de Charles Leclerc zilele trecute. În mintea la mulți fani se declanșează automat un deja vu. Discursul din acest an are multe aspecte asemănătoare cu cel din sezonul trecut legat de F1-75.

    Sezonul a început senzațional pentru Ferrari. Monopostul roșu părea unul de titlu mondial la testele din Bahrain. Un semn mare de întrebare se înălța asupra garajului Mercedes, conceptul lor era diferit față de restul.

    “Când am privit mașina noastră și cea a concurenților ne-am spus: Am intrat într-o mare problemă”. Aceste celebre cuvinte îi aparțin lui Michael Schumacher la începutul anului 1996. Ferrari părea Williams de atunci, Mercedes în liga Ferrari din 1996, Red Bull era cea mai puțin mediatizată echipă.

    ferrari

    La cursa din Bahrain am aflat că va fi o luptă reală între Red Bull și Ferrari. Viteza pe linile drepte a celor de la Red Bull, nivelul de downforce al Ferrari și stabilitatea pe frânare au conturat o primă bătălie între doi dintre cei mai înzestrați piloți de pe grilă, Max Verstappen și Charles Leclerc.

    A urmat o perioadă de probleme de fiabilitate pentru Red Bull. Dublu abandon Bahrain, abandon Verstappen în Australia. La Jeddah am avut o nouă luptă între cei doi piloți, de data aceasta olandezul a prevalat. 43 de puncte era avantajul lui Leclerc după cursa din Melbourne.

    Imola avea să fie primul punct de răscruce al sezonului. Eroarea lui Leclerc îi va oferi șansa lui Verstappen să se mai apropie în clasamentul general. Apoi vor veni problemele de fiabilitate ale Scuderiei. Leclerc a pierdut două potențiale victorii la Baku și Barcelona. Erorile incredibile de strategie îi vor oferi lui Perez o victorie total neașteptată la Monaco. Verstappen obținuse victorii în Barcelona, Miami, Baku, Canada.

    După etapa de la Silverstone puteam vorbi doar de o minune pentru ca Leclerc să revină în lupta pentru titlu. Necazurile lui Verstappen de la Silverstone și superioritatea tehnică a Ferrari la Spielberg (cu un nou abandon a lui Carlos Sainz) vor mai întârzia deznodământul. Totul s-a stins la etapa următoare când Leclerc a plonjat pe pietriș de pe primul loc, iar Verstappen a obținut o nouă victorie.

    Leclerc, Franței

    Mattia Binotto a apărut în media cu o declarație total nerealistă: “Nu sunt motive pentru care să nu câștigăm ultimele curse din sezon”. Din acel moment, Red Bull și Max Verstappen vor spulbera toate recordurile, doar în Brazilia având o victorie a Mercedes.

    Acest tablou s-a repetat în perioada 2017-2019. Începutul sezonului este extraordinar, însă erorile de strategie, problemele de fiabilitate și erorile piloților vor atârna greu pentru Ferrari. Motorul problematic și TD39 au fost principalele probleme tehnice ale Scuderiei în 2022. La finalul sezonului, fiind pus sub presiune, Mattia Binotto a ales să își dea demisia de la Scuderia. Acum câteva zile, înlocuitorul a fost anunțat, este Frederik Vasseur.

    ferrari

    Anul următor ne așteptăm ca Ferrari să aibă o nouă șansă importantă la titlurile mondiale. PU-ul italian pare să fie mai bine pus la punct și ar trebui să aibă un câștig de peste 20CP față de maparea de la Abu Dhabi. Adică undeva la 0.7s. În altă ordine de idei, problemele operaționale nu par deloc rezolvate, iar Red Bull Racing nu va trebui exclusă din luptă, mai ales că unele informații arată că nici motorul Honda nu a fost rulat la maxim.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss