Latest Posts

Retrospectivă 2022: Red Bull de la agonie la extaz

Vizualizări: 19338

În primul sezon cu noile regulamente din 2022, Red Bull Racing a acaparat fără nicio problemă cele 2 titluri mondiale. Un sezon care părea continuarea luptei din 2021 (de data aceasta cu Ferrari adversara Red Bull) s-a transformat într-un vals lin al echipei austriece.

“Acest sezon a fost pur și simplu grozav”, a declarat pilotul Red Bull, Max Verstappen, într-un interviu. “Am avut un început dificil, dar după aceea am greșit foarte puțin și, chiar dacă nu poți fi perfect, vom încerca mereu să obținem acest lucru.”
“Eu, personal, încerc să fiu un perfecționist și știu că este foarte greu, dar cer asta de la mine însumi și cer asta de la echipă, iar echipa cere asta de la mine.”

Cifrele vorbesc de la sine, 17 victorii în 22 de etape. Monopostul RB18 a fost atât de dominant? O să răspundem la această întrebare mai jos.

Așa cum menționam și la articolul dedicat Ferrari, Red Bull nu era văzută neapărat ca o favorită, însă creativitatea echipei tehnice a lui Newey a fost din nou la cote ridicate. Problemele de fiabilitate din startul sezonului și greutatea mai mare a mașinii au fost rezolvate, iar din acel moment monopostul a arătat o superioritate (cel puțin în ritm de cursă) față de Ferrari F1-75. Impactul TD-39 și update-urile aduse au înclinat balanța spre limita ridicolului în anumite curse și i-a dat prilejul lui Max să doboare recorduri importante.

ANALIZA, Mercedes

Sergio Perez a fost pilotul secund al echipei, el arătând în stilul Mark Webber din 2012-2013. Monopostul austriac a recăpătat caracterul supravirator după GP-ul din Azerbaijan, iar puntea spate nu a mai fost atât de plantată de asfalt. Suspensia spate, creație a lui Newey, a adus un plus major echipei.

Aceasta se asemăna cu una activă, fiind undeva spre limita regulamentului. Eficiența aero a fost una impresionantă, iar controlul pneurilor a fost sublim în ultima parte a sezonului (doar în Brazilia nu a fost așa).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Monopostul a fost unul foarte competitiv, însă în schemă trebuiau să se mai îndeplinească câteva cerințe, un pilot foarte rapid și o echipă senzațională din punct de vedere operațional. Verstappen a fost vârful de lance al sezonului.

Cu un caracter perfecționist, un pilotaj adus la maturitate și un control al pneurilor care s-a apropiat de cel al lui Hamilton, olandezul zburător nu a avut rival. Luptele trecute cu Hamilton l-au adus într-o postură mai puțin tensionată în cockpit.

De multe ori a părut că rulează doar la 90% din potențial pentru a nu stresa fragilele pneuri Pirelli. Au fost și zile când a trebuit să se lupte cu adversarii, dar și în acele momente a părut că Jim Clark s-a întors pe circuit pentru a oferi ultimul cântec de lebădă.

De departe, Spa este cel mai bun exemplu. Pornit de pe locul 15 după un pole antologic în ajun, Max a croșetat concurența și a preluat conducerea după doar 14 tururi. Apoi s-a îndepărtat treptat de cei din spate și a câștigat cursa la un avans de 18 secunde. Suzuka 1988? Ungaria 1989? Monaco 2006? Ceva de genu, Senna, Mansell, Schumacher, Verstappen.

Retrospectivă 2022: Red Bull de la agonie la extaz

Sergio Perez a obținut alte 2 victorii în acest sezon, dar în unele perioade ale sezonului a fost dominat categoric de Max Verstappen. Trebuie să menționăm și startul anului când mexicanul a reușit să îl învingă pe Verstappen în calificări la Jeddah, Monaco și Baku. Oricum, Checo a fost comparat cu probabil cel mai bun pilot din platou.

A fost monopostul RB18 cea mai bună creație a lui Newey din istorie?

Această întrebare a fost pusă pe un grup de FB. Trebuie să menționez că echipa tehnică a lui Newey a produs monoposturi incredibile de la începutul anilor 90. Prima operă de artă a fost conceptul Leyton House din 1990, care a fost aproape de o victorie incredibilă la Paul Ricard.

Alte mașini care trebuie menționate sunt FW14B (1992, titlu Nigel Mansell), FW15C (1993, titlu Alain Prost), FW18 (1996, titlu Damon Hill), RB7 (2011, titlu Sebastian Vettel), RB9 (2013, titlu Sebastian Vettel). Ca inovație, monoposturile Williams reprezintă etalonul deoarece de la Williams au plecat o mare parte din gadget-uri.

Retrospectivă 2022: Red Bull de la agonie la extaz

RB18 este un monopost în stilul MP4/4. A fost cel mai bun din platou, însă dominația a fost dată de piloții care au concurat cu el (Prost și Senna), iar în acest caz de Max Verstappen. Nu suntem siguri că Perez ar fi luat titlul mondial dacă nu ar fi fost Max Verstappen lângă el. Prost în 1993 nu mai era în vârf de formă. Patrese era campion mondial în 1992 dacă nu se afla Mansell la Williams. Aceste 2 monoposturi au fost cele mai dominante ale lui Newey…

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss